دسته‌ها
اخبار

روندهای سئو برای سال 2021 – قسمت چهارم


23 ژوئن 2021 | ارسال شده توسط Darrell Mordecai

در روندهای سئو این ماه برای سال 2021، ما به جنبه انس، سئو نگاهی عمیق می اندازیم.

بله، همه ما به ،وان سئوکار عاشق بهینه سازی صفحات، استفاده از بر،ب های متعارف و تلاش برای کشف آ،ین الگوریتم ها هستیم. اما، ما هرگز نباید این واقعیت را فراموش کنیم که سئو نوعی بازاریابی است.

و…

به ،وان بازاریاب، ما برای مردم بازاریابی می کنیم.

مردم محصولات شما را می ،ند. مردم از خدمات شما استفاده می کنند.

بنابراین، برای کمک به شما …

در این پست خواهید دید:

  • سه استراتژی صحیح که به شما کمک می کند تا با رقابتی تر شدن گوگل، کنترل ترافیک ارگ،ک خود را حفظ کنید
  • چگونه گوش دادن به مخاطبان می تواند به طور قابل توجهی نتایج سئو شما را افزایش دهد
  • چگونه تمرکز بیش از حد بر روی الگوریتم های گوگل ممکن است در دراز مدت به سئو سایت شما آسیب برساند

در صورتی که بخش اول، دوم یا ،مت سوم از روندهای سئوی سال 2021 را از دست داده اید، به جای اینکه حواس شما را در اینجا پرت کنم، در پایان این پست به آنها پیوند خواهم داد.

کوین ایندیگ

کوین ایندیگ سئو را به ،وان Director @ S،pify هدایت می کند و خالق خبرنامه Growth Memo است. پیش از این، او SEO & Content @ G2 و Atl،ian را اجرا می کرد و به شرکت هایی مانند eBay، Eventbrite، Samsung، Pinterest و بسیاری دیگر کمک کرد تا ترافیک ورودی خود را افزایش دهند.

ارائه یک تجربه کاربری برجسته

فقط ، ها درباره آینده پیش بینی می کنند، اما کمی مغز شما را کش می دهد. بنابراین، بیایید به این فکر کنیم که ببینم سئو در 12 تا 24 ماه آینده به کجا خواهد رفت. اگر نمی‌د،د چیزی به کجا می‌رود، شاید بتو،د نگاه کنید که از کجا آمده است، به این امید که یک خط مستقیم بکشید و در نهایت از نظر جهت درست برسید. وقتی به اتفاقاتی که در 12-24 ماه گذشته در سئو رخ داده نگاه می کنم، 3 روند اساسی را می بینم.

ابتدا، Google با ویژگی‌های SERP مانند قطعه‌های ویژه، PPA (از افراد نیز پرسیده شد)، نقشه‌ها و غیره آزمایش می‌کند. ایده این است که نتایج جستجو را تقویت کند تا به کاربران کمک کند پاسخ‌ها را سریع‌تر پیدا کنند. Rank Ranger آنقدر مهربان بود که داده های +100000 کلمه کلیدی را از سال 2018 تا 2020 در اختیار من قرار داد. چیزی که من دریافتم این بود که ویژگی های SERP “ایستا” نیستند. Google آنها را در یک کشور، دستگاه و سطح پرس و جو آزمایش و تنظیم می کند. نمی‌دانم معیارها چیست، اما مطمئناً وضعیت «یک و تمام» نیست. بسیاری از ویژگی‌های SERP باعث می‌شوند کلیک‌ها بر روی وب‌سایت‌ها اضافی نباشد. در نتیجه، آنها می توانند به شدت به ترافیک ارگ،ک، حتی با رتبه های پایدار، آسیب وارد کنند.

دوم، سئو به ،وان یک کانال و یک صنعت در حال رشد است. شرکت‌های بیشتری متوجه شده‌اند که می‌تو،د یک ،ب‌وکار بادوام، شاید حتی یک تکشاخ بر روی حلقه‌های رشد که توسط ترافیک ارگ،ک هدایت می‌شود، ایجاد کنید. در نتیجه، سئو در همه زمینه ها رقابتی تر شده است و در حال تبدیل شدن به آن است: کیفیت محتوا، ساخت لینک، بهینه سازی فنی و غیره. ورود به آن و ماندن در نتایج برتر سخت تر می شود و من نمی بینم که آسان تر شود. به زودی در بسیاری از صنایع، حتی برای ورود به مسابقه، به برندهای قوی نیاز دارید.

