دسته‌ها
اخبار

سئو سایت چیست و شامل چه مواردی میشود؟-دنی سالیوان | سئو

وقتی کسب و کارتان رونق پیدا کرد؛ می‌توانید یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی طراحی کنید. در فصل تولید محتوا و همچنین فصل سئو وردپرس در مورد سئو On-page مفصل صحبت کردم. در تمام صفحات سایت فروشگاهی می‌توانید همان نکات را پیاده‌سازی کنید. همانطور که گفتم از نظر سئو؛ صفحات دسته‌بندی محصولات؛ مهم‌ترین صفحات هستند.

به عنوان مثال رقابت بر روی کلمه “خرید لپ تاپ” خیلی بیشتر از کلمه “خرید لپ تاپ ارزان قیمت” می‌باشد. پس میزان سرچ کاربران بسیار بر روی سختی سئوی کلمات تاثیرگذار است. در این زمان شما به راحتی می‌توانید با توجه به کلمه کلیدی موجود در سوال کاربر، کلمات کلیدی مرتبط را استخراج نمایید و باتوجه به این کلمات، محتوای مناسبی تولید کنید تا نیاز کاربر را رفع کنید. همانطور که بیان شد مهم‌ترین قدم در آموزش سئو، تدوین استراتژی و تحقیق کلمات کلیدی است. با این کار گوگل، درک بهتری از سرچ و جستجوی کاربران پیدا خواهد کرد و پاسخ و نتایج بهتری را ارائه می‌کند. تا به اینجای کار چند مرتبه از نام الگوریتم استفاده کردیم و با تأثیر مستقیم آنها روی سایت و نتایج جستجو آشنا شدیم.

  • شما یک عبارت را در گوگل سرچ میکنید و نتایجی که از قبل ربات های گوگل خزیده اند و فهرست بندی نموده اند، به شیوه خاصی به شما نمایش داده میشوند.
  • بک لینکی که به دست می آید امتیاز سئوی وب سایت شما را افزایش می دهد و بر رتبه آن در نتیجه جستجو تأثیر می گذارد.
  • شما باید راهی برای معرفی سایت خود به کاربران پیدا کنید، اینجاست که سئو وارد می شود.
  • سئو داخلی تمامی فعالیت های بهینه سازی داخل وب سایت و اقدامات مربوط به کد نویسی داخلی سایت که به منظور افزایش رتبه سایت در گوگل انجام می شود را سئو داخلی می گویند.

شما با سئو می توانید بازخوردی عالی برای افزایش مشتری و فروش داشته باشید. پس اگر شما به دنبال این هستید که از سایت خود درآمد به دست بیاورید، باید بازدیدکنندگان را به سایت خود جذب کنید و در سایت تدابیری بیاندیشید تا آنها را به مشتریان خود تبدیل کنید. درصورتی که قصد لغو درخواست را نیز دارید، روی سه نقطه آخر ردیف کلیک کرده و دکمه CANCEL REQUEST را انتخاب نمایید. در پایان خاطرنشان می‌کنیم افزایش بازدید ویدیو در یوتیوب، همراه با سودآوری برای شما خواهد بود. اما اگر CMS سایت شما غیر وردپرسی است می‌توانید با مراجعه به سایت‌های نظیر xml-sitemaps به ساخت نقشه سایت خود بپردازید. لینک نوفالو، لینکی است که از منتقل‌کردن اعتبار به سایت مقصد جلوگیری می‌کند.

۳. بهینه‌سازی لینک‌های داخلی محتوایی

استفاده از سرفصل های دوره و نکاتی که در طول دوره کاربران آموزش خواهند دید. استفاده از ویدئوهای کوتاه جهت شناخت بیشتری کاربران با دوره های آموزشی. محتوای مرتبط، منحصر به فرد و مختصر و مفید برای محصولات خود درج نمایید. وب سایت خود را در فهرست ها و وب سایت های محلی (به عنوان مثال روزنامه های محلی آنلاین) تبلیغ کنید. این تکنیک، بیشتر در میان مشاغل کوچک که هنوز در صنعت شناخته نشده اند، رایج است و معمولاً در خصوص وب سایت های بزرگ اتفاق نمی افتد.

Searchengineland سئو را اینگونه تعریف کرده است :

طبق مستندات گوگل، ازبین تمامی عوامل تاثیرگذار سئو خارجی، بک‌لینک‌ها، سیگنال‌های مثبتی را به سمت موتورهای جستجو ارسال می‌کنند. بیشتر وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند در فضای مجازی و یا شبکه‌های اجتماعی دیده شوند و خود را محبوب‌ترین نشان دهند. اما موردی که اهمیت دارد این است که لینک صفحات نیز می‌بایست در این میان دیده شود و حتی میان کاربران جابجا گردد و کلیک شود. افزونه رنک مث می‌تواند به صورت لحظه‌ای آمار مورد نیاز برای بهبود سئو داخلی سایت را در اختیار شما قرار دهد. آنالیز رفتار کاربران در هنگام بازدید صفحات، میزان ایمپرشن و CTR، کلمات کلیدی دارای رتبه در نتایج از جمله آمار ارائه‌شده توسط این افزونه است.

جریمه‌های گوگل

اگر از کلادفلیر استفاده می‌کنید وارد اکانت خود، بخش DNS شوید و یک رکورد txt اضافه کنید. مقدار Name را روی @ و در مقدار Content؛ کدی که کپی کردید را قرار دهید و ذخیره کنید. یکی از راحت‌ترین کارها در وردپرس؛ ساخت سیستم اسکیمای استاندارد است. برای ساخت سیستم اسکیمای حرفه‌ای برای سایت وردپرسی کافی است دو افزونه زیر را در سایتتان نصب کنید. پس اینجا چه چیزی می‌خواهم بگویم؟ در ادامه می‌خواهم امکانات وردپرس برای سئو On-page را توضیح بدهم. نامک یا URL صفحه؛ در بخش پایینی عنوان وردپرس وجود دارد و می‌توانید در این بخش نامک صفحه را اضافه کنید.

به عنوان یک تعریف ساده میتوان گفت، سئو یعنی موتورهای جستجو را قانع کنیم تا سایت ما را در صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند. سئو برای من یعنی مهندسی معکوسی از الگوریتم های گوگل و رفتار کاربران در زمان جستجو. برای کسب جایگاه بهتر باید با منطق و حدس یک استراتژی را انتخاب کنید و سپس با اطلاعات بدست آمده از اجرای آن استراتژی های بعدی را طراحی و اجرا نمایید. با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است. به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.