دسته‌ها
اخبار

سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟ همیار وب-دنی سالیوان | سئو

شما علاوه بر نوشتن محتوای مبتی بر سئو، نیازمند به عوامل خارجی برای بهبود رتبه سایتتان هستید. در حقیقت بک لینک، لینکی است که شما از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایت‌ها به حساب می‌آید. متاسفانه یکی از اشتباهات رایجی که وبمسترها و محتوانویسان تازه کار دارند، این است که فکر می کنند پلاگین هایی مثل Yoast Seo و Rank Math باعث می شوند تا محتوای شما سئو شود اما واقعیت اینطور نیست. این افزونه ها تنها در یادآوری یک سری نکات و علی الخصوص داشتن ویژگی های خوبی مثل درست کردن سایت مپ ، اضافه کردن اسکیما و از همه مهمتر ویرایش عنوان و توضیحات متا شما را کمک می کنند ولاغیر. افزایش ترافیک ارگانیک در محتوای سئو شده باعث می‌شود تا افراد بیشتری از طریق موتورهای جستجوگر از صفحه شما بازدید کنند.

همانطور که می‌بینید استفاده از کلمات جذاب، منحصربه‌فرد و همچنین جملاتی مانند مثال‌های واقعی برای آموزش سئو می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ کلیک داشته باشد. استفاده از تصاویر در نوشتن محتوا سیگنالی برای خزنده های گوگل ارسال میکند و از با کیفیت بودن محتوای شما به گوگل اطلاع رسانی می کند. در سئو کردن محتوا خود یک کلمه کلیدی انتخاب کنید و از آن چند بار استفاده کنید. همچنین به مخاطبان شما کمک می کند محتوای شما را بیشتر کشف کنند و شما را به عنوان یک منبع قابل اعتماد و معتبر از اطلاعات بشناسند.

  • مسلما کسب و کار های نوین تفاوت هایی بنیادین با اسلاف خود پیدا کرده اند و می بایست به تمامی این تفاوت ها توجه داشت تا بتوان در میان رقبای خود امیدوار بود به برتر شدن.
  • هر محتوایی می‌تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌کند.
  • برای شروع تولید محتوا ویادگیری تولید متن سئو شدهبرای یک مقاله می توانیم محتوای مقالات که در پایین لیست شده اند را پیشنهاد دهیم.
  • در صورتی که عبارات کلیدی به شکلی صحیح در بخش‌های هدف قرار گیرند، موتور جستجو قادر خواهد بود این محتواها را فهرست‌بندی کرده و در صورت جستجوی کاربر، نتایج را نمایش دهد.
  • در این مثال، «فروش در شبکه‌های اجتماعی» یک موضوع بنیادی است یا فرعی؟ پاسخ درست این است که بستگی دارد!

بخش مهمی از اصول سئو در تولید محتوا مربوط به مخاطبان شما می­شود. همانطور که در بطن این مقاله به آن اشاره شد، ارائه محتوای خود به مخاطب مناسب بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر یک آژانس تبلیغاتی B2B هستید، محتوای شما باید تصمیم گیرندگانی مانند مدیران بازاریابی باشد. این بدان معناست که با استفاده از زبان و اصطلاحاتی که مخاطب با آن آشنا خواهد بود و همچنین آگاهی از نقاط دردناک و چالش‌هایی که با آن مواجه است، خواهد بود.

راه ساده برای اینکه مچ محتوای دزدی را بگیرید و حذفش کنید

این یک چیز است که کلمه کلیدی هدف خود را در برچسب عنوان و URL خود ببینید. در ابتدا، کلمات LSI به گوگل کمک می کنند تا مفاهیم و موضوع صفحه شما را به طور کامل بفهمد. طبق این گزارش که در وبلاگ Moz منتشر شده است، نرخ کلیک ارگانیک یک سیگنال رتبه بندی گوگل است. پس ما قبل از اینکه یک محتوایی را بخواهیم تولید کنیم مواردی را بررسی میکنم. این کار باعث می شود تا اهمیت و ارزش صفحات را برای گوگل مشخص شود.

