دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا Content Seo چیست؟ + آموزش سئو محتوا مهدی عراقی

در حالی که ظاهر تیترها می‌تواند بسته به موضوع متفاوت باشد، گوگل بدون در نظر گرفتن رنگ یا اندازه قلم، آن‌ها را در رده مشخصی قرار می‌دهد. همه پست‌ها لزوماً نیازمند تصویر نیستند، با این حال بهتر است شما از تصاویر در پست خود استفاده کنید. اگر عکسی که متعلق به خودتان باشد در اختیار ندارید می‌توانید یک عکس از سایت‌هایی که عکس برای فروش می‌گذارند خریداری کنید که قیمت آن معمولاً کمتر از یک دلار است.

هم چنین باید از عنوان ها و زیرمجموعه ها برای استفاده از این کلمات کلیدی استفاده کنید و سعی کنید تا آنجا که می توانید زمینه موضوع مقاله را پوشش دهید. بسیاری از مبتدیان فقط از حدس های خود برای نوشتن درباره موضوعاتی که احساس می کنند کاربرانشان علاقه مند هستند استفاده کنند. شما نباید به حدس های کور متکی باشید، به ویژه هنگامی که می توانید با ابزار های مختلف بهترین کلمه کلیدی را برای نوشته خود پیدا کنید. تحقیق کلید واژه یک تکنیک است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان موتور های جستجوگر مورد استفاده قرار می گیرد. این تکنیک به شما کمک می کند موضوعاتی را که کاربران شما علاقه مند هستند بر اساس داده های موتور جستجو پیدا کنید.

“اطلاعات مفید و با کیفیت بالا، که داستانی را به شیوه ای مرتبط با زمینه با هدف ایجاد یک احساس یا تعامل منتقل می کند. محتوایی که به صورت زنده یا ناهمزمان ارائه می‌شود، می‌تواند با استفاده از قالب‌های مختلف از جمله متن، تصویر، ویدئو، صدا و یا غیره بیان شود. مثلا عبارت “تحقیقات کلمات کلیدی” عبارت اصلی یه مقالمون باشه و “آموزش پیدا کردن کلمات کلیدی” هم یکی دیگش، این اشتباهه. یعنی به جای اینکه همیشه سعی کنیم محتواهایی را تولید و سئو کنیم که رقابت شدیدی در سئو آنها وجود دارد ، به تولید محتوا بر روی عبارات کلیدی تمرکز میکنیم که رقابت چندانی روی آنها وجود ندارد. اگر دوست دارید در در مورد lsi بیشتر بدانید ، توصیه میکنم ویدیو زیر را که بخش هایی از وبینار تحقیق کلمات کلیدی است را با دقت نگاه کنید. در نگاه اول از نظر کسانی که پروژه سئو انجام نداده اند، لانگ تیل کیورد ها خوب نیستند و کلمات کلیدی خیلی بهتر هستند.

  • زیرا در چنین شرایطی چون گوگل سایت موردنظر را می‌شناسد، با خود می‌گوید این سایت هم احتمالاً می‌تواند مثل آن باکیفیت باشد و درنهایت با توجه بیشتری به شما نگاه خواهد کرد.
  • در واقع سئو و بهینه سازی محتوا زمانی معنی پیدا می‌کند که ما محتوای خود را برای کلمات کلیدی مرتبط بهینه کرده باشیم.
  • همچنین تحلیل سرچ کنسول نیز بسیار مهم است و باید در دستور کار قرار بگیرد.
  • آخرين المان متد HVC برای نوشتن محتوای سئو شده، استفاده از CTA يا همان call-to-action (فراخوان به عمل) است.

