دسته‌ها
اخبار

سئوی robots txt ، مثالی بزرگ برای جستجوگرها دهاستینگ فایل روبات سئو-دنی سالیوان | سئو

توجه داشته باشید که فرمت فایلی که آماده می کنید حتما باید UTF-8 باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم در زمینه ثبت مکان در گوگل مپ نیز همراه ما باشید. گوگل به صورت رسمی اعلام کرده است که برخی از دستورات قرار داده شده در Robots.txt از تاریخ 1 سپتامبر 2019 به بعد کارایی ندارند و باید از دستورات جایگزین برای آن‌ها استفاده کرد. گوگل به صورت رسمی همچنان فایل Robots.txt مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، اما برخی از دستورات این فایل را دیگر پشتیبانی نکرده و آن‌ها را نادیده می‌گیرد.

  • به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم.
  • موتور جستجوی گوگل ربات‌های مختلفی دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند، شناخت این ربات‌ها به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم و به صورت خیلی دقیق‌تری بتوانیم فایل ربات سایتمان را طراحی کنیم.
  • اگر هم می‌خواهید صفحه‌های مشخصی را تست کنید،‌ کافی است آدرس آن را در نوار پایینی وارد کنید و بعد ربات گوگلی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.
  • در پنجره جدید باز شده، از منو کناری بر روی گزینه ویرایش robots.txt کلیک کنید.

این پروتکلی است که به ربات‌ها می‌گوید از بررسی کدام صفحات وب و منابع آن اجتناب کنند. دستورالعمل‌های فرمت شده برای این پروتکل در فایل robots.txt گنجانده می‌شود. فایل robots.txt به مدیریت فعالیت‌های این خزنده‌های وب کمک می‌کند تا بر سرور وب میزبان وب‌سایت، یا فهرست‌بندی صفحاتی که برای نمایش عمومی نیستند، هزینه بار اضافه نکنند. احتمالاً میدانید که در ابعاد بین المللی، نرم افزار ما، یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز حرکت دست انسان میباشد که حتی قادر است لرزش دست انسان را نیز شبیه سازی کند. شاید تکّیه کردن به این توانمندی برای پنالتی نـشدن کافی باشد اما برای نتیجه گرفتن ربات ارتقاء سئو کافی نیست!

robot.txt چیست؟ بررسی کاربرد فایل متنی robot.txt در سئو

اگر هنوز هم این قابلیت در سرچ کنسول هست لطفا مسیر جدید رو معرفی کنید. معمولاً در ایران لینکدین را به‌عنوان محلی برای شناسایی و جذب نیرو انسانی برای سازمان‌ها می‌شناسند؛ اما صد البته می‌توان از این رسانه اجتماعی برای جذب ترافیک به وب‌سایت استفاده نمود. تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که مطالب قدیمی و بی‌کیفیت وب‌سایت‌تان که به ظاهر هیچ ارزش سئویی ندارد و گوگل هیچ اعتباری برای آن قائل نیست، می‌تواند به رنکینگ سایت‌ شما صدمه بزند؟!

دلایل استفاده از فایل robots.txt

© ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. بدین ترتیب تمامی صفحات موجود در وبلاگ از دسترس ربات بایدو خارج خواهد شد. اگر هنوز سوالی در مورد این مقاله دارید، آن را در بخش نظرات مطرح کنید. برای چت در واتساپ بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید. خارج از این سه مورد حاشیه ای، توصیه می کنم از دستورالعمل های متا به جای robots.txt استفاده کنید.

اگر نمی توانید به ریشه وب سایت خود دسترسی پیدا کنید، از یک روش مسدودسازی جایگزین مانند متا تگ‌ها استفاده کنید. گاهی اوقات به جای فهرست کردن همه فایل‌ها به صورت جداگانه، مسدود کردن چندین صفحه به طور همزمان کارآمدتر است. اگر همه آنها در یک بخش از وب سایت باشند، یک فایل robots.txt می‌تواند دایرکتوری حاوی آنها را مسدود کند. برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی و استراتژی محتوا، رپورتاژ تنها چند مورد از خدمات سئو ebgroup است. یک ربات خزنده وب از خاص‌ترین مجموعه دستورالعمل ها در فایل robots.txt پیروی می‌کند.

توجه داشته باشید که کدهای تخفیف، از نظر تعداد و زمان استفاده محدود هستند؛لذا اگر در حین خرید شما، شخص دیگری زودتر از آنها استفاده کند ممکن است شما با اتمام موجودی مواجه شوید. حالا خودتون با توجه به مزایایی که بهتون شرح دادم، کافیه یه دو دو تا چهارتا بکنید تا ببینید که استفاده از کدوم روش ها به نفع شما هست. سلام من همیشه اولش در آپلود فایل robots.txt به مشکل میخورم . این به ربات ها می گوید که می توانند کل وب سایت را مرور کنند، زیرا هیچ چیزی غیرمجاز نیست. دستور Disallow را می توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد که چندین مورد از آنها در مثال بالا نمایش داده شده است. 1390 – 1401 © کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای دهاستینگ محفوظ می باشد.