دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

بهتر است نسبت به تعداد کلمات لید، کلمه کلیدی یک تا چند بار در آن تکرار بشود. وظیفه یک لید خوب در مقاله، جذب مخاطب به مطالعه مقاله است. در صورتی که لید نتواند به خوبی وظیفه خود را اجرا کند و مخاطب صفحه سایت را ترک کند، این برای شما یک بانس ریت یا نرخ پرش محسوب میشود و در صورت تکرار باعث کاهش رتبه شما میشود. به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.

  • زمانی که کاربران با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند، زمان بیشتری روی محتوایتان می‌گذارند، با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند.
  • سئو محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای به دست آوردن ترافیک هدفمند و مفید برای وب‌سایت شما است که می‌تواند به‌تنهایی باعث به دست آوردن سود بسیار زیادی برای شما شود.
  • اگر در حال نوشتن پستی در مورد جنگل‌های ایران هستید، بدیهی است که مطلب شما شامل مجموعه‌ای از عکس‌های درختان و گیاهان می‌شود، اما همه آن‌ها یکسان نیستند.
  • به همين دليل است كه بايد براي ساخت يك عنوان تاثير گذار، زمان بگذاريد.

در ادامه آموزش و برای یادگیری بهتر شما، ۳ مرحله سئو محتوا را به صورت گام به گام آورده‌ام و به صفحه مربوطه لینک داده‌ام. برای تولید محتوا به‌ویژه محتوای متنی روش‌های مختلفی وجود دارد. هیچ قانون مشخصی وجود ندارد؛ اما روی هر چیزی لینک ندهید (و مسلما فقط کلمات کلیدی نیستند که می‌توان به آنها لینک داد و اجبارا هم نباید به آنها لینک داد). به جایی که واقعا با محتوا ارتباط معنایی دارد و به صفحه هدف ارزش بیشتری می‌دهد لینک بدهید.

محتوای بصری داخل صفحه را چطور بهینه کنیم؟

به ظاهر هم همه چیز اوکیه، ولی حتی بعد از انتشار بیشتر از 10 تا مقاله، هنوز یکی از مقالاتشم ایندکس نشده. البته که از آنجایی بروزرسانی محتوا بخش بسیار مهمی در سئو محتوا است ، این مطلب دائما بروزخواهد شد و موارد بیشتری در آن قرار میگیرد. برای این کار شما باید یک تحقیقات کلمات کلیدی بر روی لانگ تیل کیورد ها انجام دهید. هیچ کس آنها را نمیخواند ، هیچ ترافیکی از صفحه نتایج سرچ گوگل ندارند و هبچ ترافیکی از صفحات دیگر سایت شما هم به آنها منتقل نمیشود.

بهینه سازی توضیحات متا Meta Description

بااین‌حال، در چنین مواردی مسلماً کاربر تا زمانی‌که یک نتیجه با نشان تاریخ و کاملا جدید در صفحه وجود دارد، معمولا روی نتایجی که بدون نشان تاریخ هستند کلیک نمی‌کند. در بسیاری از موارد، دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید تا تاریخ انتشار را در صفحة نتایج جست‌وجو در کنار محتوا مشاهده کنید. بااین‌حال، پیشنهاد می‌کنیم یک کار دیگر هم انجام دهید و زمانی را که پست یا صفحه شما به‌روزرسانی شده است، نمایش دهید. کورکورانه محتوا تولید نکنید؛ برنامه‌ای براساس مجموعه‌ای از کلیدواژه‌ها فرمول‌بندی کنید؛ با این‌کار از آغاز خودتان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهید.

آیا از مفاهیم مطرح شده در درس سئو محتوا و تولید محتوای سئو شده رضایت داشتید؟ لطفا به این مطلب رای بدهید. توضیحات متا بخشی از محتوای شماست که در صفحه نتایج موتورهای جست‌وجو دیده می‌شود. البته توضیحات متا را باید خودتان بنویسید؛ وگرنه گوگل خودش بخشی از مطلب شما را در توضیحات متا نشان خواهد داد. اگر توضیحات متا را به‌خوبی بنویسید، تفاوت زیادی میان تعداد کلیک‌ها ایجاد خواهید کرد.