سوم، گوگل یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در یادگیری ماشینی است و ممکن است دقیق ترین درک زبان طبیعی را در مقیاس جه، داشته باشد. هدف درک م،ای ضمنی است، چیزی که برای انسان آسان است اما برای ماشین ها بی نهایت دشوار است. هرچه گوگل در این زمینه بهتر عمل کند، ماشین بهتر می‌فهمد وقتی بازاریابان فقط نتایج برتر را در گوگل ،یب می‌کنند در مقابل زم، که نویسندگان درک عمیقی از موضوع دارند. اگر شما یک متخصص در زمینه موضوع هستید و تا به حال مطالبی را خوانده اید که توسط شخصی نوشته شده است که خود را وانمود می کند، مطمئن هستم که بلافاصله آن را استشمام کرده اید. این همان سطحی است که گوگل می‌خواهد به آن برسد و شانس آن خوب است.

اجازه دهید با بی، در مورد اثرات درجه دوم این سه روند به پایان برسم. وقتی گوگل بهتر می‌شود، رقابت سخت‌تر می‌شود و کنترل بیشتری بر میزان ترافیک ارگ،ک دریافتی از دست می‌دهیم. سه کار وجود دارد که می تو،م در مورد آن انجام دهیم. ابتدا، یک تجربه کاربری در محتوا یا محصول خود ارائه دهید که کاربران برجسته مستقیماً به سایت شما بیایند. ساختن یک برند قوی نتیجه آن است. دوم، به دنبال دریافت ترافیک با کیفیت بالا از سایت‌های دیگر، که به ،وان ترافیک ارجاع نیز شناخته می‌شود، باشید تا کمتر به گوگل وابسته باشید. سوم، سطح بالایی از اجرا را توسعه دهید. ارسال سریع به م،ای یادگیری سریع است.

من فکر می کنم که این سه اصل با هم می توانند سایت ها را در سال 2021 و 24 ماه آینده موفق و قوی کنند، مهم نیست چه اتفاقی می افتد.

بی بی ریون

Bibi The Link Builder بنیانگذار دیوانه است BibiBuzz – جایی که او با جدیت پیو پیو به مشتریان عالی خود بک لینک می دهد. او به‌خاطر ارائه توصیه‌های صرفه‌جویی در زمینه لینک‌سازی، آموزش لینک‌های خلاقانه، و شوخی‌های بی‌م،ی پدر مشهور است.

بازگشت به عقل سلیم: خفه شو و گوش کن

حتی قبل از شروع همه‌گیری، من در میان مشتریان لینک‌سازی دفن شده‌ام. آنقدر عمیق که من به سختی توانسته ام برای هوا و آب و هوای SEO را بسنجیم.

بنابراین، تا آنجا که پیش‌بینی روندها پیش می‌رود، احساس می‌کنم که بسیار قدیمی شده‌ام! من همچنین عمدتاً در سمت “نرم” سئو زندگی می کنم، بنابراین از من هیچ اشاره ای فنی نخواهید.

اما، همانطور که در طول سال‌ها آموخته‌ام، پایبندی به عقل سلیم معمولاً شما را بسیار دور می‌کند. بنابراین این برداشت متواضعانه من است:

بازی موش و گربه بین گوگل و SEO Rebels ادامه خواهد داشت. گوگل باهوش‌تر می‌شود، اما همیشه الگویی از خود به جای می‌گذارد که سئوکاران سعی می‌کنند با تاکتیک‌های هوشمندانه‌تر آن را ایجاد کنند. سپس این تاکتیک‌ها بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند، که منجر به الگویی می‌شود که گوگل آن را تشخیص می‌دهد و سعی می‌کند آن را خاموش کند. بشویید و تکرار کنید.

