دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا چیست؟ چک لیست اصول محتوای سئو شده الو کانتنت

اول باید به فکر مخاطبان خود باشیم و بعد در کنارش کارهایی انجام دهیم که محتوای مان برای گوگل هم قابل درک باشد. اما پیشنهاد من این است که در حداقل ۲ تا از تگ‌های هدینگ صفحتون کلمه کلیدی صفحه رو بکار ببرید. پست وبلاگ و بلاگ‌نویسی برای افراد و کسب‌وکارها مزایای زیادی دارد. خبر خوب اینکه در بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دکمه‌های اشتراک اجتماعی در قالب اصلی وجود دارند؛ به‌طوری‌که به‌محض انتشارِ محتوا ظاهر می‌شوند. خلاصه، باید اطمینان پیدا کنید هنگامی‌که محتوا از طریق پلتفرم‌ها اشتراک‌گذاری می‌شود، عالی به‌نظر می‌رسد. از برچسب‌های درست استفاده کنید تا مشکل رایجی که در آن تصویر یا عنوانی به‌اشتباه در اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی نمایش می‌یابد، پیش نیاید.

  • برچسب‌های H2 را مختصر بنویسید و به‌ یاد داشته باشید که نیازی نیست مدام از کلمه کلیدی یا شکلِ تغییریافته آن استفاده کنید؛ فقط این کار را به شکلی انجام دهید که پیام اصلی را منتقل کند.
  • رتبه گرفتن توی گوگل به کمک محتوا، یه فرایند زمان‌بره و اگه سئو محتوا اصولی انجام بشه، این زمان رو تا حدی می‌تونه کوتاه‌تر کنه.
  • ابزارهای تجاری نظیر SEMRUSH و Ahref به شما کمک می‌کند اطلاعات بسیار مفیدی در خصوص متوسط تعداد کلمات موجود در صفحات برتر و یا ساختار لینک‌های داخلی و خارجی این صفحات به دست آورید.
  • بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند.
  • از زبان مخاطبان خود استفاده کنید و اطلاعاتی به آنها ارائه دهید که به دنبالشان هستند.

وقتی محتوایی تولید می کنیم در واقع داریم به تعدادی از سوالاتی که در ذهن مخاطب در آن موضوع وجود دارد پاسخ می دهیم. تمام تیترهایی که تا الان در همین مقاله خوانده اید سوالاتی بود که در مورد سئوی محتوا به آن ها پاسخ دادم. یکی دیگر از بخش هایی که بهتر است کلمه کلیدی در آن وجود داشته باشد آدرس صفحه یا همان URL است. اما سعی کنید حتما کلمه کلیدی اصلی را در آن به کار ببرید. همینطور وجود کلمه کلیدی اصلی و مشابه آن در توضیحات یا دسکریپشن صفحه الزامی است. مثلا بارها دیده ایم که در محتوای مورد نظر الکی کلمه کلیدی اصلی تکرار شده است.

سئو محتوا و بهینه سازی پیشرفته متن – SEO Text Optimization

من در ٩٩,٩٪‏ از محتواهايم از اين تكنيك استفاده ميكنم كه شامل پست هاي وبلاگ، صفحات فروش و يا ويديو ها، پست هاي فيس بوك و هر محتواي آنلاين ديگري كه توليد ميكنم، ميشود. يكي از روش هاي خيلي خوب براي اينكه محتواهايتان عميق تر باشند، استفاده از case study یا آموزش های پروژه محور با اطلاعات منحصر به فرد خودتان است. ابتدا شما می توانید case study را بنویسید و به طور متناوب آن را آپدیت کنید و به منابع معتبر ارجاع دهيد. هركدام از اين متدها، به سئو محتوای سایت شما کمک می کند و آن را يك سطح ارتقا می دهد. اما به یک نکته توجه داشته باشید، شما قرار است که یک بانک از کلمات کلیدی داشته باشید، بنابراین سعی کنید تا آنجایی که می شود، در مورد موضوعی که قصد نوشتن آن را دارید کلمه پیدا کنید.

علاوه بر لینک‌های داخلی، لینک‌های خارجی هم در کسب رتبه بالا در نتایج گوگل مؤثر هستند. محتواهای طولانی اطلاعات بیشتری از موضوع مقاله به گوگل می‌دهند. این باعث می‌شود که گوگل به مقاله ما اطمینان کند و رتبه بالایی به آن بدهد. محتواهای جامع می‌توانند جزئیات بسیار بیشتری از بلاگ‌پست‌های کوتاه را در خود جای دهند. این یعنی مقاله ما می‌تواند پاسخ بهتری از محتواهای کوتاه به مخاطبان بدهد و رضایت آن‌ها را جلب کند.

مرحله تولید محتوای سئو شده:

بسیاری از وبلاگ نویسان عنوان 5 تا 8 کلمه‌ای را پیشنهاد می‌کنند. این یک نکته مهم است که یک عنوان پر از کلمات، اغلب گیج کننده است. باید سعی کنید به روش های مختلف لینک بیلدینگ، از سایت های دیگر به سایت خود لینک بگیرید.

توضیحات می تواند خلاصه ای کوتاهی از ویدیو و یا فایل صوتی باشد و یا هر محتوایی مرتبط با فایل ویدیویی. این امر هم از نظر سئو محتوایی ارزشمند هست و هم اینکه محتوای ارزشمندی تولید شده است . محتوای طولانی تر به اطلاعات بیشتر گوگل درباره موضوع آن صفحه وب کمک می کند. در نتیجه این باعث اطمینان بیشتر گوگل می شود که صفحه شما نتیجه مرتبطی برای آن کلمه کلیدی است.