دسته‌ها
اخبار

ردیابی رتبه ویژگی SERP


27 ژانویه 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

ردیابی رتبه ویژگی SERP

شکی نیست، سئو در چند سال اخیر به شدت تغییر کرده است.

به طور سنتی، برای هر جستجوی مشخص، گوگل به سادگی ده پیوند آبی را نشان می دهد. این بدان م،است که جایی که پیوند شما قرار دارد بر میزان ترافیک صفحه شما تأثیر می گذارد.

در آن دنیا رسیدن به بالای گوگل به م،ای همه چیز بود.

چند سال به جلو بروید و جستجوی Google اکنون مملو از ویژگی‌های SERP است که از نظر بصری حواس‌تان را پرت می‌کنند که قدرت پیوندهای آبی شما را کاهش می‌دهد. یک سئوی خوب به جای ناله و تاسف در مورد اینکه چگونه اوضاع زم، بهتر بوده است، باید استراتژی بسازد که اکنون شامل ویژگی های SERP باشد.

Google SERP پر از ویژگی های SERP

در این پست، من به شما نشان خواهم داد که چگونه از ردیاب رتبه خود برای یافتن بینشی استفاده کنید که به بهبود پتانسیل ترافیک سایت شما کمک می کند.

حالا قبل از اینکه از من بپرسید ردیاب رتبه چیست؟ ردیاب رتبه یک ابزار SEO است که عملکرد صفحات وب شما را در صفحات نتایج موتور جستجو ردیابی می کند. برخی از ردیاب های رتبه داده های ویژگی SERP را به شما می دهند.

بنابراین برای این پست، برخی از بینش‌های ویژگی SERP را با استفاده از نرم‌افزار ردیابی رتبه Rank Ranger بررسی خواهیم کرد.

اکنون، از آنجایی که هدف از ردیابی رتبه، ارائه بازخورد در مورد نحوه اجرای استراتژی سئوی شما است، ابتدا باید در مورد اینکه چگونه ویژگی های SERP در استراتژی کلی شما قرار می گیرد، صحبت کنم.

ویژگی های SERP، مسیر سریع شما برای افزایش دید

درک این نکته مهم است که دو معیار کلیدی مختلف برای بهبود ترافیک سایت شما وجود دارد. چیزی که همه ما در مورد آن می د،م رتبه بندی است. به زبان ساده، رتبه های بالاتر به م،ای کلیک بیشتر است.

با این حال، معیار دوم واقعاً می تواند سوزن را روی ترافیک شما حرکت دهد.

آن معیار، دید است.

به زبان ساده، قابلیت مشاهده معیاری است که نشان می دهد URL های شما برای کاربران گوگل چقدر قابل توجه هستند. مواردی که بر روی دید سایت شما تأثیر می گذارد عبارتند از:

  • اگر آدرس‌های اینترنتی شما در بالا یا پایین صفحه قرار دارند
  • اگر ویژگی های SERP قابل مشاهده است که توجه کاربر را به خود جلب می کند

جایی که این موضوع مرتبط می شود، حتی اگر URL شما در رتبه های برتر در گوگل قرار گیرد، باز هم ممکن است پایین تر از حد باشد. در چنین حالتی، بیشترین بهره را از رتبه بندی خود نخواهید برد.

Google SERP که در آن موقعیت دو در پایین ترین حد قرار دارد

در اسکرین شات بالا، آدرس اینترنتی در موقعیت دو در زیر تاشو قرار دارد.

قطعه ویژه غول پیکر و چرخ فلک ویدیویی با وجود رتبه بالای URL، دید آن را از بین می برند.

این بدان م،است که درک دید یک سایت به همان اندازه مهم و در برخی موارد مهمتر از رتبه بندی ارگ،ک آن است.