در محتوایی با تعداد کلمات مناسب (و نه غیرکاربردی و خسته‌کننده!) فرصت کافی برا تمرکز و پرداختن به موضوع خواهید داشت. کاربران نیز غالبا در پی دریافت مفیدترین اطلاعات در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. استفاده از انواع هدینگ‌های متنی، سرعت انتقال مفاهیم به کاربران را افزایش می‌دهد و افراد با نگاهی کلی، از تناسب محتوای شما با نیازهایشان اطمینان حاصل می‌کنند. همانطور که میدانید سئو یک سایت از اصلی ترین اقداماتی است که به رشد و درآمد آن سایت کمک می کند. سلام جناب حسینی عزیز با توجه به آپدیت های اخیر گوگل اپدیت محتواهای قدیمی در بالا بردن جایگاه کلمات کلیدی آنها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بسیاری از مردم فکر می کنند که محتوای بهینه شده برای سئو نمی تواند کاربر پسند باشد. این در واقع یک تصور اشتباه است زیرا محتوای بهینه شده و با کیفیت بالا اساساً شانس شما را برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو افزایش می دهد. کلمات کلیدی LSI اصطلاحا کلماتی هستند که ارتباط نزدیکی با موضوع محتوای شما دارند. محتوای طولانی تر به اطلاعات بیشتر گوگل درباره موضوع آن صفحه وب کمک می کند. در نتیجه این باعث اطمینان بیشتر گوگل می شود که صفحه شما نتیجه مرتبطی برای آن کلمه کلیدی است. در این مطلب از سری مطالب آموزش سئو سئولب به ایجاد یک محتوای سئو شده که پتانسیل زیادی برای رتبه گرفتن در صفحه اول دارد پرداخته ایم.

در ادامه آموزش و برای یادگیری بهتر شما، ۳ مرحله سئو محتوا را به صورت گام به گام آورده‌ام و به صفحه مربوطه لینک داده‌ام. با یه سرچ ساده، کلی سایت و ویدیو رو سرت خراب می‌شه که بیا و محتوات رو اینجوری سئو کن. دو تا نکته از این سایت برمی‌داری، سه تا ویدیو تو اینستا می‌بینی، دو تا وبینارم شرکت می‌کنی، 5 تا مقاله‌ام می‌خونی تا به جواب سوالت برسی… دمت گرم ترکیبی خوبی زدی! مثلا عبارت “تحقیقات کلمات کلیدی” عبارت اصلی یه مقالمون باشه و “آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی” هم یکی دیگش، این اشتباهه.

از پاراگراف هاي كوتاه استفاده كنيد

امروزه اکثر کاربران یک متن بلند را مو به مو نمی‌خوانند، بلکه محتوا را اسکن می‌کنند و با خواندن تیترها و موارد شماره دار به دنبال پاسخ سوال خود هستند. بهتر است نگارش محتوا به گونه‌ای باشد که کاربر با یک نگاه بتواند ساختار آن را درک کند. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک می‌کند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینک‌های داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. صفحات فرعی یا دسته‌ای، صفحاتی هستند که موضوعات زیردسته‌ای مربوط به صفحه بنیادی را پوشش می‌دهند. این صفحات معمولا شامل مطالبی هستند که یک موضوع را با جزئیات مورد بررسی قرار می‌دهند.

ترجیحا از URL های کوتاه استفاده کنید.طولانی بودن ادرس شما باعث میشود موتور جستجو محتوای شما را دیر تر پیدا میکند. و صفحاتی که با کلمات کلیدی long tail بهینه شده اند در پایین هرم قرار می گیرند. ساختار سایت شما به گوگل سرنخ های خوبی را در مورد پیدا کردن مهمترین مطالب می دهد. بنابراین یک ساختار سایت خوب منجر به رتبه بالاتر در گوگل خواهد شد. تایتل شما علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی را داشته باشد همچنین باید از جذابیت خوبی برخوردار باشد تا به افزایش CTR کمک کند. برای مثال ما می توانستیم یک سری نکات را برای در تولید محتوا بیاوریم اما می دانیم که یک مقاله جامع بهتر از یک مقاله کوتاه در گوگل رتبه می گیرد.