دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ آموزش 0 تا 100 بهینه سازی و سئو محتوای متنی سایت

به طور کلی لینک سازی خارجی با هدف کمک به کاربران برای درک بهتر موضوع و افزایش اعتبار مقاله خودتان انجام می شود. در عنوان صفحه می توانید از کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی دوم که در بسیاری از مواقع سرچ بالایی هم خواهد داشت استفاده کنید. مثلا عنوان “افزایش بازدید سایت؛ 8 روش برای افزایش ترافیک سایت در سال جدید” دارای دو کلمه کلیدی اصلی یعنی “افزایش بازدید سایت” و “افزایش ترافیک سایت” است.

  • خود شما (یعنی کاربر) هم برای تیترها بیشتر از متن های معمولی ارزش قائل هستید.
  • در این مقاله از بلاگ مهدی عراقی سعی کردیم بگوییم سئو محتوا چیست و در ادامه نحوه تدوین استراتژی تولید محتوا را خدمتتان شرح دادیم.
  • مثلاً اگر در مورد آشپزی تولید محتوا می‌کنیم، تبلیغ محتوا در اینستاگرام احتمالاً بهترین گزینه است.
  • در هردو بروزرسانی گوگل با استفاده تکنیک‌های پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی سعی در تشخیص بهتر نیت کاربر از جستجو دارد.
  • به طراحان سایت خود بگویید تا استایل هایی جذاب و در عین حال ساده ای برای فرمت بندی متن سایت در CSS کد نویسی کنند که بتوانید بخش های مهم سایت خود را با این استایل ها، زیباسازی کنید.

سئو مجموعه فعالیت هایی است که به طور خاص با موتورهای جستجو مانند گوگل صحبت می کند تا به آن ها بگوید که پست شما شایستگی قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج موتور جستجو را دارد . در این مطلب از سری مطالب آموزش سئو سئولب به ایجاد یک محتوای سئو شده که پتانسیل زیادی برای رتبه گرفتن در صفحه اول دارد پرداخته ایم. ✅ کلمه کلیدی، همان عبارتی است که افراد برای رسیدن به جواب سوالات خود، در موتورهای جستجو وارد می‌کنند.

در ادامه مثالی از نحوه شناسایی پرسونای مخاطبان و چگونگی کسب اطلاعات، بیان شده است. میانگین URL باید حدود 60 کاراکتر یا سه تا پنج کلمه باشد. برای جذب مخاطب و افزایش CTR، می‌توانید از اصلاح‌کننده‌های احساسی در عناوین خود استفاده کنید، مانند «بهترین»، «شگفت‌انگیز»، «خنده‌دار»، «رایگان»، «چگونه»، «غافلگیرکننده» و … اطمینان حاصل کنید که محتوای پست را به طور دقیق توصیف کرده اید.

استفاده از کلمه کلیدی اصلی و مشابه در پاراگراف اول

به همین دلیل که اکنون گوگل از “سیگنالهای تجربه کاربر” (علاوه بر سیگنالهای رتبه بندی سنتی، مانند بک لینک) استفاده می کند تا بفهمد کدام نتایج سزاوار رتبه #1 در SERP هستند. اگر می بینید که با گذشت زمان، جستجوها برای یک کلمه کلیدی خاص به طور مداوم کاهش می یابد، می توانید متوجه شوید که این کلمه کلیدی مناسب هدف گذاری برای بازاریابی شما نیست و همچنین بالعکس. اما در این مطلب یک سری تکنیک فوق العاده که در تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند را آورده ایم. برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل هیچ رازی وجود ندارد، محتوای با کیفیت کلید اصلی موفقیت در این موضوع است. در مواقعی که قرار است چندین ویژگی یا مورد را پشت سر هم بیان کنیم، بهتر است از لیست‌های شمارشی یا فهرست‌های گلوله‌ای (بولت پوینت) استفاده کنیم. استفاده از لیست‌ها و بولت پوینت‌ها باعث می‌شوند که خوانایی متن سئو شده بالاتر باشد و کاربر سریع‌تر محتوای مورد نظر خود را پیدا کند.

