دسته‌ها
اخبار

ردیابی AMP در نتایج ارگانیک موبایل


21 سپتامبر 2016 | ارسال شده توسط Shay Harel

گوگل یک گام به ایجاد دوره ای از تجربه وب موبایل سریعتر و زیرک تر نزدیکتر شده است. به قول خود، موتور جستجو صفحات AMP را در نتایج ارگ،ک آبی قرار داده است. هنگامی که صفحات سریعتر با نمادهای رعد و برق خود در پیوندهای ارگ،ک ظاهر شدند، Rank Ranger شروع به کار بر روی ردیابی آن با ردیاب ویژگی SERP موبایل ما کرد. ما خوشحالیم که اعلام کنیم Rank Ranger اکنون AMP را هم در نتایج اخبار و هم نتایج ارگ،ک در تلفن همراه زیر نظر دارد.

نمودار بینش با داده های AMP ارگ،ک

یک نمودار بینش که انواع داده‌های AMP ارگ،ک را نشان می‌دهد


،وجی من، برای موبایل و ورودی AMP

اخیراً گوگل بر،ب سازگار با موبایل خود را از نتایج ارگ،ک پس گرفت. با نگاهی به حذف بر،ب در شرایط فعلی، به نظر می رسد که گوگل آن را حذف کرده تا راه را برای نشانگر AMP در پیوندهای آبی هموار کند. در واقع، استدلال گوگل در پشت بازنشستگی بر،ب سازگار با موبایل، به طور خاص این بود که SERP موبایل را کمتر محدود کند. با توجه به اینکه گوگل قصد دارد نماد AMP را در نتایج ارگ،ک قرار دهد، این بی،ه منطقی تر است (و اکنون رسما دارد). آیا می تو،د تصور کنید که یک نتیجه ارگ،ک در تلفن همراه با هر دو بر،ب چگونه به طرز عجیبی پر می شود؟


Rank Ranger – اولین ،ی که AMP را در نتایج ارگ،ک ردیابی می کند

ما چند ماه است که AMP را در نتایج اخبار ردیابی کرده‌ایم، و با مشاهده عرضه AMP در نتایج ارگ،ک، تلاش کردیم تا داده‌های جدید را در ابزار ردیابی خود بگنج،م. با رعد و برق سرعت (جناس در نظر گرفته شده) تیم توسعه ما به سرعت شروع به ردیابی AMP در نتایج ارگ،ک تلفن همراه کرد. در نتیجه اقدام سریع و ساعات پای، آنها، مفت،م به شما اطلاع دهم که Mobile SERP Feature Tracker اکنون تنها ابزار SERP ردیابی AMP بر اساس معیارهای مختلف است که شامل ظاهر ارگ،ک نیز می شود.

ما AMP را به روش‌های مختلفی دنبال می‌کنیم تا تصویری جامع از عملکرد AMP در صفحه اول SERP ارائه دهیم.

درصد SERP های صفحه یک با نتیجه AMP

ما درصد SERPهای Page One را که حداقل یک نتیجه AMP را در خود دارند ردیابی می کنیم. این درصد شامل هر شکلی از نتایج AMP، چه به ،وان بخشی از یک News Box یا در نتایج ارگ،ک است. تا زم، که یک نتیجه AMP از هر نوعی در صفحه اول SERP موبایل ظاهر شود، حساب می شود.

صفحه یک AMP - همه نتایج

درصد SERP های Page One که یک نتیجه AMP خبری یا ارگ،ک را ارائه می دهند

درصد SERP های صفحه یک با نتیجه AMP ارگ،ک

هنگامی که ردیاب به شما نشان می‌دهد که چه تعداد از Page One SERP شامل حداقل یک نتیجه AMP به هر شکلی است، می‌تو،د فقط «AMP ارگ،ک» را بررسی کنید. این AMP – درصد ارگ،ک متریک نشان می‌دهد که چند صفحه تلفن همراه حداقل یک نتیجه AMP ارگ،ک روی آن دارند.

Page One SERPS با درصد AMP ارگ،ک

ردیاب ویژگی SERP موبایل که درصد SERP های صفحه یک را با حداقل یک نتیجه AMP ارگ،ک نشان می دهد.

میانگین نتایج آلی AMP

جمع آوری داده های AMP ما با ردیابی خود نتایج Page One ادامه می یابد. هنگامی که درصد SERP های Page One را که یک نتیجه AMP ارگ،ک را نشان می دهند، بد،م، البته منطقی است که به شما بگوییم که به طور متوسط ​​چه تعداد از نتایج ارگ،ک AMP هستند و چه تعداد از آنها AMP نیستند.

میانگین AMP در نتایج ارگ،ک

میانگین تعداد نتایج AMP ارگ،ک در SERP های Page One که AMP ارگ،ک را نمایش می دهند



درصد نتایج اخبار که AMP هستند

این معیار اصلی است که ردیاب در چند ماه گذشته در رابطه با AMP نظارت کرده است. از آنجایی که AMP در ابتدا در News Box منتشر شد، Mobile SERP Feature Tracker درصد مقالاتی را که در News Box بهینه شده‌اند را به شما می‌گوید.

درصد AMP در News Box

درصد مقالات خبری در News Box که AMP هستند همانطور که در Mobile SERP Feature Tracker نمایش داده می شود

نتایج AMP ارگ،ک در سراسر جهان

عرضه اخیر AMP در نتایج ارگ،ک تلفن همراه یک رویداد جه، بوده است. به این ترتیب، ما AMP را در نتایج ارگ،ک در سطح جه، ردیابی می کنیم. ویژگی‌های آمار جه، در SERP موبایل ابزار ردیابی ما بر عملکرد AMP در نتایج ارگ،ک در سراسر جهان نظارت می‌کند.

AMP جه، ارگ،ک

تجزیه جه، AMP در نتایج ارگ،ک در صفحه اول SERP

نکته ای درباره نتایج ارگ،ک AMP

ردیابی AMP ما در نتایج ارگ،ک موبایل به ما نشان داده است که بهینه سازی AMP در صنایع مختلف سرعت گرفته است. هنگامی که برای اولین بار ضبط نتایج را شروع کردیم، کاملاً منتظر نتایج AMP ارگ،ک در رابطه با کلمات کلیدی مرتبط با اخبار بودیم. کلمات کلیدی مانند هیلاری سرب را گسترش می دهد، اوباما اون، و الگوی s&p منجر به یک SERP با یک نتیجه AMP ارگ،ک روی آن شد.

نتایج AMP ارگ،ک برای اخبار


یک نتیجه ارگ،ک مربوط به اخبار با نماد AMP

همانطور که داده ها شروع به سرازیر شدن ،د، دیدیم که AMP واقعاً از صنعت اخبار گذشته است. کلمات کلیدی مانند “کک کش های طبیعی، “وام های برگرداندن خانه”، “ف،ک قابل پنهان ،”، و حتی “سایت های دوستیابی برای بیش از 60 اینچ همه SERP های تولید شده با نتایج AMP ارگ،ک.

ویژگی AMP در نرم افزار SEO Rank Ranger

ما نه تنها داده های در حال توسعه AMP را در جستجوی ارگ،ک از طریق ابزار ردیابی خود ارائه می کنیم، بلکه در داخل نرم افزار SEO Rank Ranger نیز در مورد آن گزارش می دهیم. در پایان ماه مارس، ما اعلام کردیم که داشبورد ردیاب رتبه ما شروع به نشان دادن ویژگی‌های SERP برای هر کلمه کلیدی کرد که به صفحات فرود شما که برای آن کلمه کلیدی رتبه‌بندی شده‌اند، پیوست شده‌اند. با افزودن AMP به نتایج ارگ،ک تلفن همراه، داشبورد ردیاب رتبه ما اکنون نشان می‌دهد که آیا صفحات شما توسط Google به‌،وان AMP بهینه‌سازی شده انتخاب شده‌اند یا خیر – و همین کار را برای صفحات رقبای شما نیز انجام می‌دهد.

نماد AMP SERP در Rank Tracker

داشبورد Rank Tracker یک کلمه کلیدی را نشان می دهد که نماد AMP را در نتایج ارگ،ک تلفن همراه نشان می دهد

از آنجایی که بهینه سازی AMP یک تلاش آگاهانه است، کاربر، که برای AMP بهینه سازی کرده اند، می توانند و در واقع باید انتظار داشته باشند که صفحات سایت آنها در SERP با وضعیت AMP نشان داده شود. داشتن نماد AMP در داشبورد ردیابی رتبه ما به شما این امکان را می دهد که مطمئن شوید صفحات شما به صورت AMP بهینه شده در SERP نشان داده می شوند (ی،ی بدون جستجوی دستی برای هر یک از کلمات کلیدی شما). مشاهده رتبه بندی یکی از صفحات شما در نتایج اما بدون وضعیت AMP می تواند نشان دهنده مشکل در روند بهینه سازی آن باشد.

دیدگاهی در مورد AMP

تئوری های مختلف زیادی وجود دارد که چرا گوگل به شدت AMP را تحت فشار قرار می دهد. این تئوری ها از آرزوی نوع دوستانه برای افزایش سرعت صفحات وب تلفن همراه تا اینکه گوگل می خواهد صفحات وب را در ا،یستم خود نگه دارد (از آنجایی که صفحات AMP در حافظه پنهان هستند) متغیر است.

با این حال، از منظر زمینه‌ای، قرار دادن AMP توسط Google در نتایج ارگ،ک روی تلفن همراه پس از حذف بر،ب Mobile-Friendly انجام می‌شود. یک مجوز شاعرانه را اعمال کنید، مثل این است که گوگل می‌گوید، “خوب وب موبایل، حداقل 85 درصد آن، سازگار با موبایل است، وقت آن است که به ارتقاء وب موبایل بعدی بروید.” البته سوال این است که آیا موفقیت گوگل در زمینه سازگاری با موبایل با فشار آن برای بهینه سازی AMP ادامه خواهد یافت؟ همانطور که اشاره کردم، AMP بدون بحث نیست، بنابراین پیش بینی محبوبیت آن کمی دشوارتر است. تا زم، که تصمیم نهایی گرفته شود، ما به دقت تماشا خواهیم کرد – و ردیابی خواهیم کرد.

درباره نویسنده

شای هارل

Shay Harel مدیر عامل Rank Ranger، یک پلتفرم ابتکاری و جامع SEO و بازاریابی دیجیتال Saas است. علاوه بر نظارت بر رشد شرکت، شی را می‌توان یافت که روی صفحه‌کلید خود ضربه می‌زند و گزارش‌های داده‌های سئوی جدید و منحصربه‌فرد را تهیه می‌کند.

زم، که شای برای کمک به صنعت سئو کار سختی ندارد، از گذراندن وقت با خانواده‌اش، نواختن گیتار، کاوش در مکان‌های عجیب و غریب و لذت بردن از شراب خوب مجموعه در حال رشد خود لذت می‌برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/amp-mobile-،ic-tracking