6 سپتامبر 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai
گفت، بیایید به فیل در اتاق بپردازیم. سئو نه تنها رقابتی است، بلکه کند است.
علاوه بر این، روزهای مزرعه محتوا و پر ، کلمات کلیدی (خوشبختانه) هرگز باز نمی گردند.
بنابراین، چگونه سرعت اجرای بازاریابی محتوای خود را افزایش می دهید؟
یکی از بهترین گزینه های شما، تبلیغ محتوای رسانه های اجتماعی است.
در این پست، به یک استراتژی ساده چهار مرحله ای رسانه های اجتماعی می پردازم که به پشتیب، از محتوای سئوی شما کمک می کند تا بازاریابی محتوای شما بتواند به سرعت به نتیجه برسد.
پس بیایید وضعیت زیر را تصور کنیم:
بعد از انتشار محتوای سئو چه اتفاقی می افتد؟
اینو تصور کن…
شما قلب و روح خود را داده اید تا یک محتوای تماشایی خلق کنید. ی،ی شما:
- در مورد موضوع تحقیق کرد
- مقاله را برنامه ریزی کرد
- انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
- ساعت های بی شماری را صرف نوشتن کرد
- حداقل یک میلیون ویرایش انجام داده است
- کمی بیشتر ویرایش کرد
- تصاویر را انتخاب کرد
- و غیره و غیره
شما مشتاقانه منتظر می م،د تا ببینید آیا گوگل آن را انتخاب می کند یا خیر. آیا مردم آن را خواهند دید؟ چه ،ی می داند.
شما اکنون یک محتوای عالی دارید که فقط در آنجا نشسته و هیچ کاری برای تجارت شما انجام نمی دهد. و فقط شاید، شش تا نه ماه دیگر توسط مخاطبان شما دیده شود، اما ممکن است این اتفاق نیفتد.
به نظر شما خوب است؟ فکر کردم نه. 🙂
بنابراین برای مق، با این موضوع، یک سئو (یا مدیر محتوا) باید استراتژیک باشد.
زمان آن رسیده است که استراتژی رسانه های اجتماعی خود را تقویت کنید.
چگونه رسانه های اجتماعی و سئو با هم کار می کنند
به من اجازه دهید نگاهی از بالا به پایین به نحوه کار سئو و رسانه های اجتماعی با هم داشته باشم.
همانطور که در بالا ذکر کردم، فقط انتشار پستهای خود و سپس انتظار برای ظاهر شدن ترافیک به صورت جادویی، راهی موثر برای سرگرم ، محتوای شما به ،گوشهای گرد و غبار دیجیتال در گوشهای از فهرست گوگل است.
ولی…
بر خلاف سئو، هنگامی که رسانه های اجتماعی شما به سرعت بالا می رود، به طور بالقوه می تواند باعث افزایش سریع ترافیک شود. و به همین دلیل است که آنها خیلی خوب با هم کار می کنند. در حالی که منتظر افزایش ترافیک سئوی پایدار خود هستید، رسانه های اجتماعی شما به سرعت محتوای شما را در معرض دید مخاطبان خود قرار می دهند.
علاوه بر این، ماهیت اجتماعی ترافیک رسانه های اجتماعی به سئوی شما از سه طریق کمک می کند:
این به شما کمک خواهد کرد:
- درک عملی از محتوایی که مخاطبان شما از آن لذت می برند به دست آورید تا بتو،د بیشتر از آن استفاده کنید
- آگاهی از برند خود را افزایش دهید که ترافیک جستجوی مارک بیشتری را به همراه خواهد داشت (بهترین نوع ترافیک)
- محتوای خود را در مقابل افرادی قرار دهید که ممکن است به محتوای شما لینک دهند
اکنون که فهمیدید چگونه آنها با هم کار می کنند، بیایید به استراتژی تبلیغات رسانه های اجتماعی شما بپردازیم.
استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی شما
در اینجا یک نگاه کلی به یک استراتژی چهار مرحله ای موثر بازاریابی رسانه های اجتماعی آورده شده است:
- با مشاهده معیارهای کاربر، بهترین محتوای خود را پیدا کنید
- محتوای پر تأثیر خود را به دارایی های محتوای ،د ت،یم کنید
- این قطعات محتوای ،د را بی وقفه در رسانه ها و انجمن های اجتماعی به اشتراک بگذارید
- محتوای رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید تا بتو،د کلیک ها و تعامل بیشتری دریافت کنید
اکنون که تصویر بزرگی دارید، آن را به مراحل کوچک ت،یم می کنم.
