دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت

برای جذب خوانندگان یک سبک نوشتاری طبیعی داشته باشید و نیازها و علایق آنها را در نظر بگیرد. اگر خواندن و درک محتوای شما آسان نباشد، رتبه خوبی در نتایج نمی گیرد. همانطور که قبلاً اشاره کردم، مقالات طولانی می توانند موارد بیشتری را نسبت به بلاگ پست 300 کلمه ای پوشش دهد. این بدان معناست که مقالات طولانی بهتر از محتوای کوتاه به سوالات افراد پاسخ می دهند.

  • در این مقاله 14 نکته اساسی برای تولید محتوای سئو شده را برای شما بیان کردیم و عنوان کردیم که برای بهینه سازی و سئو محتوا به چه مواری نیاز دارید.
  • در قدم اول شما باید وضوعی را برای محتوای خود انتخاب کنید.
  • اینجاست که کانتنت مارکتینگ و سئو با هم ارتباط پیدا می‌کنند و هردو به یکدیگر نیاز دارند.
  • برای مثال برچسب‌های موضوعی مثل «وبلاگ‌نویسی»، «وبلاگ» و «پست‌های وبلاگ» بسیار شبیه به یکدیگر هستند و نباید در یک پست استفاده شوند.
  • شما با توجه به سلیقه شخصی خود و شناخت کاربران، از هر روشی که استفاده می کنید، خروجی آن می بایست دارای سه ویژگی باشد.
  • مولتی مدیا یا چندرسانه ای ها شاید خیلی به سئو محتوا ارتباطی نداشته باشد.

تنها كافيست بهBuzzSumoسرى بزنيد و كلمه ى كليديتان را وارد كنيد و ببينيد كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر است. بطور مثال، شما ميخواهيد “سئو محتوا” را به عنوان كليدواژه انتخاب كنيد. از قبل مقرر كرده ايد كه حجم جستجوى نسبتاً خوبی هم دارد؛ اما ميخواهيد در كيفيت دادن به آن، بيشتر پيش برويد.

خدمات سئو سایت وردپرس | خدمات سئو وردپرس

موتورهای جستجو علاوه بر اینکه به محتوای ما توجه می‌کنند، به مِتادیتای سایت هم توجه می‌کنند. متادیتا چیست؟ متادیتاها، داده‌هایی هستند که جزئیات مربوط به یک داده دیگر را تشریح می‌کنند. یعنی مثلاً وقتی محتوایی تولید می‌کنیم، توضیح کوچکی هم در مورد آن محتوا می‌نویسیم. این توضیحات کوتاه در قالب متادیتا منتشر می‌شود که موتورهای جستجو به آن توجه می‌کنند تا اطلاعات بیشتر و درک درست‌تری از محتوای ما به‌دست بیاورند. منظور ما از محتوا، هرگونه اطلاعات یا تجاربی است که روی سایت قرار می‌گیرد و از این طریق به مخاطبان ارائه می‌شود.

بر روی ۱ یا ۲ کلیدواژه چند کلمه‌ای تمرکز کنید که مطابق با نیاز مخاطب باشد. نمی توان عنوان را در مورد مزایای یک محصول تولید کرد اما در محتوا به معایب آن پرداخت. البته اشاره ای به معایب در حد چند سطر مانعی ندارد، اما در صورتی که عنوان اشاره به مزایای یک محصول دارد، شاکله محتوا نیز باید مفهومی از مزایای محصول مورد نظر باشد. سعی کنید بخش های محتوای خود را با استفاده از تیترها و زیر تیترها کوتاه تر کنید.

۳. بهینه‌سازی برچسب عنوان (Title Tag)

با اینکه به‌اشتراک‌گذاری در رسانه‌ها عاملی برای رتبه‌بندی مستقیم به‌شمار نمی‌آید، برای خوانندگان مهم است که بتوانند محتوای شما را بازنشر کنند. حتی اگر فقط به‌دلیل افزایش جست‌وجوی طبیعی محتوا تولید می‌کنید، باز هم احتمالا امید دارید که آن را در آینده به کسب‌وکار تبدیل کنید. در محتوا دکمه اشتراک در رسانه‌های اجتماعی را قرار دهید؛ با این کار خوانندگان راحت‌تر می‌توانند محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارند.

عنوان اصلی اولین بخشی از محتوای ما است که کاربر بعد از وارد شدن به سایت می‌بیند. بهتر است که عنوان اصلی را جذاب بنویسیم تا کاربر با آن ارتباط برقرار کند. ما باید حس کنجکاوی کاربر نسبت به محتوا را برانگیخته کنیم؛ برای این کار می‌توانیم از اعداد و همچنین عباراتی مانند «چطور»، «چرا» و «چیست» در عنوان‌های خودمان استفاده کنیم. از طرفی وجود سوشال سیگنال یا ترافیک مستقیم از شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود تا شما نزد گوگل معتبرتر شناخته شوید و به این واسطه صفحه شما رتبه بهتری را کسب خواهد کرد. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم محتواهای خود را برای بازدهی بهتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

نظرسنجی‌ها و نرم‌افزارهای آنالیزی که از آنان استفاده می‌کنید می‌توانند به شما کمک کنند تا دید بهتری نسبت به بازدیدکنندگان اصلی و معمول خودتان داشته باشید. در واقع در سئو چیزی به نام حلقه بازخورد سریع نداریم که بلافاصله بعد از اینکه کاری انجام می‌دهید نتایج آن را دریافت کنید. بهتر هست انکر تسکت ها در حالت بلد و یا ایتالیک قرار بگیرند تا گوگل متوجه آن ها شود. این کار باعث می شود در زمانی گه عکس به طور کامل لود نشد متن Alt tag نمایش داده شود. به علاوه، چندرسانه ای در جالب و جذاب تر شدن محتوای شما خیلی کمک می کند.