دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

جایگاه و ارزش محتوا بر روی سئو سایت غیر قابل انکار است تا آنجا که یکی از مهم ترین عناصر رتبه بندی سایت توسط گوگل، تولید محتوای با کیفیت است. سئو محتوا یا SEO Content اصطلاحی است که برای محتوای سئو شده به کار می‎رود. محتوای سئو شده، محتوایی است که برای رتبه گرفتن در موتورهای جست و جو مانند گوگل و با استفاده از یک کلمه کلیدی نوشته می‌شود. سئو محتوا از اولین و اصولی ترین مباحث سئو می باشد که هر مدیر سایت می بایست دارای اطلاعات کافی نسبت به آن باشد. منظور از سئو محتوا، انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب سایت است، به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کند. بازاریابی محتوا تکنیک تولید محتوای ارزشمند و پر طرفدار و اشتراک گذاری آن در اینترنت است و هدف آن جذب حداکثری ترافیک از سوی کاربران به سمت سایت می باشد.

  • بعد از انجام این کار متوجه می‌شوید که سایت شما به صورت طبیعی برای کلیدواژه‌های مهم بهینه شده است.
  • در این مقاله ما به صورت جامع و کاربردی به آموزش سئو محتوا و بهینه سازی مقاله، برای گوگل و مخاطبان میپردازیم.
  • در این مقاله نمی‌توانیم به‌ صورت کامل به تحقیق کلمات کلیدی بپردازیم اما برخی از تکنیک‌های آن را مرور می‌کنیم.
  • شما بايد از هر ابزاری كه در اختيار دارید، استفاده كنيد تا خواننده را درگير كنيد.

در مرحله دوم، تمرکز شما باید روی تولید محتوای مفید و کمک­کننده در وبلاگتان باشد که زمان و نحوه استفاده از محصولات شما را نمایش می‌دهد. همیشه یک محتوای سئو شده یک دسته ی مختص به خود را دارد و مطالب و محتوای سایت را دسته بندی کنید . ربات های گوگل در بررسی محتوا به دسته ی که محتوا در آن دارد توجه می کند و اگر محتوای تولید شده برای یک دسته از نظر سئو بالا باشد ، گوگل به اون دسته امتیاز بیشتری می دهد. حتی سایت هایی هستند که در دسته سئو شده اند نه در یک محتوا . بالطبع سئو شدن در دسته بسیار ارزشمند هست تا سئو شده در محتوا .

چک لیست سئو محتوا

اگر سوالی در مورد سئوی محتوا داشتید حتما در کامنت ها ازم بپرسید قول میدم سریع جواب بدم. حتی اگر مقاله هم نباشد و فقط یک صفحه توضیح خدمات داشته باشیم باز هم ما در آن صفحه به سوالات متداول موجود در ذهن مشتری پاسخ می دهیم. مثلا اگر خدماتی ارائه می کنیم مسلما باید درباره جنس آن، کیفیت، قیمت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش، نحوه استفاده از آن و … به مشتری توضیح بدهیم. در آخر برای جذاب تر شدن محتواتون بهتر است از یک سری المان های زیبایی که مربوط به قالب سایت تان می شود استفاده کنید. استفاده از علائم نگارشی علاوه بر افزایش خوانایی محتوا به شما کمک می کند تا کلمات و عبارات کلیدی بیشتری را کنار هم بیاورید. در ادامه چند نمونه از این مدل اشتباهات فاحش را در سئوی محتوا برای شما مثال می زنم تا بهتر متوجه منظورم شوید.

بازاریابی محتوا یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین برند های مختلف است. اگر به طور نسبی، با دنیای اینترنت و موتو­­رهای جستجو، آشنایی داشته باشید احتمالاً راجع به “آموزش سئو محتوا” یا “محتوای سئو شده” مطالبی خوانده اید. در این مقاله می خواهیم به طور کاملنحوه نوشتن محتوای مناسب برای سئو را آموزش دهیم. محتوایی است که بهتر از نتایج موجود در صفحات‌های نتایج موتورهای جستجو است.

ویدئو آموزش تولید محتوا

آنها می‌خواستند تا جایی که می‌توانند رتبه بالاتری را برای خودشان کسب کنند. بنابراین، از لینک‌دادن به مطالب بیرون ترسی نداشته باشید. اگر مطلبی را از منبعی نقل‌قول می‌کنید، به آن لینک بدهید. فقط مراقب باشید منابعی که به آنها ارجاع می‌دهید، معتبر باشند. ضمن این باید تعادل را نیز رعایت کنید و هرجا به راستی نیاز بود و به درک ارتباط منابع کمک می‌کرد لین خارجی بدهید و در این زمینه بی‌مهابا عمل نکنید. اصول سئو برای تولید محتوا اصول ساده‌ایست که با رعایت همین اصول ساده می‌توانید از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرید.

ما یک کلمه کلیدی اصلی داریم و حالا باید یک سری از عبارات طولانی تر و چند بخشی که مرتبط به کلمه کلیدی اصلی مان است را هم پیدا کنیم. همینطور باید عبارات مشابه به مفهوم اصلی که به آن ها LSI می گویند را هم پیدا کنیم. آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است. در مرحله بهینه سازی محتوا شما نقاط ضعف محتوا رو برطرف می‌کنید و یک ارزش به محتوا اضافه می‌کنید.

همینطور مقالات مرتبط و اشاره به آن ها در بین پاراگراف ها و در انتهای صفحه نیز جزء لینک های داخلی در صفحه محسوب می شوند. البته انواع مدل های محتوا در سایت وجود دارند که می توان به محتوای صفحه مقاله، محتوای صفحه محصول، محتوای دسته بندی ها، محتوای صفحه خدمات، محتوای لندینگ پیج های خاص در سایت اشاره کرد. هیچ چیز بدتر از یک پست با محتوای عالی ولی ساختار و قالب ضعیف نیست.

نکته جالب اینجا است که احتمالا حدود ۸۰ درصد این صفحات در گوگل ثبت و ایندکس می‌شوند. یعنی با این سرعت بالای انتشار محتوا در ایران شما مجبور هستید محتوای سئو عالی و بروز تولید کنید. اگر می‌خواهید در هر کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرید باید با اصول روز سئو محتوایی و تولید محتوا آشنا باشید. اما یک استراتژی محتوا باید از کلمات کلیدی هدفمند و مورد علاقهٔ کاربراستفاده کند. باید قبل از هرگونه اقدام به تولید محتوا، ساختار محتوایی سایت استخراج گردد.

پس به طور کلی تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. محتوای شما می‌بایست توان پاسخگویی به سوالات و نیازهای مخاطب را داشته باشد. به همین واسطه انتخاب موضوع، پایه و اساس تولید محتوای سئو شده است و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. همیشه پیش از شروع به نوشتن، خود را به جای مخاطبان کسب و کار قرار دهید.

دسته بندی ها برای تقسیم محتوای شما به موضوعات اصلی مورد بحث در وبلاگ استفاده می شود. از سوی دیگر، برچسب ها موضوعاتی هستند که در یک پست وبلاگ شخصی مورد بحث قرار می گیرند. موتورهای جستجو محتواهای جذاب را در نتایج جستجو رتبه بندی می کنند. از طرفی تصاویر و فیلم ها بسیار جذاب تر از متن ساده هستند.