دسته‌ها
اخبار

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل خودکارسازی نرم افزار ربات اینستاگرم ربات سئو رباتیک-دنی سالیوان | سئو

البته باید این را در نظر داشت که برخی از قالب ها با تکتولوژی های مختلفی محتوا را نشان می دهند که اگر این ها مسدود شوند، روبات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری نمی تواند آن را کرال کند. اینها صفحاتی هستند که الزاما باید در وب سایت ما وجود داشته باشند اما به هیچ عنوان نیاز نداریم در نتایج ایندکس شوند. همینطور باید یادمان باید که ایندکس شدن این صفحات به دلیل مطالب کمی که درون خود دارند، باعث کاهش قدرت سئو کل سایت میشود. بنابراین بار دیگر سراغ فایل روبوتس سایت رفته و با کمک کدهایی که درون آن مینویسیم، این صفحات را هم از دید ربات موتور جستجو پنهان میکنیم.

  • بعد با allow , disallow می گویی که به چی دسترسی داشته باشی و به چی دسترسی نداشته باشی.
  • ایجاد فایل با محتوای فوق سبب از بین رفتن خطاهای ۴۰۴ در هنگام مراجعه‌ی موتورهای جستجو خواهد شد.
  • فایل robots سایت، یک فایل متنی بسیار ساده با فرمت txt است که شما میتوانید نمونه آن را همین حالا روی صفحه رایانه خودتان بسازید.

REP همچنین شامل دستورالعمل‌هایی مانند ربات‌های متا و همچنین دستورالعمل‌های صفحه، زیر دایرکتوری یا سراسر سایت برای نحوه برخورد موتورهای جستجو با لینک‌ها (مانند «دنبال‌کردن» یا دنبال نکردن «nofollow») است. برای مثال اگر نمی‌خواهید موتورهای جستجو، تصاویر وب‌سایت‌تان را ایندکس کنند، می‌توانید تمام تصاویر سایت را درون یک پوشه در هاستینگ خود قرار دهید و از دسترس موتورهای جستجو خارج سازید. اگر یک نفر بخواهد به صفحاتی از وبسایت شما دسترسی پیدا کند که شما این صفحات را در فایل ربات بلاک کرده‌اید یقینا برای شناسایی این صفحات می‌تواند به راحتی از فایل ربات استفاده کند. خیلی‌ها فکر می‌کنند که از طریق فایل‌های ربات از اطلاعات محرمانه‌ی خود مراقبت می‌کنند در حالی که کاملا برعکس است و برخی ربات‌ها می‌توانند از این اطلاعات شما سوءاستفاده کنند. فقط فراموش نکن من بارها در آموزش سئو وبین سئو گفتم که site map سایت مپ ات را هم داخل robots.txt به گوگل معرفی کن. کاربرد و فایده اصلی آن این است که به افراد متخصص در زمینه سئو این دسترسی را می دهد که به طور همزمان و بدون اینکه نیاز به تغییرات در سورس باشد به راحتی تغییرات لازم را اعمال نمایند و از ایندکس صفحه جلوگیری کنند.

استفاده از کد مسدود کردن برای همه ربات‌ها و خزنده‌ها:

Robots.txt فایل، یک فایل متنی می باشد که در Root Directory (روت دایرکتوری) یا مسیر اصلی هاست فضای وب سایت تان قرار دارد. با استفاده از این فایل شما در حقیقت به معرفی بخش های قابل دسترس و همچنین مشخص نمودن بخش هایی که نمی خواهید ربات های جستجوگر سطح وب یا همان Web Crawlers به آن ها دسترسی داسته باشند؛ می پردازید. در واقع این خزندگان سطح وب، با بررسی این فایل، اطلاعات سایت شما را به ثبت می رسانند. Robot.txt یک فایل متنی است که برای سئو استفاده می‌شود و حاوی دستوراتی برای روبات‌های فهرست‌کننده موتورهای جستجو است که صفحاتی را مشخص می‌کند که می‌توانند یا نمی‌توانند ایندکس شوند. در این شرایط است که برای بهینه سازی عملکرد سایت، باید ربات های موتور جستجوی گوگل را محدود کرد؛ برای انجام این کار هم باید از فایل Robots.txt استفاده کرد. در صورت وجود این دستور موتورهای جستجو توانایی خزیدن هیچ یک از صفحات وبسایت را ندارند.

برای صفحات محرمانه اما قابل دسترسی از Noindex استفاده کنید.

دستور Allow دقیقا برعکس دستور Disallow عمل می کند؛ این دستور به ربات های موتور جستجوی گوگل اجازه ایندکس کردن را می دهد. در صورتی که قصد این را دارید که بصورت قابل اطمینان یک صفحه را از نتایج جستجو حذف کنید بایستی از تگ noindex در صفحه مورد نظر استفاده کنید. برای مشاهده این تگ بایستی اجازه بررسی صفحه و مشاهده این تگ را به موتور جستجو بدهید پس بهتر است صفحه را در robots.txt بلاک نکنید. گزارش سئو یکی از اصلی‌ترین کارها و وظیفه‌هایی است که باید هر شرکت خدماتی سئو به مشتریان خود ارائه دهد. درواقع در گزارش سئو شما می‌توانید از روند فعالیت‌های انجام‌گرفته و بازخوردهای آن اطلاعاتی به دست بیاورید و البته مهم‌ترین کارها در بهینه سازی سایت است.

در نهایت بعد از انجام تغییرات خود می‌توانید بر روی گزینه ذخیره تغییرات در robots.txt کلیک کنید تا تغییرات شما ذخیره شوند. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. در مورد مشکلت فکر نمی کنم robots.txt بتونه بهت کمکی بکنه چون این مشکل باید از یک جای دیگه درست بشه. از رتبه ۲ هزار گوگل به ۵۰ هزار نزول پیدا کردیم و بهتر بگم عین ۱۰ هزار صفحه ما شد ارور ۴۰۴ که طراحان جدید گفتن بعد از مدتی از بین میرن که نرفت تکرار میکنم از بین نرفت و یا اگه رفت بالای ۶ ماه طول کشید.

اگر پس از پایان نشست هنوز تعداد صفحه باقی مانده بود، دوباره در نشستی دیگر این کار را به پایان می رسانند. پروتکل نقشه سایت کمک می‌کند تا مطمئن شوید که ربات های عنکبوتی وب در هنگام خزیدن یک وب سایت چیزی را از دست نمی‌دهند، اما ربات‌ها همچنان روند خزیدن معمول خود را دنبال می‌کنند. نقشه‌های سایت، ربات‌های خزنده را مجبور نمی‌کنند تا صفحات وب را به‌طور متفاوتی اولویت‌بندی کنند. یک فایل robots.txt حاوی دستورالعمل‌هایی برای ربات‌ها است که به آنها می‌گوید به کدام صفحات وب می‌توانند دسترسی داشته باشند و به کدام صفحات نباید بروند.

با این حال امکان تطبیق الگو برای طیف وسیعی از URL ها وجود دارد. موتور جست‌وجوهای گوگل و بینگ هردو از یک الگوی منظم برای بررسی URL ها در این فایل استفاده می‌کنند. با استفاده از این کد شما به ربات‌ها اعلام می‌کنید که اجازه دسترسی به این فایل و بررسی آن را ندارند. این کد در فایل Robots.txt به این معنی است که ربات‌ها به هیچ محتوایی که در پوشه ذکرشده قرار دارد، دسترسی ندارند.