دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا: با آموزش محتوای سئو شده، در گوگل پادشاهی کن! ویکی دمی

از دید موتورهای جستجو، سئو محتوا شامل تمام روش‌های سئو و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌های خزنده قابل شناسایی و خواندن باشد و ساختار مناسبی داشته باشد. رعایت این شش گام و توجه به نکات آن در تولید محتوای سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار است و در تعیین کیفیت سئو محتوا بسیار اثرگذار است. بهترین حالت نوشتن توضیحات متا برای سئو محتوا، یکبار استفاده از کلمه کلیدی و دو بار استفاده از کلمات lSI است. البته این تعداد به صورت تجربی در سایت مدیریو به دست آمده و هیچ اجباری برای آن نیست. همیشه در طول محتوا هایتان اگر احساس کردید که مقاله‌ای دارید که به موضوع مورد بحث مرتبط است، لینک بدهید. لینک‌های داخلی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی هستند که کمک بسیار زیادی به مخاطبان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر و موتورهای جستجوی برای ایندکس آنان می‌کند.

به این خاطر که قرارگیری کامل محتوای جدید شما در صفحه نتایج موتور جستجو و کسب اعتبار زمان بیشتری می‌خواهد در حالیکه می‌توانید بخشی از محتوای موجود را بروزرسانی کنید و فوراً از مزایای آن بهره ببرید. وقتی قرار است مقاله یا مطلبی را برای وبلاگ خود بنویسید حتماً دقت کنید که محتوای شما همیشگی باشند. یعنی آن محتوا مربوط به موضوعاتی است که مطمئناُ طی دوره زمانی طولانی ارزش و اعتبار خود را (تنها با تغییرات کوچک یا بروزرسانی) حفظ می‌کنند. متن آلت تصویر باید به شکل مفیدی توصیف گر تصویر باشد، یعنی اینکه باید متنی را به موتور جستجو ارائه دهد که بتواند آن را جزء موضوع مشابهی با آن مطلب وبلاگ قرار دهد. احتمالاً قبل از اینکه مطلب جدید خود را بنویسید به این فکر می‌کنید که چطور از کلیدواژه خود در متن آن پست بهره ببرید.

اگر بتوانید در پاراگراف آخر علاوه بر خلاصه نویسی مقاله، به یک موضوع جذاب در مقاله بپردازید و مخاطب را محبور به مطالعه مقاله کنید، میتوان گفت شما یک نویسنده محتوای حرفه ای هستید. ما درآکادمی دیجیتال مارکتینگسعی میکنیم به صورت روزانه محتوا آموزشی رایگان برای شما در بخش بلاگ قرار دهیم. تنها با مطالعه بخش بلاگمهدی عراقیمیتوانید سطح سواد دانش خود را اگر که تازه کار هستید به طرز چشمگیری افزایش دهید. نظر شما چیست؟ تابه‌حال از سئو محتوا استفاده کرده‌اید؟ تأثیرات آن برایتان چه بوده است؟ حتماً نظرتان را در کامنت‌ها بنویسید. زیرا مخاطبان امروزی اصلاً حوصله خواندن مقالات طولانی را ندارند و یک ویدیو با کیفیت به ‌سادگی می‌تواند نیاز آنان را برطرف کند.

همچنین فراموش نکنید که صحت و کارایی تمام لینک‌ها را بررسی کنید تا از خطاهای 404 و لینک‌های شکسته اجتناب شود. چرا که چنین خطاهایی هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ناخوشایند است. به این ترتیب متوجه خواهید شد که در چه موضوعاتی می‌توانید محتوای موجود را به‌روز رسانی کرده و مجددا منتشر کنید و در چه موضوعی نیاز دارید که محتوایی را از صفر تولید کنید.

  • بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید.
  • فرق اصلی این دوره کوتاه و حرفه‌ای، با بقیه دوره‌ها اینه که کاملا عملی و کاربردیه و توی کمترین زمان ممکن هر چیزی که لازمه از آموزش سئو محتوا بدونی، ارائه می‌شه.
  • این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است.
  • مثلا طول مقاله و پوشش موضوع، عواملی هستند که به گوگل نشان می‌دهند که با یک محتوای جامع و با کیفیت روبرو هستند.