محتوایی که برای یک وبلاگ نوشته می‌شود، با محتوای صفحه محصول یا دسته‌بندی متفاوت است. باید هدف کاربر از سرچ کلمات را دانسته و ببینید که می‌خواهد چه چیزی را مطالعه کند. این موضوع هنوز در ایران به خوبی جا نیوفتاده اما باید بدانید که لینک سازی در محتوا صرفا لینک دادن به صفحات دیگر مقاله نیست. استفاده صحیح از لینک های خارجی میتواند به شدت باعث افزایش سئو محتوای شما بشود. در واقع باید صفحات محصولات شما هم برای مخاطبان و هم جستجو کردن و هم برای تبدیل بهینه‌شده باشد.

افزایش اعتبار

پس می‌شه نتیجه گرفت که اگه کسب‌وکار ما جایگاه خوبی توی نتایج سرچ گوگل داشته باشه، مخاطب‌های زیادی رو می‌تونه جذب کنه. یکی از مواردی که به رتبه گرفتن توی نتایج گوگل کمک زیادی می‌کنه، سئو محتوا هستش. فرقی نمی کند، هر محتوایی که در صفحات سایت تان وجود داشته باشد احتمالا پتانسیل رتبه گرفتن در گوگل را دارد. پس به همین دلیل برای سئو کردن یک محتوا، مراحلی را باید طی کنیم که در ادامه قصد دارم به صفر تا صد بهینه سازی محتوا بپردازم. یک راه کاربردی این است که به پست‌های قبلی خود بروید و آن‌ها را به مطالب جدید خود لینک بدهید. همچنین می‌توانید لینک‌ها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید.

از سویی دیگر هم اشتراک‌گذاری بیشتر مطلب شما موجب افزایش احتمال جذب لینک خارجی خواهد شد. این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند. از این رو توصیه می‌شود تا حد ممکن از کلیدواژه اصلی استفاده کنید، اما حواستان باشد که این موضوع چیزی از کیفیت محتوای شما کم نکند. بهترین کار این است که نام‌های تصویر را در حدود 2 تا 4 کلمه نگه دارید.

این اولین و بزرگترین قدم برای داشتن مشتریان وفادار و رسیدن به اهداف کسب و کارتان است. لینک سازی داخلی سایت یکی از مهم ترین فاکتور های گوگل برای سنجش اعتبار یک سایت است. اولین کاربرد آن، کاهش نرخ پرش و افزایش زمان ماندگاری کاربر، با ایجاد گردش بین مقالات برای کاربر است. در مقالات آموزش سئو داخلی گفته شد که تعداد مناسب کلمه برای نوشتن یک مقاله بین 700 تا 1200 کلمه است. در بهترین حالت یک مقاله مفید دارای بیش از 2 هزار کلمه است. این نوع مقالات توسط برایان دین، مدیر سایت انگلیسی بک لینکو، اصطلاحا مقالات آسمان خراش نام گرفته اند.

ارزش تصاویر

بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند. سرانجام صفحات فرود را برای همه این کلمات کلیدی ایجاد کنید. نحوه کار با ابزار های آنلاین جستجوی کلمات و عبارات کلیدی همچون KWFider و Keyword Planner را به خوبی می‎داند. علاوه بر آن میتوانید با استفاده از اشتراک گذاری ویدیو خود در شبکه های اجتماعی مختلف، باعث محبوبیت محتوای خود بشوید. وجود نداشتن مدیا در محتوا به سئو آن ضربه ای نمیزند اما وجود داشتن آنها به شدت به سئو شما کمک میکند. وجود فیلم در صفحه به مقدار قابل توجهی از نرخ پرش شما میکاهد.

تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه باید همیشه نقطه آغاز نوشتن باشد. تولید محتوا درکنار تحقیق درباره کلیدواژه‌ها بسیار مهم است. اگر چنین رویکردی برای تولید محتوا دارید، باید تجدیدنظر کنید. این مقاله را تا انتها بخوانید تا با رموز تولید محتوای بهینه و باکیفیت بیشتر آشنا شوید. لینک های خروجی به سایت های مرتبط و معتبر، اثر مثبت بر SEO دارد و می تواند رتبه شما در نتایج جستجو را ارتقا دهد.