دسته‌ها
اخبار

سئو سایت چیست و شامل چه مواردی میشود؟-دنی سالیوان | سئو

همچنین اگر وب سایت شما دارای خطاهای زیادی باشد، نمی تواند در سئو شانس بالایی داشته باشد. گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو، به‌شدت روی کیفیت محتوای وب‌سایت‌ها حساسیت دارند. کلمه سئو یا SEO مخفف Search Engine Optimization و به معنی بهینه‌سازی محتوای سایت برای موتورهای جست‌وجو است. گوگل تمایل زیادی دارد وبسایت‌هایی را در صفحات جستجو، به کاربر نمایش دهد که از برندینگ قوی‌تری بهره می‌برند.

  • این باعث افزایش کیفیت سایت شما می شود و کمک می کند تا سایت شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ تقاضا و بازدید بیشتری داشته باشد.
  • در کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول همه پیام‌ها را بررسی کرده و در مورد دلیل ایجاد آنها در سرچ کنسول صحبت کرده‌ایم.
  • برای ریدایرکت صفحات می‌توانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست استفاده کنید.
  • در این روش سئوکار به جای صبر کردن، سعی میکند به کمک یک سری تکنیک های سئو حرفه ای و البته غیرقانونی، موتورهای جستجو را فریب داده و سریعا به نتایج اول صعود کند.
  • اگر شما هم از اعتبار سایت مقصد، اطمینان خاطر ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از لینک نوفالو استفاده کنید.

اما حوزه بازاریابی موتورهای جستجو گسترده تر است و به افراد متخصص نیاز دارد. فراموش نکنید که اگر به مشاوره سئو احتیاج داشتید حتما به افراد حرفه‌ ای در این زمینه مراجعه نمایید تا بتوانید نتایج بهتری را کسب کنید. پیشنهاداتی برای تغییر طراحی وب سایت، محتوا، لینک دهی و … به منظور بهبود موقعیت های سئو برای کلمان کلیدی هدف ارائه می دهد. اگر در طراحی سایت خود به نیاز کاربر توجه کنید، می توانید به راحتی سایتی را طراحی نمایید که سئو سایت شما را بهبود دهد. امروزه بسیاری از افراد در سراسر جهان از خدمات اینترنت موبایلی استفاده می کنند. به همین علت، گوگل برای سایت هایی که از فناوری ریسپانسیو در طراحی سایت خود استفاده می کنند، لقب گوگل فرندلی را به کار می برد.

تحلیل نتایج برتر گوگل و شناخت هدف جستجو

برای آگاهی از بروز چنین خطاهایی بایستی دائما اقدام به بررسی بک لینک های سایت کنید. در صورت مشاهده بک لینک های اسپم آنها را لیست کرده و توسط ابزار Disavow به گوگل اطاع دهید. مهمترین مسائلی که در سئو بایستی از طریف کارفرما و صاحبین کسب و کارها درک بشه اینه که اولا به سئو ایمان داشته و ثانیا برای مشاهده نتایج آن صبر و حوصله داشته باشند. اتکا به روش های زودبازده که غالبا جز تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می شوند، جز پشیمانی عایدی برای آنها نخواهد داشت. با اینکه تبلیغات، شبکه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها می توانند در ایجاد ترافیک برای وب سایت موثر باشند، اما منبع اصلی ترافیک سایت ها موتورهای جستجو هستند. این که موتورهای جستجو برای درامدزایی از تبلیغات استفاده می کنند چیز طبیعیست.

بنظر اطلاع داشتن از این نکته خارج از لطف نخواهد بود که طبق مستندات گوگل، بک‌لینک‌ها جزو سه فاکتور مهم رتبه‌بندی محسوب می‌شوند. در میان انواع محتوا، محتوای متنی از اهمیت بسیار بالایی نزد گوگل و همچنین موتورهای جستجو برخوردار است. تا به این قسمت از آموزش سئو کلاه خاکستری از چند ترفند برای بهره بردن از آن در جهت بهبود رتبه و جایگاه در کلمات کلیدی نام بردیم. اما حتما توصیه می‌کنیم برای درک بهتر این قضیه و همچنین تسلط کامل بر حوزه سئو سایت، مقاله “سئو کلاه خاکستری چیست؟ تکنیک مهم سئوی کلاه خاکستری” را به دقت مطالعه و فرا بگیرید. یک سایت با سئو خوب یعنی وب سایت از نظر موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیرد و با توجه به هدف سرچ کاربر در نتایج نمایش داده شود.