ما در جست‌وجو همیشه می‌خواهیم مطمئن باشیم که به‌روزترین محتوا را که درباره یک موضوع وجود دارد، پیدا می‌کنیم. در بین نتایجی که تاریخ در آن ذکر شده است می‌بینید که نتایجی داریم در زمان فوریه و می 2018. بنابراین ما سعی می‌کنیم روی آن کلیک کنیم تا نتایج به‌روزتری ببینیم. به‌روز بودن مطلب برای بسیاری از افراد امری مهم محسوب می‌شود. برخی دیگر از نتایج که تاریخ ندارند را نمی‌توانیم بدانیم که به‌روز هستند یا خیر. درواقع، بدون نشانِ تاریخ تا زمانی‌که روی محتوا کلیک نکنیم، نمی‌توانیم بفهمیم چه زمانی منتشر شده‌اند.

پیش نیازهای سئو محتوا چیست؟

تنها راه برای انجام این کار این است که مطالبی ارزشمند و منحصر به فرد تولید کنید. اگر سایت‌های دیگر ببینند که شما محتوای ارزشمندی برای مخاطبان آنها فراهم می‌کنید، احتمال دارد که به شما لینک بدهند. شما علاوه بر نوشتن محتوای مبتی بر سئو، نیازمند به عوامل خارجی برای بهبود رتبه سایتتان هستید. در حقیقت بک لینک، لینکی است که شما از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنید. هر بک لینک از دید گوگل، به منزله تایید شما از سمت دیگر سایت‌ها به حساب می‌آید. در این مقاله از بلاگ مهدی عراقی سعی کردیم بگوییم سئو محتوا چیست و در ادامه نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا را خدمتتان شرح دادیم.

برای نوشتن لید جهت سئو محتوا باید در آن از کلمه کلیدی استفاده کنید. ما با رعایت تمامی تکنیک‌ها و اصول سئو محتوا، شما را یاری خواهیم کرد که در استراتژي پیشبرد اهداف خود با سرعت بیشتری حرکت کنید. حالا که می‌دانید اهداف شما چیست‌اند و دلیل آن چیست، نوبت آن است که شروع به ساخت تقویم تولید محتوا کنید.

۱۰. زبان مخاطب هدف خود را به کار گیرید

در غیر این صورت، بهتر است فعلا از آن ها برای سئو محتوا های درون سایتتان استفاده نکنید. می توانید آنها را در انتهای لیست کلمات کلیدی منتخب خود قرار دهید و بعد ها که سایتتان ارزش و اعتبار بیشتری گرفت، از آنها برای تولید محتوای مناسب برای سئو استفاده کنید. تولید محتوای سئو شده به فرایندی برای بهینه سازی و SEO وب سایت ها گفته می شود و حضور در نتایج موتور های جستجو مثل گوگل میباشد . هدف بعدی از لینک دهی داخلی در سایت، افزایش اعتبار صفحات دیگر است. هرچه لینک سازی داخلی سایت بر روی مقالات خاصی تمرکز داشته باشد، این مقالات ارزش بیشری پیدا میکند.

یک مقاله جامع، سه برابر بیشتر از مقاله‌های کوتاه احتمال دارد که از سایت‌های دیگر لینک دریافت کند. احتمال اشتراک‌ گذاری محتوای جامع چهار برابر بیشتر از محتواهای دیگر است. او ۲ سال است که به طور تخصصی وارد عرصه سئو شده از این طریق درآمدزایی می‌کند. سعی می‌کند همواره اطلاعاتش آپدیت باشد و اصل بروز بودن و مطالعه را به دو فرزند خودش منتقل نماید.

اقیانوس آبی معمولا در حوزه کسب و کار اینترنتی به کار میرود. در اینجا گوگل برای اینکه بفهمد منظور صفحه حیوان شیر است نه شیر خوراکی از lsi ها کمک میگیرد. من حدود سه سال میشه که مشغول نوشتن محتوا برای سایت‌های مختلف هستم اما به تازگی مطالب شما رو دیدم و مطالعه کردم. تسلط بر تکنیک‌های تند نویسی در محتوا برای هر کسی می‌تواند بسیار کاربردی و مفید باشد. ترجیحا یک بار در ابتدای برای عنوان اصلی از تگ H1 استفاده کنید.