دسته‌ها
اخبار

روند قیمت طلای ۲۴ عیار شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز | hsaatchi

روند قیمت طلای ۲۴ عیار شبکه اطلاع‌ رسانی طلا و ارز | hsaatchi

طلای ۱۴ عیار مقرون به‌صرفه‌ترین عیار موجود از طلا است که همچنان تحت عنوان زیورآلات خرید اینترنتی جواهر طلایی شناخته می‌شود. این نوع طلا استحکام بسیار بالایی دارد و اگرچه درصد قابل توجهی از طلا را شامل نمی‌شود، اما همچنان به گستردگی خصوصاً در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجایی که عیار رسمی طلا در ایران ۱۸ است، طلای ۱۴ عیار را معمولاً در طلافروشی‌ها نخواهید یافت و برای خرید آن باید به مکان‌هایی مثل خرده‌فروشی‌ها مراجعه کنید. طبق استاندارد‌های اتحادیه طلا و جواهر ایران، همهٔ طلاها باید به صورت ۱۸ عیار در طلافروشی‌ها به فروش برسند و فروش طلایی با عیار کمتر از ۱۸ جرم محسوب می‌شود، مگر اینکه به خریدار اطلاع داده شود. طلای استخراج شده از معدن را به صورت «شِمش» در می‌آورند و به خاطر نرم و منعطف بودنش، گزینه مناسبی برای ساختن زیورآلات مثل النگو و انگشتر نیست چراکه با کوچکترین ضربه‌ای حالتش را از دست می‌دهد. به همین دلیل شمش‌های طلای خالص را هنگام ذوب، با فلزات دیگری مثل نقره، مس و برنج مخلوط می‌کنند و فلزی که به دست می‌آید درصدی طلا و درصدی فلزات دیگر است.

  • طلای خالص با توجه به نرمی زیاد برای ساخت بیشتر وسایل مناسب نیست و به همین جهت بیشتر طلایی که در جواهرات به کار می‌رود، طلای خالص نیست.
  • دقیقاً به همین خاطر است که رنگ طلای آبشده، همیشه زرد نیست و بعضی قسمت‌هایش ممکن است سیاه، مسی، سبز یا مایل به نقره‌ای باشد.
  • طلای سفید را معمولاً از اضافه کردن پلاتین یا پالادیوم به طلا می‌سازند که رنگی نقره‌ای به طلا می‌دهد.
  • شمش طلای پارسیس، تنها شمش ایرانی با عیار 24 و خلوص 999.9 (کاملا خالص) است.
  • طلای ۲۲ عیار اگرچه برای استفادهٔ زینتی مناسب است؛ اما نسبت به طلای ۱۸ عیار استحکام کمتری دارد و به همین دلیل افراد این نوع از زیورآلات خود را فقط در مراسم خاص استفاده می‌کنند.

این دو نوع فقط شیوه بیان درصد طلای موجود در قطعه طلا است و هیچ تفاوتی نمی کند که با کدام معیار، عیار را بیان کنیم. یکی از روش‌های پیش‌بینی قیمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر این اساس در این صفحه روندهای قیمتی بازارهای مهم ایران و جهان به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین در متن مربوط به هر قسمت روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند. سلام دوست گرامی طلاهای با عیار پایین برای مصرف بهتر هستند و برای سرمایه‌گذاری طلاهای با عیار بالا مناسب‌ترند.

۳۶,۳۸۰,۰۰۰ تومان

امروز قیمت طلا کاهشی بود و هر گرم به ۲,۵۴۹,۰۰۰ (دو میلیون و پانصد و چهل و نه هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۸۳ درصدی داشته است. در پایان امروز قیمت سکه روند نزولی داشت و به ۳۱,۰۹۲,۰۰۰ (سی و یک میلیون و نود و دو هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۲۷ درصدی داشته است. در پایان امروز قیمت سکه سیر نزولی داشت و به ۳۰,۷۹۱,۰۰۰ (سی میلیون و هفتصد و نود و یک هزار) تومان رسید که کاهش ۰.۹۸ درصدی داشته است. امروز چهارشنبه بیست و چهارم اسفند ۱۴۰۱ قیمت اونس طلا در بازار جهانی ۱۹۰۷ دلار ارزش گذاری شده است.

گزارشات طلای ۲۴ عیار

جدیدترین قیمت طلای ۱۸ و ۲۴ عیار و اونس جهانی طلا امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ را در سایت استار بورس مشاهده می کنید. در بازار قیمت طلا ۱۸ عیار پایین آمد و هر گرم آن با افت ارزش ۴۶ هزار و ۴۰۰ تومانی، ۲,۵۴۹,۰۰۰ (دو میلیون و پانصد و چهل و نه هزار) تومان نرخ گذاری شده است. در بازار قیمت طلا ۱۸ عیار امروز صعودی شد و هر گرم به ۲,۴۸۹,۱۰۰ (دو میلیون و چهارصد و هشتاد و نه هزار و یکصد) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است. در پایان امروز قیمت طلا ۱۸ عیار بالا رفت و هر گرم به ۲,۵۵۷,۵۰۰ (دو میلیون و پانصد و پنجاه و هفت هزار و پانصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۲.۶۷ درصدی داشته است. قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در روز چهارشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ در بازار ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد. با توجه به این قوانین احتمالاً در خرید طلا به عیار آن توجهی نکرده‌اید، اما بهتر است بدانید که عیارهای متفاوتی از طلا برای خرید وجود دارند.