محتوای با ارزش را پیدا کنید
کلید موفقیت شما در بازاریابی محتوا این است که محتوایی را پیدا کنید که مخاطبان شما آن را دوست دارند و به طور مداوم به آنها ارائه دهید. سوال بزرگ این است که چگونه محتوایی را که آنها دوست دارند پیدا می کنید؟
برای انجام این کار باید به ذهن مخاطبان خود وارد شوید تا بتو،د نحوه تعامل آنها با محتوای شما را درک کنید. بهترین مکان برای شروع، بررسی معیارهای کاربر گوگل آنالیتی، است.
در اینجا چند سوال وجود دارد که می تو،د از خود بپرسید:
- آیا مخاطبان شما پرش ،د؟
- مخاطبان شما چقدر برای محتوای شما وقت می گذارند؟
- آیا مخاطبان شما پس از مصرف یک محتوا به محتوای بیشتری در سایت شما نگاه می کنند؟
به این معیارها توجه کنید زیرا به شما یک ایده تقریبی در مورد اینکه آیا مخاطبان شما محتوای شما را مفید می یابند یا نه، به شما می دهند.
اگر میخواهید بد،د چگونه این کار را انجام دهید، راهنمای من برای معیارهای Google Analytics برای بازاریابی محتوا را بررسی کنید.
تا زم، که به اندازه کافی درگیر هستید، می تو،د از این داده ها برای درک اینکه چه محتوایی با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند استفاده کنید. هنگامی که این داده ها را به دست آوردید، فهرستی از دارایی های محتوایی خود را با بهترین عملکرد تهیه کنید.
اینها قطعات پر تاثیر شما هستند. با آنها مانند طلا رفتار کنید. اینها قطعاتی هستند که باید بارها و بارها تبلیغ کنید. حال اگر هنوز محتوایی با عملکرد بالا ندارید، باید در مورد مخاطبان خود تحقیق کنید تا بهترین محتوای کارآمد را در صنعت خود بیابید. شما می تو،د این کار را از طریق:
- رسانه های اجتماعی
- انجمن ها
- تحلیل رقبا
در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:
1. رسانه های اجتماعی
برای انجام موثر این کار با رسانه های اجتماعی، شروع به دنبال ، رهبران صنعت خود کنید. در ابتدا، این کار را روی پلتفرم های متعدد انجام دهید زیرا برخی از صنایع به سمت پلتفرم های خاص جذب می شوند. یافتن این کار به آزمون و خطا نیاز دارد.
هنگامی که افراد موفق در صنعت خود را پیدا کردید، به آنچه که آنها پست می کنند و نحوه تعامل مخاطبان آنها نگاه کنید. این به شما درک خوبی از موضوعات مورد علاقه مخاطبان و محتوای رسانه های اجتماعی می دهد.
2. انجمن ها
شما می تو،د همین کار را در انجمن ها انجام دهید. شما به راحتی می تو،د انجمن هایی را پیدا کنید که توسط گوگل به صنعت شما اختصاص داده شده است [industry name] + انجمن انجمن ها اطلاعات زیادی در مورد آنچه مردم می پرسند و نحوه پاسخ به آنها در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این، می تو،د در سایت هایی مانند Quora و Reddit نیز جستجو کنید.
برای اینکه واقعاً این را افزایش دهید، به دنبال موضوعات انجمن باشید که بیشترین تعامل را دارند. اینها بهترین موضوعات شما هستند.
3. تجزیه و تحلیل رقبا
پس از انجام این کار، نگاهی به رقبای مستقیم خود بیندازید. به خصوص آنهایی که موفق تر از شما هستند و از کاوشگر سایت برای یافتن بهترین محتوای خود استفاده می کنند.
همانطور که از اسکرین شات بالا می بینید، Rank Ranger Site Explorer نه تنها به شما نشان می دهد که بهترین محتوای رقیب شما چیست، بلکه به شما نشان می دهد که آن محتوا چقدر ترافیک دریافت می کند.
با در دست داشتن تمام این اطلاعات، درک خوبی از مخاطبان خود و محتوایی که باید ایجاد کنید خواهید داشت.
هنگامی که محتوای با ارزش بالایی دارید، وقت آن است که آن را به دارایی های ،د ت،یم کنید.
محتوای خود را به محتوای میکرو ت،یم کنید
گام بعدی برای جلب مشارکت گسترده، درک ماهیت پستهای رسانههای اجتماعی است.