برای درک این موضوع، نگاهی به گزارش مشاهده مطلق بیندازید…

گزارش مشاهده مطلق

این گزارش به گونه ای طراحی شده است که با دادن یک امتیاز دید که بر اساس بالا یا پایین بودن URL های شما و در رابطه با ویژگی های SERP موجود در SERP ها است، درک کاملی از قابلیت مشاهده سایت خود به شما بدهد.

نمودار دید مطلق

از آن برای به دست آوردن یک دید استراتژیک سریع از چگونگی افزایش ترافیک سایت خود استفاده کنید. به ،وان مثال، در اسکرین شات بالا، می تو،د ببینید که کدام ویژگی های SERP وجود دارد که بر روی دید سایت تأثیر می گذارد. با این حال، آنچه در هنگام مشاهده گزارش به نظر من می رسد این است که به نظر می رسد نمایان بودن سایت (خط قرمز) از وضعیت بالای سایت (خط سبز) پیروی می کند. این بدان م،است که برای بهبود دید سایت خود، باید مطمئن شوید که بالاتر از حد است.

دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

یا رتبه صفحه خود را افزایش دهید یا نقاطی از ویژگی های SERP را که قبلاً بالاتر از حد معمول هستند، بدست آورید.

هنگامی که یک ع، فوری بزرگ از نمایان بودن سایت خود دارید، اکنون باید هر صفحه را جداگانه نگاه کنید.

گزارش صفحه فرود با دید مطلق

در گزارش مشاهده مطلق، می تو،د به صفحات فرود جداگانه خود نگاه کنید تا ببینید:

  • چگونه رتبه بندی می کنند
  • خواه بالای سرشان باشند یا نباشند
  • امتیاز دید مطلق آنها چقدر است
  • اینکه آیا ویژگی های SERP در SERP وجود دارد یا خیر

گزارش صفحه فرود مشاهده مطلق

این گزارش ریز با نشان دادن اینکه چگونه می تو،د صفحات فرود جداگانه خود را بهبود ببخشید به شما کمک می کند تا صفحات فردی خود را بهبود بخشید.

گزارش مشاهده مطلق که نتایج زیر را نشان می دهد

به ،وان مثال، در اسکرین شات بالا، متوجه خواهید شد که علیرغم اینکه در جایگاه یک قرار گرفته اند، دو نش، اینترنتی بالا در پایین صفحه قرار دارند (به ستون ATF مراجعه کنید). – رتبه‌بندی URL در پایین‌تر از حد، که منجر به امتیاز مشاهده مطلق 5.97 (از ده) می‌شود.

راه پیش رو در چنین موردی تلاش برای برنده شدن یک ویژگی SERP است. برای کمک به شما، گزارش فهرستی از ویژگی ها را به شما نشان می دهد.

گزارش مشاهده مطلق که ویژگی های SERP را نشان می دهد

همانطور که در تصویر بالا می بینید، برخی از نمادهای ویژگی SERP سیاه و برخی خا،تری هستند.

رنگ‌های سیاه نشان‌دهنده موقعیت‌هایی هستند که سایت شما یک ویژگی را به خود اختصاص داده است. آی، های خا،تری موقعیت هایی را نشان می دهند که رقبای شما این ویژگی را دارند در حالی که سایت شما این ویژگی را ندارد.

در مورد بالا، سایت دارای چندین فرصت از ویژگی های SERP مانند چرخ فلک محصول، داستان های برتر و سوالات مرتبط است که همگی می توانند به بهبود دید سایت کمک کنند.

اما، قبل از بهینه سازی هر چیزی، صاحب سایت باید ابتدا بررسی کند تا ببیند این ویژگی چقدر رقابتی است. دنبال ، یک ویژگی SERP که بیش از حد رقابتی است، می تواند اتلاف وقت خسته کننده باشد.

برای اینکه ببینید یک ویژگی چقدر رقابتی است، به SERP Feature Monitor بروید.

