دسته‌ها
اخبار

سئو سایت مؤثرترین روش جذب مشتری هدفمند نبض مارکتینگ-دنی سالیوان | سئو

به طور خلاصه، SEO منفی به هر فعالیت مخربی گفته می شود که به منظور پایین آوردن رتبه سایت شما در نتایج سرچ گوگل انجام می شود. سئوی منفی در اغلب موارد توسط رقبا و برای تخریب جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو به کار می رود تا اقدامات مثبت شما را بی اثر کند و میزان بازدید سایت شما را کم کند. رایج ترین نوع سئوی منفی، مبتنی بر لینک است، ولی تکنیک های دیگری نیز وجود دارد که برخی از رقبا می توانند از آن ها برای کاهش رتبه سایت شما استفاده کنند. بسیاری مشاغل خرده فروشی در وب وجود دارد که برخی از آن ها حتی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هم ندارند، با این حال می توانند در سال میلیون ها تومان کسب درآمد کنند. سایت شما نیز می تواند برایتان مشتری جذب کند، اما تنها در صورتی این امر محقق می شود که کاربران وب بتوانند آن را پیدا کنند. در ادامه چند راهکار ارائه می شود که می توانید با کمک آن ها شانس خود را برای قرارگرفتن در صدر لیست نتایج موتورهای جستجو افزایش دهید.

  • در ابتدا درصورتی که با مفهوم سئو آشنایی ندارید شما را به مطالعه فهم کلی سئو و اهمیت آن در مقاله زیر جلب میکنیم .
  • با داشتن یک سایت و SEO کردن آن می توانید در مسیر گسترش کسب و کار خود قرار بگیرید.
  • برخی از وب‌سایت‌ها مشکلات فنی و محتوایی بالایی دارند، برخی از رقبای شما ممکن است در داخل این سایت‌ها محتوایی قرار دهند و به شما لینک بدهند.
  • همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می‌کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد.
  • در فوریه ۲۰۱۱، از آپدیت پاندا خبر داد که وب‌سایت‌هایی را که حاوی محتوای تکثیرشده از وب‌سایت‌ها و منابع دیگر باشند، جریمه می‌کند.

وجود تعداد زیادی لینک بی کیفیت از وب سایت های اسپم در بهترین حالت نادیده گرفته می شود و در بدترین حالت نیز به وب سایت شما آسیب می رساند. لینک داخلی، لینکی از یک صفحه به صفحه دیگر در همان وب سایت است، در حالی که لینک خارجی، لینکی از یک وب سایت دیگر است. توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. یکی دیگر از فرصت های خوب یافتن کلمات کلیدی با Featured snippet، کادر به اصطلاح “People also ask” نتایج گوگل است که اغلب در زیر Featured snippet ظاهر می شود. AMP برای وب سایت های پر محتوا (مانند مجلات خبری یا وبلاگ های بزرگتر) میتواند بسیار مفید باشد. اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، پلاگین رسمی AMP در مخزن وردپرس وجود دارد و به شما در پیاده سازی آن کمک می کند.

برای درک بهتر مفهو بهینه سازی سایت در موتورهای جستجو بهتر است با چند اصطلاح پرکاربرد آشنا شوید. دانستن این اصطلاحات از نظر کاربردی اهمیتی ندارد اما دانستن معنی و مفهوم این عبارت‌ها خالی از لطف نیست. موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد.

نظر در “راهنمای صفر تا صد سئو برای مبتدیان”

در قدم قبلی آموزش سئو سایت، به آموزش سرچ کنسول و در قدم بعدی نیز قصد داریم به آموزش گوگل آنالیتیکس بپردازیم. اما قبل از اینکه آموزش گوگل آنالیتیکس را شروع کنیم، لازم است تا با تفاوت‌های این دو ابزار مهم آشنا شویم، تا به مکمل بودن و اهمیت هر دو ابزار پی ببریم. ابزار Moz (ماز) یکی از ابزارهای معروف در زمینه آنالیز سئو خارجی سایت خود یا رقبا است.

تا مدتی ممکن است در بخش 404 دیده شده و پس از آن برای همیشه از گزارشات Coverage حذف می‌شوند. آدرس و محتوا حذف نمی شن ، فقط از قسمت فهرستها حذف می شن و دیده نمی شن . مسیر یادگیری سئو و مفاهیمی که باید با آنها آشنا شوید را به صورت کامل در دوره نقطه صفر سئو معرفی کرده‌ایم. علاوه بر این، نشانه گذاری های استاندارد میتواند درک ربات های گوگل از محتوا را نیز ساده تر کند تا گوگل هم از ارتباط مفهومی میان شما و مخاطب آگاه باشد. این ابعاد در هم تنیده هستند و هر کدام دچار مشکل شوند سئو ناقص خواهد بود و نتیجه نخواهد داد. اون چیزی که سئو رو پیچیده می کنه رقابتی هست که جمع بزرگی از بیزنس های آنلاین همگی برای بدست آوردن اون جایگاه های بالا دارن.

با دیدن لینک های از دست رفته رقبا، چه فرصت هایی برای ایجاد لینک خواهیم داشت. از لانگتیل ها جهت برای جذب ورودی در سایت های تازه تاسیس استفاده نمایید. از دیگر شبکه های اجتماعی، برای انتشار اخبار خود استفاده کنید. سایت هایی را که در زمینه فعالیت شما هستند در اولویت قرار دهید.

استراتژی‌های لینک‌بیلدینگ

قبل از هر توافقی برای مشتری خود مشخص کنید که در چه بازه زمانی چه نتایجی به دست خواهد آمد و برای دستیابی به آن چقدر هزینه باید کرد. تکنیک های خود را برای مشتری شرح دهید و مشخص کنید که برای پیاده سازی آنها چقدر زمان و دانش هزینه میکنید. هر کارگاه طی یک روز و در 4 ساعت برگزار میشود و فاصله میان برگزاری دو کارگاه حداقل یک هفته است. برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان برگزاری و محتوای هر کارگاه میتوانید به سایت آکادمی وبسیما مراجعه کنید. بله امکان ارسال یک متن به چند سایت هست ولی با این کار عملا همه رپورتاژهای شما محتوای کپی و تکراری خواهند داشت که از ارزش و اعتبار آنها کم میکند. پیشنهاد میکنیم برای هر رپورتاژ آگهی یک محتوای اختصاصی و هدفمند تهیه کنید.

سئو یک فرایند است، تا زمانی که آن را درک نکرده اید و تجربه ای از آن ندارید، قدری پیچیده به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست. این خیلی بستگی به کلید واژه ای دارد که می خواهیم در آن رتبه بگیریم. هیچ تفاوتی میان وردپرس، جوملا، پرستا شاپ از نظر سئو وجود ندارد.

لری پیج و سرگئی برین، دو دانشجوی فارغ‌التحصیل دانشگاه استنفورد، یک موتور جستجو موسوم به بک‌روب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه می‌شد، یعنی «رتبه صفحه»، تابعی است از مقدار و قدرت لینک‌های ورودی. رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که به‌صورت تصادفی شبکه را جستجو می‌کند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین می‌زند و لینک‌های یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال می‌کند.