پست های رسانه های اجتماعی نیز دارایی های محتوا هستند. آنها صرفاً تبلیغاتی نیستند که به وبلاگ یا ویدیوهای شما پیوند دارند.
بهش فکر کن.
مردم در شبکه های اجتماعی چه می کنند؟ صادقانه بگویم، رسانه های اجتماعی نوعی سرگرمی تعاملی هستند. بله، پلتفرم هایی وجود دارند که توسط افراد حرفه ای مانند توییتر و لینکدین استفاده می شود، اما حتی آن پلتفرم ها دارای یک ،صر سرگرمی هستند.
با درک این موضوع، نمیتو،د آنها را پست کنید: «آ،ین پست وبلاگ من را بررسی کنید https://www.rankranger.com/blog/seo-social-media-harmonyپست ها را تایپ کنید این پست ها تعامل بسیار کمی خواهند داشت و تقریباً هیچ کلیکی دریافت نمی کنند. دلیل آن این است که آنها چیزی را که مخاطبان شما برای آن آمده اند ارائه نمی دهند. درعوض، همیشه باید قبل از اینکه انتظار داشته باشید چیزی از مخاطبان خود دریافت کنید، ارزشی را از قبل ارائه دهید.
اکنون، از آنجایی که شما به ،وان یک بازاریاب محتوا سعی در آموزش مخاطبان خود دارید، پست های شما باید شامل برخی ،اصر آموزشی و برخی ،اصر سرگرم کننده باشد. به سرگرمی آموزشی فکر کنید
حال، سوال این است که چگونه میتو،د سرگرمیهای آموزشی ایجاد کنید که ترافیک را به سمت محتوای شما هدایت کند؟
نگاه کنید که سازندگان محتوای مشابه چه مطالبی را پست میکنند تا ببینید کدام پستها بیشترین تعامل را دارند. این به شما الهام می دهد.
پس از انجام این کار، محتوای خود را به ،مت های کوچکتر یا محتوای ،د ت،یم کنید. فقط مطمئن شوید که هر محتوای ،دی که تولید می کنید ارزشی برای مخاطبان شما ایجاد می کند.
بنابراین، برای مثال، فرض کنید یک پست وبلاگی جذاب بصری نوشته اید. آیا می تو،د پست های کوتاه کوتاهی بسازید که قدرتمندترین تصاویر شما را نشان دهد؟
در مورد خلاصه های طول، چطور؟ آیا می تو،د یک خلاصه جذاب از پست وبلاگ خود ایجاد کنید؟ یا شاید خلاصه ای ایجاد کنید که یک نکته ارزشمند را در پست وبلاگ شما برجسته کند؟ آیا می تو،د یک نکته یا درس کوتاه را برجسته کنید؟
هنگامی که پست وبلاگ خود را به قطعات کوچکتر ت،یم کردید، سعی کنید محتوا را با پلتفرم مطابقت دهید.
به ،وان مثال، محتوای کوتاه و تصاویر به خوبی در توییتر کار می کنند در حالی که محتوای طول، در لینکدین و انجمن ها به خوبی کار می کند. با تعامل بر روی خود پلتفرمها، حسی از آنچه که کار میکند به دست خواهید آورد.
به ،وان مثال، در تصویر زیر، متوجه خواهید شد که پست طول، لینکدین در حال حاضر دارای 226 واکنش و 53 نظر است.
از سوی دیگر، در اسکرین شات زیر، یک پست کوتاه در توییتر مشاهده خواهید کرد که قبلاً 19 بار به اشتراک گذاشته شده است.
محتوای میکرو خود را بی وقفه در رسانه ها و انجمن ها به اشتراک بگذارید
هنگامی که فهمیدید بهترین محتوای خود کدام است و محتوای میکرو عالی ایجاد کردید، وقت آن است که به اشتراک بگذارید.
قبل از شروع، فهرستی از بهترین مکانها برای اشتراکگذاری محتوای خود تهیه کنید. خودتان را به فیدهای پلتفرم محدود نکنید. سعی کنید مخاطبان از قبل موجود مانند گروه های لینکدین و فیس بوک را پیدا کنید.
در تصویر بالا، متوجه خواهید شد که برخی از گروه ها 20000 عضو یا بیشتر دارند.
حالا، برای اینکه سازماندهی کنید، فهرستی تهیه کنید.