م،تور ویژگی SERP

م،تور ویژگی SERP به شما می گوید که یک ویژگی SERP در هر کلمه کلیدی که دنبال می کنید چقدر رقابتی است.

به ،وان مثال، در تصویر زیر می تو،د یک چرخ فلک ویدیویی را در SERP برای عبارت “چگونه پوکر بازی کنیم” مشاهده کنید.

چرخ فلک ویدیویی در گوگل

متوجه خواهید شد که جعبه ویدیو فقط سه ویدیو دارد.

اگر نگاهی به جعبه ویدیو در م،تور ویژگی SERP بیندازیم، خواهید دید که در سه نقطه ویدیو، شش ویدیو در یک دوره 30 روزه نشان داده شده است که منجر به نمودار ویژگی SERP با ظاهری آشفته شده است. زیر را ببینید.

م،تور ویژگی SERP

وقتی نمودار ناپایدار به نظر می رسد، می د،د که ویژگی SERP ناپایدار است. یک ویژگی SERP ناپایدار به طور کلی به م،ای فرصتی برای شما صاحب سایت است. دلیل آن این است که وقتی گوگل شروع به مبا، ویدیوها می کند، می د،د که گوگل به احتمال زیاد از برخی یا همه ویدیوهایی که در حال حاضر رتبه بندی می شوند ناراضی است.

م،تور ویژگی SERP همچنین داده های گرانول بیشتری را به شما نشان می دهد. اگر به اسکرین شات زیر نگاه کنید، همه ویدیوهایی را خواهید دید که در 30 روز گذشته در Video Box رتبه بندی شده اند.

م،تور ویژگی SERP که قابلیت مشاهده دوره را نشان می دهد

ویدیوی برتر دارای دید دوره ای 94.22٪ است. ویدیوی دوم دارای دید دوره ای 81.56٪ است. این به این م،ی است که حتی اگر این دو ویدیو در 30 روز گذشته ناپایدار بودند، هر دو تقریباً در تمام مدت قابل مشاهده بودند.

این به این م،ی است که به احتمال زیاد گوگل از این ویدیوها راضی است، اما گوگل در حال آزمایش گزینه های دیگر برای رتبه سوم است. این فرصتی است تا ویدیوی خود را در آن نقطه سوم قرار دهید.

برای برنده شدن در این جایگاه، سعی کنید ویدیویی ایجاد کنید که عبارت جستجو را هدف قرار دهد. (در پست بعدی به جزئیات این موضوع خواهم پرداخت.)

اکنون که نحوه یافتن فرصت ها و ارزیابی آنها را دیدید، بیایید به ویژگی SERP نگاه کنیم…

ردیابی ویژگی SERP به طور خلاصه

امیدواریم در این پست، یاد گرفته باشید که چگونه دیده شدن بخش مهمی از استراتژی کلی سئو شما است. علاوه بر این، شما به احتمال زیاد دیده اید که چگونه ویژگی های SERP بر روی دید به روشی اساسی تأثیر می گذارد.

این بدان م،است که با ایجاد ویژگی‌های SERP در استراتژی کلی سئوی خود و با تمرکز بر آنها، می‌تو،د به طور بالقوه سود قابل توجهی در ترافیک سایت خود مشاهده کنید. در واقع، برنده شدن ویژگی‌های SERP، در بسیاری از موارد، سود آس، را ارائه می‌دهد که می‌توان در ،ری از زم، که برای بهبود رتبه‌بندی ارگ،ک شما طول می‌کشد، به دست آورد.

با این حال، برای موفقیت باید ابزارهایی در اختیار داشته باشید که به شما بینش هایی در مورد موارد زیر بدهد:

  • چه ویژگی های SERP در دسترس است
  • این ویژگی ها چقدر رقابتی هستند

داشتن چنین داده هایی می تواند ساعت ها شما را از ناامیدی نجات دهد و به شما کمک کند در SERP ها برنده شوید.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/serp-feature-rank-tracking