دسته‌ها
اخبار

ردیابی رتبه بین المللی و موتورهای جستجو


6 ژانویه 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

ردیابی رتبه بین المللی و موتورهای جستجو

صاحبان مشاغل اغلب برای هر ذره ای از ترافیک Google که می توانند به دست آورند، مبارزه می کنند. مشکل این است که بسیاری از ،ب و کارها آنلاین می شوند، گوگل هر روز رقابتی تر می شود.

آیا میدانستید…

دو منبع ترافیک وجود دارد که اغلب نادیده گرفته می شوند.

  • ترافیک از موتورهای جستجوی غیر از گوگل
  • ترافیک جه،

علاوه بر این، این منابع ترافیک نسبت به ترافیک Google ایالات متحده رقابتی کمتری دارند.

سوال این است که آیا باید از این منابع ترافیک استفاده کرد؟

در این پست، سهم بازار جه، موتورهای جستجو را بررسی می‌کنم تا به شما نشان دهم که تا چه حد می‌تو،د تجارت خود را گسترش دهید. سپس به شما نشان خواهم داد که چگونه این منابع را ردیابی کنید تا بتو،د کنترل ترافیک و فروش خود را حفظ کنید.

قبل از پرش به مقاله، باید اشاره کنم که به داده های هر صنعت نگاه نکرده ام. قصد من در این پست این است که به صورت کلی با استفاده از ،s های گسترده به این سوال نگاه کنم.

از آنجایی که هر جایگاه متفاوت است، برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ،ب و کار شما باید در منابع ترافیک دیگری سرمایه گذاری کند یا خیر، باید تحقیقات دقیق تری خود را انجام دهید.

با آن، بیایید به موتورهای جستجو نگاه کنیم …

سهم بازار موتور جستجو

ما اغلب در نظر نمی گیریم که گوگل تنها بچه ای نیست که در این بلوک وجود دارد. بسیاری از موتورهای جستجوی دیگر نیز وجود دارد. اما قبل از اینکه زمان گرانبهای خود را صرف سرمایه گذاری در سایر موتورهای جستجو کنید، ابتدا باید بد،د که آیا ارزشی در آن وجود دارد یا خیر.

برای انجام این کار، ما به برخی از داده ها نگاه خواهیم کرد. با انجام این کار به سرعت می تو،د ببینید که آیا پول بالقوه را روی میز باقی می گذارید یا خیر و آیا باید در مورد این منابع ترافیک بیشتر تحقیق کنید. چه ،ی می داند، ممکن است میوه ای کم آویزان پیدا کنید که بتو،د به راحتی دنبال آن بروید.

با این اوصاف، در اینجا اطلاعات کمی وجود دارد …

سهم بازار موتور جستجوی دسکتاپ

مطابق با سهم خالص بازاربا نگاهی به داده‌های دسامبر 2019 تا پایان نوامبر 2020 در دسک‌تاپ، گوگل با داشتن 69.61 درصد بر سهم بازار موتورهای جستجو تسلط دارد.

سهم بازار دسکتاپ گوگل

در حال حاضر 69.61 درصد عدد بزرگی است، اما با نگاهی متفاوت به این موضوع، 30.39 درصد نامشخص باقی مانده است.

اگر نگاهی به رقابت برای 30.39 درصد از سهم بازار جه، بیندازیم، دو بازیگر اصلی بینگ و بایدو داریم. بینگ 13.4 درصد از استفاده جه، از موتورهای جستجو را به خود اختصاص داده است، در حالی که بایدو با اختصاص 12.69 درصد از سهم بازار در رتبه دوم قرار دارد.

سهم بازار دسکتاپ بینگ و بایدو

این دو بازیگر بزرگ 26.09 درصد از کل بازار جه، را به خود اختصاص داده اند.

بگذار آن غرق شود.

26.09 درصد قابل توجه است.

حال قبل از هر نتیجه گیری سریع، اجازه دهید ابتدا نگاهی به سهم بازار موتورهای جستجو برای موبایل بیندازیم…

سهم بازار موتور جستجوی موبایل

در اینجا ما یک تصویر کاملاً متفاوت را می بینیم. در موبایل، گوگل به م،ای واقعی کلمه 93.86 درصد از سهم بازار جه، را به خود اختصاص داده است.

سهم بازار موبایل گوگل

بایدو در جایگاه دوم ضعیف قرار دارد و تنها 3.64 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.

عالی است، بنابراین اکنون ما چیزی در مورد سهم بازار موتورهای جستجو می د،م.

سوال بزرگ این است…

این چه م،ایی برای ،ب و کار شما دارد؟

سهم بازار موتور جستجو – تصویر بزرگ

من می گویم که پیام واضح است. اگر درصد زیادی از ،ب و کار شما روی دسکتاپ است، بسته به جایگاه شما، اگر Bing و Baidu را ردیابی نکنید، ممکن است فرصت های بزرگی را از دست بدهید.

در مورد این موضوع فکر کنید، همه چیز برابر است، تنها با رساندن سایت خود به بالای Bing و Baidu می تو،د سهم بازار دسکتاپ خود را تا 26.09٪ افزایش دهید.

علاوه بر این، رتبه بندی در این موتورهای جستجو ممکن است به سادگی ارسال URL های شما برای نمایه سازی باشد.

این ما را به نقطه اولیه بازمی گرداند. اگر درصدی از سهم بازار خود را در موتور جستجوی دیگری مشاهده کردید، باید یک ردیاب رتبه داشته باشید که آن موتورهای جستجو را ردیابی کند.

