30 ژوئن 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai
چند ماه پیش داشتم به موارد ذکر شده در توییتر نگاه می کردم و دیدم که یک توییت کریستوفر هافمن.
کریستوفر به سه نکته جسورانه اشاره کرد:
- ابزارهای ردیابی رتبه باید ردیابی پی،ل ها باشند و نه فقط رتبه
- ردیاب های رتبه نیز باید ویژگی های SERP را ردیابی کنند
- به ،وان بازاریاب دیجیتال، ما باید استراتژی SERP خود را بر اساس رتبه بندی در SERP ها تطبیق دهیم
نکاتی که او مطرح می کند همه برای سئو در حال حاضر بسیار مهم هستند.
به عبارت دیگر، درک ن، این موضوع میتواند به این م،ی باشد که شما برخی از فرصتهای آشکار را از دست میدهید، یا بدتر از آن، با تمرکز بر معیارهای منسوخ، پشت سر گذاشته میشوید.
برای کمک به شما…
در این پست، من توضیح خواهم داد که چرا باید ردیابی پی،ل را پیاده سازی کنید و ویژگی های SERP را در استراتژی سئو خود هدف قرار دهید. من همچنین برخی از مطالعات موردی را با استفاده از سلاح مخفی ردیابی پی،ل Rank Ranger به شما نشان خواهم داد.
اما اول…
ردیابی پی،ل چیست؟
خیلی خوشحالم که پرسیدی
خوب، پس ردیابی پی،ل چیست؟
ردیابی پی،ل روشی برای ردیابی URL های شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو با اندازه گیری تعداد پی،ل ها بین نتایج ارگ،ک شما و بالای مرورگر است.
این بدان م،است که وقتی یک ابزار یک نتیجه ارگ،ک را در پی،ل ها اندازه گیری می کند، به م،ای واقعی کلمه فاصله بین بالای مرورگر و URL را اندازه می گیرد.
این تغییر کوچکی در نحوه ارتباط با رتبه بندی شما نیست.
این یک تغییر پارادایم 180 درجه ای است.
در واقع، نامیدن آنها به رتبهبندی واقعاً نشان میدهد که ردیابی پی،ل تغییر در تفکر ما چقدر چشمگیر است.
به طور سنتی، سئوکاران به رتبه بندی اهمیت می دادند. حتی تا حد وسواس.
و این جای تعجب نیست.
URL هایی که در بالاترین رتبه قرار گرفتند (و وقتی می گویم بالا، منظورم موقعیت شماره 1 است) ا،ر ترافیک را به خود اختصاص دادند. اما، همانطور که بارها در پست های وبلاگم پوشش داده ام، زمان ها تغییر می کنند.
در دنیای هیجان انگیز سئوی امروزی، رتبه یک موقعیت به م،ای واقعی کلمه می تواند پایین تر از صفحه یا حتی در صفحه دو باشد. هیچ کدام از این دو موقعیت ترافیک زیادی ندارند.
به ،وان مثال، در تصویر بالا، هیچ پیوند آبی سنتی در بالای صفحه وجود ندارد. در عوض، ما می بینیم:
- یک قطعه ویژه
- جعبه افراد همچنین می پرسند
- یک چرخ فلک ویدیویی
این احتمال وجود دارد که کاربر بدون نیاز به پیمایش، آنچه را که به دنبالش است بیابد. اگر کاربر پیمایش نکند، هرگز پیوندهای آبی سنتی را هم نخواهد دید.
و این من را به مفهوم دید می رساند.
دید – رتبهبندیهای شما دوباره تصور میشود
از آنجایی که در حال بازبینی معیارهای سنتی رتبهبندی هستیم، اجازه دهید نشان دهم سوراخ ،گوش چقدر عمیق است.