این رفت و آمد می تواند سرگرم کننده و پرسود باشد و نیاز به برخورد با انسان های واقعی را از بین ببرد. چیزی که ا،ر سئوکاران به شدت به آن حساسیت دارند. اما گول، آیا آنها عاشق سرهم بندی ، هستند!

با این حال، برای من، این بیشتر در مورد ساده ، همه چیز است. صرفاً به این دلیل که مغز من نمی تواند بیش از 2.5 مرحله در یک زمان را شامل شود. و علاوه بر آن، من به شدت انسان مدار هستم.

شما فکر می کنید که در یک محیط پیچیده مانند وب با ال،ای خود، BERT، پانداها، و پنگوئن های در حال اجرا کار نمی کند. اما این کار را می کند، و فرض من این است که در آینده به کار خود ادامه خواهد داد.

بنابراین این دو سنت من است:

  • از فکر ، دست بردارید، از عقل سلیم خود استفاده کنید
  • از تاکتیک بیش از حد دست بردارید، به دلیل خود پایبند باشید
  • به مخاطبان و مشتریان احتمالی پیوند خود گوش دهید
  • همه موانع را بردارید تا آنچه را که می خواهند به دست آورید

اما مهمتر از همه: فقط سکوت کنید و برای یک ث،ه گوش دهید. توجه واقعی به دیگران این روزها یک یافته نادر است و یک مهارت عالی برای پرورش است. آیا مشتریان شما در مورد چیز خاصی می پرسند؟ آن چیز را به آنها برس،د و دسترسی به آن را تا حد امکان آسان کنید. آیا مشتریان احتمالی لینک شما پول می خواهند؟ چیزی به آنها بدهید که به فروش آنها به مخاطبان کمک کند.

تا آنجا که جنبه نرم‌تر کار پیش می‌رود، گوگل را فراموش کنید. آنها قو،ن کلی را وضع می کنند، اما این قو،ن همیشه برای مخاطب خاص شما اعمال نمی شود. رفتار واقعی مخاطبان شماست که نتایج شما را دیکته می کند. بنابراین فقط از عقل سلیم خود استفاده کنید و بفهمید که آنها با چه چیزی طنین انداز می کنند.

اکنون این موضوع را تغییر ندهید: تاکتیک‌های سبک ماتریس نابغه کاملاً کار می‌کنند. اما برای ،، مثل من که هومن ها را دوست دارند و همه چیز را ساده دوست دارند: می بینمت!

استفان سامنر

استفن بیست سال است که در خط مقدم تجارت اینترنتی کار می کند. در آن زمان او سرمایه‌گذاری‌های مختلف تجارت الکترونیک را راه‌اندازی کرد، بازاریابی آنلاین را برای برندهای عمودی پیشرو در بریت،ا رهبری کرد و در آژانس‌های برنده جوایز کار کرد. امروز استفن زمان خود را بین دویدن سوئد و بریت،ا پخش می کند بهینه سازی کنید.

بازگشت به اصول

از مشاهدات ما کاملاً واضح است که صنعت سئو تا حد زیادی در زمان‌های اخیر بسیار بیشتر از قبل از گوگل هدایت می‌شود، ما شاهد بحث‌های زیادی در مورد سرعت صفحه Google، Core Web Vitals و ابزارهای متعددی هستیم که در حال حاضر به تصویر کشیده می‌شوند. هدف آن کمک به تطبیق، بهینه سازی و حتی ایجاد محتوایی است که با هدف جستجوی کاربران همسو باشد.

شاید کمتر مشخص باشد که آیا اینها باید تمرکز داشته باشند، اما با توجه به اینکه گوگل در سال‌های اخیر با به‌روزرس،‌ها و ارتباطات منظم شفاف‌تر بوده است، صنعت مطمئناً به دقت گوش می‌دهد و دنبال می‌کند.

از سطح بالا، هیچ یک از اینها مضر یا اشتباه به نظر نمی رسد، زیرا همه ما می خواهیم وب بهتری ببینیم که در آن سایت ها به سرعت بارگیری می شوند، برای یک تجربه فوق العاده تلفن همراه بهینه شده اند، و محتوایی که می بینیم تنها چیزی نیست که به دنبال آن بودیم. زم، که ما جستجوی خود را در گوگل انجام دادیم، اما کیفیت بالایی نیز دارد و ارزش استثنایی ارائه می دهد.