ردیابی موتور جستجو

به ،وان مثال، اگر به ردیاب رتبه ما در گزارش موتورهای جستجو نگاه کنید، داده های رتبه بندی همه موتورهای جستجویی را که در حال ردیابی هستید، خواهید دید.

ردیابی موتور جستجو Rank Ranger

همچنین در داشبورد ردیاب رتبه، می تو،د داده های روزانه، هفتگی و ماهانه همه موتورهای جستجویی را که در حال ردیابی هستند، مشاهده کنید.

علاوه بر این، می‌تو،د با استفاده از م،تور ویژگی SERP ببینید که چگونه ویژگی‌های SERP در موتورهای جستجوی مختلف رقابتی هستند.

SERP ویژگی م،تور کشویی موتور جستجو

حالا بیایید کشورهای مختلف را بررسی کنیم.

سهم بازار موتور جستجو – در هر کشور

اگر به کل ترافیک گوگل نگاه کنیم و آن را بر اساس کشور ت،یم بندی کنیم، چیز جالبی می بینیم. مطابق با مشابه وب، ترافیک ایالات متحده تنها 26.76٪ از کل ترافیک Google را تشکیل می دهد. (متاسفانه من نتوانستم داده های جداگانه ای را برای دسکتاپ و موبایل پیدا کنم.)

ترافیک گوگل در ایالات متحده

ترافیک گوگل ایالات متحده 26.76٪ از کل ترافیک گوگل را تشکیل می دهد

این به این م،ی است که 73.24٪ از کل ترافیک Google از کشورهای غیر آمریکایی است.

نکته اصلی در اینجا این است که اگر محصولاتی را می فروشید که فروش آنها در کشورهای مختلف منطقی است، تحقیقات خود را انجام دهید. ممکن است ارزش آن را داشته باشد که به کشورهایی غیر از ایالات متحده گسترش دهید.

اکنون، من می‌دانم که گسترش در کشورهای مختلف پیچیدگی‌های خود را دارد، اما در جایی که انجام آن منطقی است، باید ردیابی رتبه‌ای را تنظیم کنید که داده‌های مختص کشور را به شما ارائه دهد.

ردیابی بین المللی

به ،وان مثال، اگر به گزارش موقعیت جغرافیایی Google Analytics ما نگاه کنید، خواهید دید که کدام مکان ها ترافیک را به ،ب و کار شما می آورند.

رتبه Ranger Google Analytics GEO گزارش موقعیت

اکنون برای اینکه ببینید چه ترافیکی ارگ،ک از این مکان ها می آید، باید فیلتری راه اندازی کنید که فقط ترافیک ارگ،ک را نشان دهد.

فیلتر ارگ،ک رتبه رنجر



اکنون این گزارش به شما نشان می دهد که سایت شما در هر کشوری که رتبه بندی می کند چقدر ترافیک دارد. این می تواند به شما در انتخاب بازارهای بالقوه جدید کمک کند.

داشتن این داده ها مفید است، اما قبل از راه اندازی کمپین، باید این ترافیک را واجد شرایط کنید.

شما می تو،د این کار را با مشاهده اینکه سایت شما برای چه کلمات کلیدی در آن کشورها با گزارش های کنسول جستجوی گوگل ما رتبه بندی می کند، انجام دهید.

گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل

اگر به گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی گوگل بروید، لیستی از پرس و جوهایی را مشاهده خواهید کرد که سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند. برای مشاهده داده ها بر اساس کشور، باید فیلتری را به همان روشی که گزارش موقعیت مک، GEO در بالا ایجاد کنید، ایجاد کنید.

گزارش کلمات کلیدی کنسول جستجوی Ranger Ranger

این گزارش به شما می گوید که آیا سایت شما برای جستجوهای هدف شما نمایش داده می شود یا خیر، که به شما یک ایده تقریبی از نحوه تعامل مخاطبان شما با سایت شما در این کشورهای هدف می دهد.

هنگامی که کلمات کلیدی را در یک کشور خاص ردیابی می کنید، می تو،د از گزارش سود و زیان کنسول جستجوی گوگل برای پیگیری عملکرد سایت خود در طول زمان استفاده کنید. این گزارش به شما نشان می دهد که سایت شما برای چه جستارهای جدیدی نمایش داده می شود و دیگر برای کدام جستارها نمایش داده نمی شود.

رتبه بندی Ranger Search Console گزارش سود و زیان

این گزارش به شما نشان می دهد که آیا تلاش های سئوی شما با دیدن اینکه آیا سایت شما برای عبارات جستجوی هدفمند جدید رتبه بندی می شود یا خیر، نتیجه داده است یا خیر.

خط پایین – منابع ترافیک ثانویه خود را ردیابی کنید

همانطور که از داده ها دیدیم، ممکن است فرصت های تجاری بزرگی با جستجوی منابع ترافیک ثانویه وجود داشته باشد.

اکنون اعتراف می کنم که فقط داده های بسیار کلی را در اینجا ارائه کرده ام. امیدواریم این پست به شما انگیزه دهد تا تحقیقات خود را انجام دهید. شاید فرصت های پنه، وجود داشته باشد که می تواند به گسترش سهم بازار ،ب و کار شما با تلاش بسیار کم کمک کند.

هنگامی که بازاری را پیدا کردید که می خواهید دنبال آن بروید، به یک ردیاب رتبه نیاز دارید که به اندازه کافی همه کاره باشد تا موتورهای جستجوی مختلف و کشورهای مختلف را ردیابی کند. سپس می‌تو،د از آن داده‌ها برای واجد شرایط بودن استفاده کنید که آیا آن بازارها برای تجارت شما من، هستند یا خیر.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/non-us-search-engine-rank-tracking