اصلاً چرا در مورد رتبه بندی صحبت می کنیم؟
پاسخ این است…
رتبهبندی معیاری است برای اینکه نش،های اینترنتی ما در نتایج جستجو چقدر «قابل کلیک» هستند. منظورم این است که اگر سایت شما بازدید کننده ای نداشته باشد، چه ،ی اهمیت می دهد که شما در صدر گوگل باشید؟ بدون بازدیدکنندگان، شما نمی خواهید تجارت زیادی انجام دهید، درست است؟
بنابراین وقتی چیزی جز ده لینک آبی وجود نداشت، تمرکز بر رتبه بندی کاملا منطقی بود. اگر همه چیز برابر باشد، جستجوگر با کلیک ، بر روی اولین URL شروع به کار می کند. این به م،ای قرار گرفتن در موقعیت یک به م،ای “قابل کلیک” ترین ویژگی بود.
اما، SERP های فعلی ما دیگر به این شکل نیستند.
موقعیتی که ممکن است به طور بالقوه دور از دسترس بصری باشد.
این بدان م،است که رتبهبندیها دیگر «قابلیت کلیک» را نشان نمیدهند. اینکه چقدر URL شما برای جستجوگر قابل مشاهده است، تا حد زیادی جایگزین رتبه شده است. هرچه URL شما بیشتر قابل مشاهده باشد، «قابل کلیک» بیشتری دارد.
اکنون، معیارهای مرسوم نمایان بودن ت، بود تا به شما درک درستی از قابلیت مشاهده URL خود بدهد. اما، دید سنتی فقط حجم جستجو و موقعیت رتبه را در نظر می گیرد.
و اینجاست که ردیابی پی،ل وارد عمل می شود.
ردیابی پی،ل، راهی جدید برای درک دید
با پیگیری میزان فاصله URL شما از بالای مرورگر، یک ردیاب رتبه می تواند درک بهتری از میزان بصری URL شما به شما بدهد. به سرعت می تو،د ببینید که بالای تاشو است یا زیر آن.
این به م،ای واقعی کلمه تفاوت بین دور از دید اولیه یا در محدوده بصری است. و هیچ ، قرار نیست روی URL که نمی تواند ببیند کلیک کند.
در واقع، در سال 2020، ما مطالعهای را برای تجزیه و تحلیل تفاوت در CTR بین رتبهبندیهای بالا و پایین ایجاد کردیم.
ما متوجه شدیم که رتبهبندیهای بالاتر تقریباً 30٪ CTR بالاتری دارند.
این یک تفاوت اساسی در کلیک است.
اما، اگر تمام چیزی که اندازه میگیرید، رتبهبندیهای بالا یا پایینتر است، همچنان بخش بزرگی از پای دید را از دست میدهید. ویژگی های SERP اغلب شامل ،اصر بصری است که به طور بالقوه توجه را از URL های سنتی دور می کند.
این بدان م،ی است که آنها به طور بالقوه کلیک ها را نیز از بین می برند. ویژگیهای SERP که در نتایج جستجو ظاهر میشوند ممکن است باعث شود استراتژی خود را تنظیم کنید.
ولی…
قبل از اینکه به شما نشان دهم چگونه ویژگیهای SERP میتوانند استراتژی SERP شما را به طرز چشمگیری تغییر دهند، اجازه دهید ابتدا شما را با Absolute Visibility آشنا کنم.
معیار دید مطلق، هر آنچه که باید در مورد دید بد،د (و میترسیدید بپرسید)
بیایید به توییت کریس برگردیم…
به گفته کریس، ابزارهای رتبه بندی باید ردیابی پی،ل ها باشند و نه فقط رتبه بندی. آنها همچنین باید ویژگی های SERP را ردیابی کنند.
برای اینکه منظور او را به شما نشان دهیم، به نمودار مشاهده مطلق Rank Ranger در گزارش Rank Insights نگاهی بیندازید (جستجوی ارگ،ک > ردیابی رتبه > بینش رتبه).
این نمودار یک معیار دید را به شما نشان می دهد که شامل تمام معیارهایی است که در بالا ذکر کردم. این به شما نتایج فوق العاده و همچنین لیستی از ویژگی های SERP را نشان می دهد.
در تصویر بالا، ابزار نشان می دهد:
- داستان های برتر
- بسته محلی
- پرسش های مرتبط
- تبلیغات
- تبلیغات ،ید
- چرخ فلک های محصول
علاوه بر این، این ابزار همه این اطلاعات را در یک معیار دید به نام دید مطلق قرار می دهد. به هر URL یک امتیاز اختصاص داده می شود. امتیاز با خط قرمز روی نمودار نشان داده می شود.
همچنین می تو،د امتیاز مشاهده مطلق را به شکل ج، نیز مشاهده کنید.
همانطور که در تصویر بالا می بینید، معیار دید مطلق برای هر URL نشان داده می شود.
امتیاز، که از ده اندازه گیری می شود، نشان دهنده موقعیت URL در صفحه (اندازه گیری شده بر حسب پی،ل) نسبت به ویژگی های SERP موجود در صفحه بر اساس قرار دادن ویژگی های SERP است.
اکنون که با ردیابی پی،ل آشنا شدید، میخواهم به شما نشان دهم که چگونه ویژگیهای SERP میتوانند به طور چشمگیری استراتژی کلی SEO و بازاریابی شما را برای هر SERP معین تغییر دهند و چگونه میتو،د بهترین استراتژی را که نتیجه میدهد شناسایی کنید.
استراتژی ویژگی SERP Visibility
برای کمک به درک بهترین استراتژی برای هر SERP معین، اجازه دهید نگاهی به چند مثال بیندازیم.
آنچه که در هر مثال متوجه خواهید شد، ممکن است بیش از یک استراتژی برای برنده شدن در SERP وجود داشته باشد. دلیل این امر این است که هر ویژگی SERP چالش های خاص خود را ارائه می دهد.
پس بیایید با کدو حلوایی شروع کنیم.
نحوه ب، کدو حلوایی
با نگاهی به بالای ج، مشاهده مطلق برای سایت allrecipes.com، یک URL برای کلمه کلیدی “چگونه کدو حلوایی را برش دهیم” مشاهده خواهید کرد.
امتیاز دید 10 است.
برای درک این موضوع، نگاهی به ویژگی های SERP بیندازید.
متوجه خواهید شد که URL در یک قطعه ویژه نشان داده شده است.
بیایید ببینیم که در گوگل چگونه به نظر می رسد.
همانطور که در تصویر بالا می بینید، SERP دارای یک قطعه ویژه بزرگ خوب در بالای صفحه است. اگر به پایین نگاه کنید، تنها چیزی که می بینید یک چرخ فلک ویدیویی است.
دلیل اینکه امتیاز مشاهده مطلق ده است این است که allrecipes.com مالک قطعه ویژه است. این اولین چیزی است که می بینید، بزرگ است و شامل یک تصویر چشم نواز است.
اکنون، ما نمره دید را درک می کنیم. با این حال، اگر میخواستید این SERP را داشته باشید، چه استراتژی را انتخاب میکردید؟
از دیدگاه من دو رویکرد وجود دارد.
میتو،د استراتژی سئوی ش،ت خورده را انتخاب کنید و سعی کنید برنده قطعه ویژه شوید یا میتو،د ویدیویی را در YouTube منتشر کنید که برای رتبهبندی در SERP بهینه شده است.
متوجه خواهید شد که رویکرد سنتی برای بالا رفتن از موقعیت یک از طریق لینک سازی و بهینه سازی درون صفحه تنها URL شما را در زیر صفحه نمایش می دهد.
در عوض، قطعه ویژه را هدف قرار دهید یا یک ویدیو را در یک موتور جستجوی کاملاً متفاوت مانند YouTube منتشر کنید.
کدام رویکرد را باید در پیش بگیرید؟
از دیدگاه من، در صورت امکان، همیشه منطقی است که شرطهای خود را پوشش دهید و از هر دو رویکرد استفاده کنید.
حالا بیایید به مثال دیگری نگاه کنیم.
،ید کتاب – داستان دو هدف
خوب، پس شما سعی می کنید کتاب بفروشید.
بیایید به نمودار دید مطلق نگاه کنیم که کلمه کلیدی “،ید کتاب” را نشان می دهد.
اکنون اگر به ج، مشاهده مطلق نگاه کنید، خواهید دید که URL مورد نظر ما امتیاز پایین 1.97 را دریافت می کند.