جریمه‌های گوگل

سئو و بهینه سازی وب سایت یک فرآیند ادامه دار هست و نباید متوقف شود. هیچ گونه پاسخ قطعی برای تخمین زمان وجود ندارد، اما اگر فعالیت های بهینه سازی سایت به صورت اصولی انجام شود نتایج مناسب در گوگل بین 3 تا 6 ماه حاصل خواهد شد. گوگل به محض شناسایی تکنیک‌های کلاه سیاه سایت‌ها را به سرعت جریمه می‌کند و حتی ممکن است با پنالتی شدن سایت تان مواجه شوید که تمام تلاش‌های شما را به هدر خواهد داد. مدیران سایت‌ها هنگام انتخاب متخصصان سئو خود باید دقت زیادی را بکار ببرند تا گرفتار تکنیک‌های کلاه سیاه و تبعات منفی آن نشوند. استفاده می کنند زیرا به دنبال کسب نتایج خوب و ماندگار برای مشتریان هستیم.نتایجی که به سئو کلاه سیاه بدست می آید دیر یا زود توسط گوگل شناسایی شده و سایت متخلف به شدت جریمه خواهد شد.

بررسی کنید که برای هر کلمه کلیدی رقبا چه فعالیتی (تهیه فیلم، پادکست، متن و عکس) انجام داده اند و شما یک گام بالاتر را انجام دهید. کلمات کلیدی را با در نظر گرفتن ارتباط آن ها به یکدیگر و مفهومی که دارند، گروه بندی کنید. آمار ترافیک وب سایت رقبای خود و معیارهایی مانند محبوبیت، میزان تعامل، بازدیدکنندگان منحصر به فرد و… برای سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف حساب ایجاد نمایید و سعی کنید در این بستر برند سازی کنید و مخاطبان خود را به سمت سایت خود هدایت کنید. بک لینک های با کیفیت دریافت کنید و از ایندکس شدن بکلینک های خود اطمینان حاصل فرمایید.

اما طبق مستندات ارائه شده از سمت گوگل، سئو خارجی زمانی بهترین نتیجه را برای سایت به همراه دارد که سئو داخلی به اصولی‌ترین شیوه پیاده‌سازی شده باشد. برخی از لینک‌ها هستند که در سرچ کنسول ثبت می‌شود ولی قابل تشخیص برای ابزارهای دیگر همانند ماز نیستند، و از سوی دیگر برخی از لینک‌ها در ابزار ماز نمایش داده خواهد شد ولی در سرچ کنسول ثبت نخواهد شد. به همین دلیل ابزار Moz و سرچ کنسول بهترین ابزارهای یک سئو منیجر برای بررسی سئو خارجی سایت می‌باشد.

گوگل و سایر موتورهای جستجو برای کاربران ارزش قائل هستند و می‌خواهند مرتبط ‌ترین نتایج را نشان دهند. بنابراین گوگل ارتباط محتوای شما و محبوبیت آن را بهتر درک می‌کند و منجر به رتبه بالاتر می شود. برای بهینه کردن سئو داخلی در کل صفحات سایت، لازم است یک ارتباط داخلی از طریق لینک بین تمامی صفحات برقرار شود.

همچنین زمان نتیجه دهی، خدمات انجام شده برای سایت شما بستگی دارد. هرچقدر SEOای که برای سایت شما انجام میشود کامل تر و حرفه ای تر باشد، زمان نتیجه دهی SEO کوتاه تر میشود. وقتی یک کاربر یا یک مشتری از محصولات یا خدمات سایت شما راضی باشد، همان یک نفر تبدیل به بازاریاب ناخودآگاه شما می‌شود. بطوریکه هرجا شخصی به محصول یا خدمتی مشابه به کسب‌وکار شما نیاز داشته باشد، با توجه به رضایت شخصی خود، شما را به دیگران نیز معرفی و تبلیغ می‌کند. با SEO کردن سایت خود می‌توانید مشتریان رضایتمندتری را داشته باشید. چون کاربران اینترنتی با امکانات سایت می‌توانند در منزل یا محل کارشان بدون هیچ عجله‌ای، هم درباره محصول یا خدمات موردنیازشان تحقیق کنند و هم با دقت بیشتری انتخاب نمایند.