دسته‌ها
اخبار

سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب

آنها می‌خواستند تا جایی که می‌توانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. بنابراین، از لینک‌دادن به مطالب بیرون ترسی نداشته باشید. اگر مطلبی را از منبعی نقل‌قول می‌کنید، به آن لینک بدهید. فقط مراقب باشید منابعی که به آنها ارجاع می‌دهید، معتبر باشند. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک می‌کرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بی‌مهابا عمل نکنید. اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید.

من در ٩٩,٩٪‏ از محتواهايم از اين تكنيك استفاده ميكنم كه شامل پست هاي وبلاگ، صفحات فروش و يا ويديو ها، پست هاي فيس بوك و هر محتواي آنلاين ديگري كه توليد ميكنم، ميشود. يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد. هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد. اما به یک نکته توجه داشته باشید، شما قرار است که یک بانک از کلمات کلیدی داشته باشید، بنابراین سعی کنید تا آنجایی که می شود، در مورد موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید کلمه پیدا کنید.

بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برند های مختلف است. اگر به طور نسبی، با دنیای اینترنت و موتو­­رهای جستجو، آشنایی داشته باشید احتمالاً راجع به “آموزش سئو محتوا” یا “محتوای سئو شده” مطالبی خوانده اید. در این مقاله می خواهیم به طور کاملنحوه نوشتن محتوای مناسب برای سئو را آموزش دهیم. محتوایی است که بهتر از نتایج موجود در صفحات‌های نتایج موتورهای جستجو است.

  • كافيست به گروه هاى اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و هر کجایی که کاربرانتان در آن ها آنلاین هستند بروید و ببینید که بیشتر افراد در مورد چه چیزی جستجو انجام می دهند و صحبت می کنند.
  • تعداد عکس های محتوا میتواند نسبت به نوع محتوای شما مشخص شود اما در مقالات آموزشی معمولی بهتر است پس از هر 300 تا 400 کلمه از یک عکس استفاده کنید.
  • وظیفه یک لید خوب در مقاله، جذب مخاطب به مطالعه مقاله است.
  • شما باید تعداد بسیاری از این کلمات کلیدی را در محتوا خود قرار دهید تا بتوانید محتوای کاملی را برای کاربران بنویسید.

اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. اما پیشنهاد من این است که در حداقل ۲ تا از تگ‌های هدینگ صفحتون کلمه کلیدی صفحه رو بکار ببرید. پست وبلاگ و بلاگ‌نویسی برای افراد و کسب‌وکارها مزایای زیادی دارد. خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمه‌های اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ به‌طوری‌که به‌محض انتشارِ محتوا ظاهر می‌شوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامی‌که محتوا از طریق پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود، عالی به‌نظر می‌رسد. از برچسب‌های درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی به‌اشتباه در اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی نمایش می‌یابد، پیش نیاید.

ویدیو آشنایی با محتوا یک پست جامع

نکته جالب اینجا است که احتمالا حدود ۸۰ درصد این صفحات در گوگل ثبت و ایندکس می‌شوند. یعنی با این سرعت بالای انتشار محتوا در ایران شما مجبور هستید محتوای سئو عالی و بروز تولید کنید. اگر می‌خواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید. اما یک استراتژی محتوا باید از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربراستفاده کند. باید قبل از هرگونه اقدام به تولید محتوا، ساختار محتوایی سایت استخراج گردد.

مرحله 6#: محتوا را با کلمات کلیدی بهینه کنید.

همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. البته انواع مدل های محتوا در سایت وجود دارند که می توان به محتوای صفحه مقاله، محتوای صفحه محصول، محتوای دسته بندی ها، محتوای صفحه خدمات، محتوای لندینگ پیج های خاص در سایت اشاره کرد. هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی ساختار و قالب ضعیف نیست.

توضیحات می تواند خلاصه ای کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد و یا هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی. این امر هم از نظر سئو محتوایی ارزشمند هست و هم اینکه محتوای ارزشمندی تولید شده است . محتوای طولانی تر به اطلاعات بیشتر گوگل درباره موضوع آن صفحه وب کمک می کند. در نتیجه این باعث اطمینان بیشتر گوگل می شود که صفحه شما نتیجه مرتبطی برای آن کلمه کلیدی است.

وقتی محتوایی تولید می کنیم در واقع داریم به تعدادی از سوالاتی که در ذهن مخاطب در آن موضوع وجود دارد پاسخ می دهیم. تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم. یکی دیگر از بخش هایی که بهتر است کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد آدرس صفحه یا همان URL است. اما سعی کنید حتما کلمه کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید. همینطور وجود کلمه کلیدی اصلی و مشابه آن در توضیحات یا دسکریپشن صفحه الزامی است. مثلا بارها دیده ایم که در محتوای مورد نظر الکی کلمه کلیدی اصلی تکرار شده است.

در مرحله دوم، تمرکز شما باید روی تولید محتوای مفید و کمک­کننده در وبلاگتان باشد که زمان و نحوه استفاده از محصولات شما را نمایش می‌دهد. همیشه یک محتوای سئو شده یک دسته ی مختص به خود را دارد و مطالب و محتوای سایت را دسته بندی کنید . ربات های گوگل در بررسی محتوا به دسته ی که محتوا در آن دارد توجه می کند و اگر محتوای تولید شده برای یک دسته از نظر سئو بالا باشد ، گوگل به اون دسته امتیاز بیشتری می دهد. حتی سایت هایی هستند که در دسته سئو شده اند نه در یک محتوا . بالطبع سئو شدن در دسته بسیار ارزشمند هست تا سئو شده در محتوا .

ما یک کلمه کلیدی اصلی داریم و حالا باید یک سری از عبارات طولانی تر و چند بخشی که مرتبط به کلمه کلیدی اصلی مان است را هم پیدا کنیم. همینطور باید عبارات مشابه به مفهوم اصلی که به آن ها LSI می گویند را هم پیدا کنیم. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است. در مرحله بهینه سازی محتوا شما نقاط ضعف محتوا رو برطرف می‌کنید و یک ارزش به محتوا اضافه می‌کنید.