فکر نمی‌کنم ،ی با آن مخالفت کند. با این حال، ظهور ابزارهای به اصطلاح AI و ML که اکنون امکان بهینه سازی محتوا را به روش های خاص یا حتی تولید محتوا ارائه می دهند جالب توجه است. اگر در بسیاری از انجمن‌ها و انجمن‌ها کمین کرده‌اید، می‌تو،د افرادی را ببینید که درباره این فناوری برای ایجاد محتوا در مقیاس بحث می‌کنند و لحن و زبان در مورد ش،ت دادن الگوریتم‌ها است.

این من را عصبی می کند. اگر ف، را در طول سال‌ها به عقب برگردانم، شاهد بوده‌ایم که صنعت راه‌های کوتاهی را در سئو انجام می‌دهد و سپس با الگوریتم‌هایی که به نام حیوانات سیاه و سفید نامگذاری شده‌اند، ضربه می‌خورد. بنابراین من نمی دانم چقدر طول می کشد تا این همه محتوای خودکار جدید تحمل شود؟ شما می تو،د آن را در برخی از SERP ها مشاهده کنید و میزان بحث در مورد آن بسیار قوی می شود که من را به این فکر می کند که در حال حاضر محتوای زیادی از این طریق منتشر می شود.

با توجه به آنچه امروز می بینیم کار می کند، مطمئناً سایت هایی که روی PageS،d ​​و UX تلاش کرده اند پاداش دریافت می کنند. همچنین حوزه‌ای که قبلاً در مورد همسویی صفحات و محتوا با هدف کاربر ذکر کردم، می‌بینیم که گوگل به سایت‌هایی پاداش می‌دهد که این رابطه را درک کرده‌اند، به‌ویژه زم، که سایت‌ها تحقیقاتی انجام داده‌اند و مشخص کرده‌اند که چه چارچوب‌های محتوایی برای مخاطبانشان برای به حدا،ر رساندن تقویت و ،ب لینک بهتر کار می‌کنند.

من هنوز فکر می کنم که اصول اولیه نیز می تواند شما را به مسیر طول، برساند. ساختار سایت و مرتبط بودن بخش بزرگی از چیزها است، همانطور که اقتدار است. گاهی اوقات باید به جای غواصی در تمام اشیاء براقی که به نظر می رسد روزانه به ما ارائه می شوند، فقط به اصول اولیه بازگردید.

بازار برای مردم، نه الگوریتم ها

همانطور که موتورهای جستجو در حال توسعه هستند، شروع به تقریبی نحوه تفکر مردم در مورد محتوا می کنند. شکی نیست، این بدان م،است که تجربه کاربر و سفر جستجو به طور تصاعدی در حال بهبود است.

محتوای امروزی باید بر روی کاربر نهایی متمرکز شود، نه الگوریتم ها. به عبارت دیگر، الگوریتم ها محصولات شما را نمی ،ند.

نکته این است که ما هرگز نباید این واقعیت را غافل کنیم که سئو نوعی بازاریابی است و بازاریابی به این موضوع مربوط می شود که چگونه می تو،م ارزشی برای مخاطبان خود فراهم کنیم.

به خصوص در صنعتی مانند سئو، که در آن جنبه فنی بسیار بالایی برای این هنر وجود دارد.

این نگرش باید در تمام جنبه های یک تجارت نفوذ کند.

امیدوارم به اندازه من از این پست ارزش ،ب کرده باشید.

همانطور که در مقدمه این پست اشاره کردم، روندهای سئو را برای سال 2021 ،مت 1، ،مت 2 و ،مت 3 بررسی کنید.

درباره نویسنده

دارل مردخای

دارل یک بازاریاب محتوا در Rank Ranger است. در حین کار به ،وان مدیر سئو در یک آژانس بازاریابی کوچک، دارل به عشق خود به بازاریابی و سئو پی برد.


منبع: https://www.rankranger.com/blog/seo-trends-2021-part-four