به احتمال زیاد، به این دلیل است که سایت ما هیچ یک از ویژگی های SERP را ندارد.
با این حال، بیایید ببینیم که URL در یک دوره 30 روزه چگونه عمل کرده است. با انجام این کار می تو،د روندها را در دید خود تشخیص دهید.
همانطور که در تصویر بالا می بینید، SERP ،یبی از تبلیغات محصول و تبلیغات جستجو را دارد. علاوه بر این، ما یک بسته محلی را می بینیم. هنگامی که بسته محلی ظاهر می شود، دید کاهش می یابد. هنگامی که ناپدید می شود، دید افزایش می یابد.
اکنون، درک این نکته مهم است که بسته محلی یک بازی استراتژی SEO است.
علاوه بر این، تبلیغات تقریباً هر روز در SERP ظاهر می شوند.
تبلیغات یکی دیگر از تغییرات بازی است.
قبل از توضیح این موضوع، اجازه دهید نگاهی به SERP بیندازیم.
همانطور که در تصویر بالا می بینید، پیوندهای آبی در نتیجه تبلیغات و بسته محلی دیده نمی شوند.
آنچه ما در این SERP می بینیم دو رویکرد متفاوت است.
بگذار توضیح بدهم.
اول، ما بسته محلی را داریم. بسته محلی همیشه استراتژی شما را تغییر می دهد. دلیل آن این است که بسته های محلی مقدار زیادی از املاک SERP را اشغال می کنند.
همچنین، ما شاهد تبلیغات هستیم. تبلیغات تقریباً همیشه استراتژی شما را تغییر می دهد زیرا به ،وان یک SEO، نمی تو،د تبلیغات را کنترل کنید یا از آنها بهتر عمل کنید.
با این حال، از نقطه نظر استراتژیک، در اینجا جای تامل بیشتری وجود دارد.
SERP دو هدف جداگانه کاربر را ارائه می دهد.
دو هدف کاربر
بهش فکر کن.
کلمه کلیدی “،ید کتاب” است.
بیایید تصور کنیم کاربر کیست. من می توانم دو کاربر کاملاً متفاوت را برای این اصطلاح تصور کنم.
یک مجموعه به دنبال کتاب فروشی های محلی است. این افراد احتمالاً به بسته محلی نگاه می کنند.
همچنین یک مجموعه کاملا متفاوت از کاربران وجود دارد. ،، که قصد ،ید آنلاین کتاب را دارند. تبلیغات به این افراد خدمات داده می شود.
این بدان م،است که از نقطه نظر استراتژیک هیچ سوالی وجود ندارد، اگر شما یک ،ب و کار محلی هستید، باید سعی کنید وارد بسته محلی شوید.
از طرف دیگر، اگر کتاب می فروشید، دو راه دارید.
یا سعی کنید به یک SERP متفاوت بروید، چیزی مانند «،ید کتاب به صورت آنلاین» که در آن هدف کاربر مشخص است، یا باید مقداری پول برای تبلیغات ،ج کنید.
دید و استراتژی SERP شما
همانطور که مطمئن هستم از این پست مشاهده کرده اید، ردیابی میزان دید شما می تواند مزیت بزرگی به شما بدهد. علاوه بر این، بله، شما همیشه باید SERP را در نظر بگیرید، اما داشتن ابزاری که دادههای ویژگی SERP را به شما میدهد واقعاً میتواند در وقت شما صرفهجویی کند و همچنین روندهای دید را به شما نشان دهد.
شکی نیست که توجه شما به ویژگی های SERP فقط به شما در بهینه سازی سئو کمک نمی کند.
می تواند مسیر استراتژی بازاریابی شما را به طور اساسی تغییر دهد.
چه زم، باید محتوای خود را برای برنده شدن ویژگی SERP بهینه کنید؟ چه زم، باید برای تبلیغات پرداخت کرد؟
پاسخ را به شما و ،ب و کار منحصربفردتان می سپارم.
من فقط سوال را به گوش شما می رسانم.
درباره نویسنده
دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/pixel-rank-tracking