مانند What، Why، When، Where یا Who که به ترتیب به معنای چه، چرا، کی، کجا و چه کسی می باشد. چگونه تنها كاري كه بايد بكنيد اين است كه از اين واژه ها در عنوانتان استفاده كنيد. خبر خوب اين است كه بر خلاف تصور، سئو محتوا، كار چندان پیچیده ای نیست. چرا؟ برای اینکه تجربه ي شما منحصر به فرد و متفاوت از تجربه ي سایر آدم ها در اين كره ي خاكي است!

ما به تمام عبارتی در گوگل جستجو می‌شود، کلمه کلیدی می‌گوییم؛ حتی اگر یک جمله را در گوگل جستجو کند. از این طریق، ما عباراتی را پیدا می‌کنیم که توسط کاربران جستجو می‌شوند و برای ما بازدید خواهند آورد. به‌ غیر از پیشنهادات گوگل، می‌توانیم از گوگل ترندز، KWFinder و Keyword Tool هم در فرایند تحقیق کلمه کلیدی استفاده کنیم. در این‌ بین، باید به میزان جستجوی کلمه کلیدی هم توجه داشته باشیم و بر روی عباراتی تمرکز کنیم که جستجوی بالاتری دارند.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. فراموش نکنید درست است که نشان به‌روزرسانی تاریخ شاید یک عامل رتبه‌بندی نباشد؛ اما شواهد زیادی نشان می‌دهد تعداد کلیک بر جست‌وجوی طبیعی تأثیر می‌گذارد. همچنین فراموش نکنید درگیرشدن کاربر در صفحه بسیار مهم است؛ چرا که به او دوباره اطمینان می‌دهد محتوای شما به‌روز است. مسلما هیچ‌کس نمی‌خواهد برای نقشه مترو تهران که متعلق به سه سال پیش است را ببیند.

شناسایی گپ محتوا : اقیانوس آبی در تولید محتوا

برای مثال ما در این مقاله قصد داریم با عبارت “سئو محتوا” رتبه بگیریم. برای مثال به طور کلی ما قصد داریم با کلمه کلیدی “سئو” در گوگل رتبه بگیریم. کلمه کلیدی همان عبارتی هست که قصد داریم سایت خود را براساس آن سئو کنیم. خوشبختانه برای اینکار، ابزاری به نام RankBrain وجود دارد که هر چند هنوز مبهم و نا مفهوم است اما حداقل ابزار مناسبی است. دقت کنید متنی بنویسید که نه خیلی ساده و نه خیلی پر از اصطلاحات تخصصی باشد.

توضیحات متای شما قرار است اطلاعاتی را درباره محتوای مطلب وبلاگ به موتورهای جستجو و خواننده‌ها ارائه کند. یعنی شما باید در آن از کلیدواژه چند کلمه‌ای استفاده کنید تا گوگل و مخاطب کاملاً از محتوای آن مطلب آگاه باشند. در زمان تهیه و سئو محتوا باید تمرکز اصلی خود را بر این موضوع معطوف کنید که چه جیزی برای مخاطب شما مهم است، نه اینکه دفعات تکرار کلیدواژه یا عبارت کلیدواژه شما چند بار باشد. به این فکر کنید که متن محتوا مفید باشد و به آن سوالی که مخاطب با آن به پست شما رسیده است پاسخ دهد.

سئوی محتوا چیه؟ چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟

اگر به مباحث سئو علاقه دارید میتونید از آدرس پایین که وبلاگ خود مترجم هست کتاب رو دانلود کنید. مخصوصا نیمه ی اولش و در بحث کرنر استون چیزهای زیادی ازش یاد گرفتم. از حمید طهماسبی عزیز بابت ترجمه رایگان این کتاب تشکر میکنم. ازآنجایی‌که کدهای اسکیما بسیار گسترده هستند و برای توضیح کامل آن باید یک مقاله جدا نوشت، پیشنهاد می‌کنم راجع به آن به تحقیقات مفصلی بپردازید.