دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا: با آموزش محتوای سئو شده، در گوگل پادشاهی کن! ویکی دمی

شما میتوانید در قسمت توضیحات، موضوع خودتان را یاداشت کنید تا کارشناس مربوطه با شما تماس بگیرد. به یاد داشته باشید محتوایی که شما می نویسید، فقط به منظور نمایش یا به رخ کشیدن دانش و اطلاعات شما نیست. محتوايتان را طوري طراحي كنيد كه كاربر با خواندن آن به هدفش برسد يا مشكلش بر طرف شود.

  • برای این کار بیشتر سعی کنید از نقطه و ویرگول استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید راجع به تولید محتوای سئو شده (سئوی محتوا) بیشتر بدانید، پیشنهاد ما این است که حتما این ویدئو را تماشا کنید.
  • یعنی شما باید در آن از کلیدواژه چند کلمه‌ای استفاده کنید تا گوگل و مخاطب کاملاً از محتوای آن مطلب آگاه باشند.
  • اما بدون محتوای با کیفیت، سایت شما برای کسب رتبه در موتورهای جستجو شانسی ندارد.
  • بهینه سازی تیترهای داخلی محتوا،تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند و همچنین محتوای شما را تقسیم به بخش‌های کوچک‌تری می‌کنند.

بسیاری از وبلاگ نویسان عنوان 5 تا 8 کلمه‌ای را پیشنهاد می‌کنند. این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، اغلب گیج کننده است. باید سعی کنید به روش های مختلف لینک بیلدینگ، از سایت های دیگر به سایت خود لینک بگیرید.

مثلاً کلیدواژه چند کلمه‌ای مثل «چطور یک مطلب برای وبلاگ بنویسیم» در حوزه سئو تأثیر بسیار بیشتری نسبت به کلیدواژه کوتاه «مطلبی برای وبلاگ» دارد. یک قانون سرانگشتی خوب آن است که بر روی یک یا دو کلیدواژه چند کلمه‌ای برای هر مطلب وبلاگ هدف گداری کنید. شما می‌توانید در یک مطلب از بیش از یک کلیدواژه استفاده کنید اما بهتر است تمرکز خود را محدودتر کنید و زمان بیشتری را به بهینه‌سازی تنها یک یا دو کلیدواژه اختصاص دهید. 8- از دسته بندی ها و برچسب ها برای سازماندهی و سئو محتوا استفاده کنید. علاوه بر اضافه کردن کلیدواژه اصلی، عنوان را طوری انتخاب کنید که برای کاربر جذاب باشد و منجر به کلیک شود.

با کلید واژه مناسب محتوا بنویسید.

علاوه بر لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی هم در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل مؤثر هستند. محتواهای طولانی اطلاعات بیشتری از موضوع مقاله به گوگل می‌دهند. این باعث می‌شود که گوگل به مقاله ما اطمینان کند و رتبه بالایی به آن بدهد. محتواهای جامع می‌توانند جزئیات بسیار بیشتری از بلاگ‌پست‌های کوتاه را در خود جای دهند. این یعنی مقاله ما می‌تواند پاسخ بهتری از محتواهای کوتاه به مخاطبان بدهد و رضایت آن‌ها را جلب کند.

محتوای خود را برای موبایل بهینه کنید

بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که سایت شما به صورت طبیعی برای کلیدواژه‌های مهم بهینه شده است. موتورهای جستجو عاشق مقالاتی هستند که موضوع را با جزئیات عالی پوشش می دهند. به همین دلیل است که از شما خواسته شد تا مترادف معنایی کلمات کلیدی را جمع آوری کنید. این کلمات کلیدی مرتبط ایده های مختلفی از جستجوهای کاربر مربوط به آن موضوع خاص را می دهد. با پوشش این کلمات کلیدی در مقاله خود، می توانید آن را جامع تر، آموزنده تر و مفید تر کنید.

این مثال به خوبی نشان می‌دهد که طیف مخاطب مشابه نیاز به اطلاعات مفید، تخصصی و در عین حال خلاصه دارند. لحن محتوا نیز باید تا حدودی رسمی نوشته شود و از آوردن توضیحات اضافی خودداری شود. البته نمی‌توانیم برای تمام قالب‌های محتوایی بالا، سئو محتوا را انجام دهیم.

ما پس از نشتن اولین محتوا، آن را برای شما ارسال می کنیم تا اصلاحات مدنظرتان را به ما بگویید. ✅ برای سئو محتوای متنی سایت ما باید ابتدا کلمات کلیدی هر صفحه را مشخص کنیم. سپس باید آن کلمات را به‌اندازه مناسب در بخش‌های مختلف صفحه مانند عنوان سئو، توضیحات متا، تگ‌های هدینگ، داخل محتوا، در متن جایگزین تصاویر و بخش‌های دیگر تکرار کنیم. اگر کاربران محتوای ما را دوست داشته باشند، گوگل ما را در نتایج برتر نمایش می‌دهد؛ حتی اگر وضعیت سئو سایتمان خیلی خوب نباشد.

در این مرحله توجه داشته باشید که انتخاب موضوع و عنوان جذاب اهمیت بسیار زیادی داشته و یک هدینگ ۱ جذاب تاثیر مستقیمی بر کاربران دارد و سبب افزایش ورودی صفحات می‌شود. موضوع جذاب ترغیب کننده‌تر هست و می‌تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. همچنین موضوع مورد نظر باید بر اساس نیازهای اصلی و فعلی مخاطب تعیین شود. برای شروع فرایند سئو کردن محتوا، اول باید موضوعی را انتخاب کنیم که مرتبط با حوزه فعالیت ما باشد و مخاطبان هدف ما به دنبال آن باشند.

هرچند لینک‌های خروجی به بهبود متن کمک می‌کند اما تعدد آن‌ها می‌تواند آزاردهنده و ناخوشایند باشد که در این صورت، اثر آن در سئو هم معکوس و منفی خواهد شد. اگر در حال نوشتن پستی در مورد جنگل‌های ایران هستید، بدیهی است که مطلب شما شامل مجموعه‌ای از عکس‌های درختان و گیاهان می‌شود، اما همه آن‌ها یکسان نیستند. شما ممکن است عکس‌هایی از نمای نزدیک، از آسمان، گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری داشته باشید. در این حالت حتماً اطمینان حاصل کنید که نام تصویر شما منعکس کننده محتوای تصویر باشد. همچنین عناوین پست باید در یک نگاه قابل خواندن باشد؛ یعنی بتوان آن را با یک نگاه فهمید.