اما، قبل از شروع پست ،، برای جلوگیری از فرسودگی (به من اعتماد کنید، من آنجا بوده ام)، همه جا را به یکباره پست نکنید. در عوض، پستهای خود را دنبال کنید (بعد به شما نشان خواهم داد) و هر بار با یک یا دو مخاطب آزمایش کنید.
ببینید چه چیزی کار می کند و سپس به سراغ یکی دیگر بروید. به این ترتیب به جای اینکه چرخ های خود را بچرخ،د و سعی کنید همه را راضی نگه دارید، به آرامی دسترسی خود را افزایش خواهید داد.
هنگامی که شروع به اشتراک گذاری می کنید، از اشتراک گذاری مطالب خود بارها و بارها نترسید. می بینید، هر زمان که پست می کنید، تنها زیرمجموعه کوچکی از مخاطبان شما حتی پست شما را می بینند. این بدان م،است که ارسال مجدد آن احتمال دیده شدن محتوای شما توسط زیرمجموعه های متفاوتی از مخاطبان شما را افزایش می دهد.
همچنین، مخاطبان رسانههای اجتماعی، بهطور شگفتانگیزی بازه توجه کوتاهی دارند. این بدان م،ی است که مطمئناً می تو،د مطالب مشابه را به طور مکرر ارسال کنید. فقط یک یا دو هفته صبر کنید تا همان قطعه را تبلیغ کنید.
مدام رسانه های اجتماعی خود را با ردیابی پست های خود بهبود بخشید
یکی از بزرگترین اشتباهاتی که من با آن مواجه شده ام این است که محتوای شما را ردیابی نمی کنم. علاوه بر این، من دیده ام که نام های بزرگ در صنعت بازاریابی دیجیتال این مرحله را از دست داده اند.
نکن.
با ردیابی محتوای خود، متوجه خواهید شد که مخاطبان شما می خواهند چه چیزی را ببینند. شما به دنبال دو چیز هستید.
- چه پست هایی بیشترین تعامل را دارند
- چه پست هایی بیشترین کلیک را دارند
من از تجربه می توانم به شما بگویم، پست هایی که بیشترین تعامل را دارند همیشه بیشترین کلیک را دریافت نمی کنند. با این حال، پست هایی که تعامل خوبی دارند مهم هستند زیرا به شما امکان می دهند با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
این بدان م،است که شما باید هر دو نوع پست را وارد کنید.
با توجه به لایکها، نظرات و اشتراکگذاریها، به راحتی میتو،د ببینید که چگونه مردم با پستهای رسانههای اجتماعی شما ارتباط برقرار میکنند. اما، ردیابی کلیک ها نیز بسیار مهم است. دو ابزار رایگان وجود دارد که می تو،د از آنها برای ردیابی کلیک ها استفاده کنید.
اولین مورد سازنده UTM Rank Ranger است که یک قطعه کد را به URL های شما اضافه می کند تا بتو،د آنها را در Google Analytics دنبال کنید.
دومی است کمی. Bitly یک ابزار کوتاه ، لینک است که داده ها را در پلتفرم خود به شما می دهد.
بنابراین، در تصویر زیر، میتو،د Bitly را ببینید که دادههای Referrer و Location را نشان میدهد.
هر ابزاری مزایا و معایب خود را دارد. به طور کلی، من به طور کلی از UTM ها استفاده می کنم و آنها را در Google Analytics دنبال می کنم. با این حال، برای توییتر که در آن محدودیت کاراکتر به شما داده می شود، لینک هایم را با Bitly کوتاه می کنم.
رسانه های اجتماعی و سئو، یک و دو پانچ شما
همانطور که مطمئن هستم از این پست متوجه شده اید، بازاریابی محتوا نیازمند یک رویکرد استراتژیک است.
هرگز نباید بهانه ای برای صرف ساعت ها وقت صرف کنید تا انتظار داشته باشید که نتایج در عرض شش ماه یا بیشتر اتفاق بیفتد. به ،وان بازاریاب و سئوکار، باید خود را واقعاً مسئول بد،م.
ی،ی از هر ابزاری که در اختیار داریم استفاده کنیم. و بله، همه ما از رسانههای اجتماعی (از جمله خودم) لذت نمیبریم، اما درک تصویر کلی، چیزی است که باید در تلاش برای تسلط بر آن باشیم.
امیدوارم برخی از استراتژیهای عملی را بیان کرده باشم که میتو،د در بازاریابی رسانههای اجتماعی خود اعمال کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وارد شوید و آن را امتحان کنید.
درباره نویسنده
دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.
منبع: https://www.rankranger.com/blog/seo-social-media-harmony