دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

به‌عنوان‌مثال تولید ویدیو درباره نحوه استفاده از محصولاتتان می‌تواند بسیار مفید باشد. در مقاله‌های راهنما شما می‌توانید برای دسترسی به محتوا شرطی قرار دهید که این شرط می‌تواند ثبت‌نام در سایت باشد که یکی از بهترین راه‌ها برای لید جنریشن است. خود گوگل هم‌بارها و بارها اعلام کرده که وب‌سایت خودتان را اول برای مخاطب بهینه کنید و سپس برای گوگل! همین جمله کافی است تا به اهمیت بسیار ویژه مخاطب در نزد گوگل پی ببریم. بی صبرانه منتظرم تا پست بعدی وبلاگ شما را در بالای نتایج جستجو ببینم.

به عنوان مثال در هر پاراگراف کلمه کلیدی اصلی بی خود و بی جهت تکرار و بولد شده است. در صورتی که تکرار کلمه کلیدی منسوخ شده است و به جای آن باید روی مفهوم کلیدی تمرکز کنیم. به جای تکرار بیش از حد کلمه کلیدی بهتر است از عبارات مشابه، هم معنی، هم خانواده و مرتبط استفاده کنیم. ولی ما نیاز داریم که عنوان رو علاوه بر اصول سئو جذاب هم کنیم . سعی کنید متن رو طبیعی بنویسید اینکه چند بار کلمه تکرار بشه مهم نیست. فقط مهمه که تو قسمت های مهم صفحه مثل عنوان و متن جایگزین تصویر و زیر عنوان‌ها بیاد.

محتوایی است که نیاز مخاطب را درک کرده است و از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربر استفاده کند. از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. به همین خاطر است که محتوا همیشه باید برای کاربران خواندنی باشد و نیازهای آن‌ها را پاسخ دهد.

  • درست است که حجم جستجوى كلمات كليدى، يك عامل كيفى بزرگ است، اما تعامل كاربران، عاملى بسيار جامع تر و مهم تر در بررسی کیفیت می باشد.
  • محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی و انواع آن در محتوا استفاده کرده است.
  • این نه تنها به شما کمک می کند تا بفهمید کاربر شما چه می خواهد، بلکه بیشتر بر آنچه کاربر واقعاً نیاز دارد تمرکز می کند.
  • برای صرفه جویی در هزینه های آف پیج سئو حتما باید روی سئوی محتوا سرمایه گذاری کرد.
  • در این راستا به بررسی یک چرخه می پردازیم که در این مورد می تواند اتفاق بیفتد.
  • شاید این جمله کمی تعصبی باشد اما بهتر است کمی از گوگل فاصله بگیریم.

چون که قاعدتا کلمه “سئو” از “آموزش سئو محتوا” کمتر سرچ میشود. محتوایی است که بصورت طبیعی از کلمات کلیدی و انواع آن در محتوا استفاده کرده است. نیاز به فکر کردن بیش از حد در این مورد نیست برای اینکه از کلمات کلیدی استفاده کنید می‌توانید از مترادف‌ها، مخفف‌ها و جمع کلمات کلیدی مورد نظر خود مثل یک انسان عادی استفاده کنید.

موتور جستجو چیست؟ معرفی مهمترین موتورهای جستجوگر اینترنت

در قدم بعد، باید سعی کنیم از سایت‌های دیگر هم برای محتوای خودمان بک لینک بگیریم. ما در حین تولید محتوا، باید سعی کنیم محتوایی بنویسیم که سایت‌های دیگر به خاطر محتوای عمیق، کاربردی و ارزشمند به ما لینک بدهند. هرچقدر میزان این لینک‌ها بیشتر باشد، محتوای ما در نتایج بالاتر گوگل نمایش داده می‌شود. البته کیفیت لینک هم اهمیت بسیار زیادی دارد و شما نباید تعداد زیادی لینک بی کیفیت را به صفحه مورد نظر بدهید.

بهینه سازی تگ تایتل یا عنوان محتوا

ضمن اینکه در فرایند تولید محتوا بر اساس سئو، هدف ما نباید فقط کسب رتبه بالاتر در گوگل باشد. محتوای ما باید برای مخاطب هم کاربردی و ارزشمند باشد و نیاز او را رفع کند. در واقع دو جنبه فنی و محتوایی در هر محتوا باید رعایت شود تا بتوان به موفقیت و رتبه مناسبی دست پیدا کرد.

۳ – یک تقویم تولید محتوا بسازید

باید کلیدواژه موردنظرتان را در توضیحات متا وارد کنید و در این متنِ کوتاه چنان اطلاعات مهمی جای دهید که کاربر اشتیاق به خواندن پیدا کند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگراف‌های کوتاه در متن باعث می‌شود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسان‌تر شود. کوتاه سازی پاراگراف هاتجربه کاربررا بهبود می بخشد و اثر مثبتی بر جای می‌گذارد. الگوریتم‌های گوگل برای تیترهای داخلی محتوا، ارزش بیشتری نسبت به سایر قسمت های محتوا قائل هستند. خود شما (یعنی کاربر) هم برای تیترها بیشتر از متن های معمولی ارزش قائل هستید.

برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، شما باید هدف کاربران از عباراتی که جستجو می کنند را بدانید. به طور مثال، اگر کاربری در گوگل سرچ کند، دستور پخت کیک هویج، نمی خواهد راجع به تاثیر هویج بر سلامتی بداند، می خواهد شما نحوه پختن آن کیک را به او آموزش دهید. بنابراین، تعیین هدف جستجو در سئو محتوا، بسیار اهمیت دارد. حال، منظور از آموزش سئو محتوا، یعنی بتوانیم محتوایی تولید کنیم که برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه شده باشد. به عبارت دیگر، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف جذب ترافیک بیشتر از موتورهای جستجو تولید می شود.

برخی این کار را دوست ندارند، اما واقعیت این است که با باز شدن لینک در یک زبانه یا پنجره جدید، کاربر ممکن است بعدا دوباره به سایت شما مراجعه کند و زمان بیشتری را در سایتتان سپری کند. در حالی که اگر این کار را نکنید، ممکن است که کاربر به کلی سایت شما را فراموش کند. به‌کارگیری کلمات، عبارات و سوالات کاربران می‌تواند نرخ تعامل با سایتتان را افزایش دهد.

در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد. با اضافه کردن ویدیو ، فایل صوتی و یا تصویر مناسب باعث افزایش ماندگاری کاربر در سایت باعث بهبود رتبه صفحه در نتایج سرچ گوگل شوید. در محتوای خود از عناوین فریبنده و عملی استفاده کنید که در آن از کلمات کلیدی بصورت طبیعی و استراتژیک استفاده شده باشد. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید می‌توانید از CoSchedule که یک ابزار تجزیه و تحلیل عنوان خوب است استفاده کنید. هر مجموعه و کسب و کاری که برای بازاریابی رو به استفاده از روش‌های کانتنت مارکتینگ می‌آورد، به تولید محتوای…