دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

بعد از بروزرسانی محتواهای زامبی نباید تولید محتوا را متوقف کنید. به همین راحتی میتوانید ببینید، رقیب شما با این عبارت کلیدی یک صفحه خاص را تولید کرده است یا نه و به این شکل میزان رقابت را بسنجید. نه اینکه تولید محتوا را متوقف کنید، بلکه سرعت تولید محتوا را کاهش و آپدیت محتوا را افزایش دهید.

  • طولانی تر بودن محتوا یکی از فاکتورهایی است که گوگل از طریق آن می تواند به کامل تر بودن محتوای شما نسبت به رقبای ‌تان پی ببرد.
  • توضیحات می تواند خلاصه ای کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد و یا هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی.
  • هر مقاله صرفا میتواند یک تگ h1 و آنهم برای عنوان مقاله داشته باشد.
  • همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگراف‌های کوتاه در متن باعث می‌شود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسان‌تر شود.
  • هدف ما از تولید محتوای سئو شده، کسب جایگاه بالا در گوگل است.

محصولات یا خدمات را چه نوع افرادی خریداری می‌کنند و نیاز به چه محتوایی دارند. طبق همین مورد می‌توانید عملکرد بهتری در سئو محتوا نیز داشته باشید چون کاربران عاشق محتواهای سایت شما می‌شوند. با این اوصاف، محتوای سئو شده، محتوایی است که با هدف کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو نوشته‌ شده است.

کلیدواژه ها در پاراگراف اول و محتوای اصلی به‌ اندازه تکرار شده‌ اند

مطالعه انجام شده توسط نلسن نورمن گروپ نشان داد که تنها ۱۶ درصد از کاربران بصورت کلمه به کلمه متون را می‌خوانند. هدف این است که شکاف‌ها را شناسایی کرده و آن‌ها را با محتوای معتبر، مرتبط و با کیفیت پر کنید. در اینجا منظور از شکاف، هر موضوعی است که در صفحات نتایج برتر گوگل پوشش داده شده‌اند، اما در محتوای شما موجود نیست. ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک می‌کند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینک‌های داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید. حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه‌ سازی محتوا حضور داشته باشد.

محتوای محصول یا مقاله باید چند کلمه باشد؟

برای نوشتن هر صفحه جدید در سایت، ما تصمیم می‌گیریم که از کدام شکل محتوایی استفاده کنیم. بخش آخر مربوط به این حوزه پاک کردن محتوایی است که دیگر مناسب مخاطب شما نیست. گرچه هدف شما آن است که محتوای شما همیشگی باشند اما برخی از آن‌ها نیز قطعاً با گذشت زمان ارزش خود را از دست می‌دهند. این موارد شامل محتوای آماری، اطلاعات محصول (در صورت وجود و با تکامل محصولات و کسب و کار شما) یا اطلاعاتی است که در صنعت شما با گذشت زمان تغییر می‌کنند.

SEO به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می‌باشد. حال محتوای سئو شده محتوایی است که تمامی المان‌های آن اعم از عنوان، سرتیتر، پاراگراف بندی و … مبتنی بر اصول سئو باشند. می‌بینید که دومین آدرس صفحه چقدر عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد.