دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا Content Seo چیست؟ + آموزش سئو محتوا مهدی عراقی

به یاد داشته باشید که اگرتنها هدفشما از آموزش سئو محتوا و یا تولید محتوای سئو شده، جذب ترافیک بیشتر باشد، نتایج مطلوبی نخواهید گرفت. استفاده از کلمه کلیدی در مقدمه و پاراگراف اول، امری ناگزیر است. مثلاً وقتی می‌خواهیم مقاله‌ای در مورد «تولید محتوای سئو شده» بنویسیم، صحبت نکردن در مورد «تولید محتوای سئو شده» در پاراگراف اول نشدنی است. استفاده از کلیدواژه هدف در بخش‌های ابتدایی محتوا باعث می‌شود تا هم کاربران و هم گوگل کلیت صفحه را متوجه شوند. پس برای بهبود سئوی محتوا، کلیدواژه هدف را در بخش‌های ابتدایی متن سئو شده هم بیاوریم.

یعنی باید موضوعاتی را بیابیم که مشتریان احتمالی ما آن را در گوگل سرچ می‌کنند و ما می‌توانیم از طریق آن موضوعات، بازدید بگیریم. این فرایند باعث می‌شود که ترافیک یا به عبارتی بازدیدکنندگان بیشتری وارد سایت شوند. این ترافیک از رتبه‌های سایت در کلمات کلیدی مختلف موجود در نتایج سرچ کسب می‌شود. پیمایش و طرح‌بندی ساده، یافتن سریع تمام اطلاعات لازم را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

  • در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد.
  • پیش از الگوریتم‌های پاندا و مرغ مگس‌خوار، موتور جست‌وجو وسواس خاصی روی چگالی کلمات کلیدی داشت.
  • من آرمان صفایی با کمک تیم خوب یکتانت در این بلاگ سعی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم بازاریابی و تبلیغات آنلاین را بهتر بشناسید و بتوانید در مسیر رشد کسب‌وکارتان بهتر از آن استفاده کنید.
  • این امر به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه را بهتر دسته بندی و شناسایی کنند.

گوگل هرکدام از عبارات هایی را که پیش‌بینی می‌کند نیت اصلی کاربر از جستجو بوده است، به نتایج مرتبط آن متصل می‌کند. بیشتر روش‌های بهینه سازی محتوا، جستجوهای با نیت کسب اطلاعات هستند. جمع بندی محتوا / آموزش تولید محتوای سئو شده تخصص میخواهد. در واقع گام پنجم شامل مواردی است که بیشتر به زیربنای فکری نویسنده برمی‌گردد و در تهیه محتوای سئو شده نقش ویژه دارد. برای مثال نویسنده باید برای مخاطب بنویسند و تلاش نکند غیرواقع بینانه یا کمال گرایانه به دنبال اصول سئو باشد.

نام، عنوان و توضیحات تصاویر مکان‌های استراتژیک برای زبان‌های توصیفی هستند. خود را به استفاده از کلمات کلیدی مجبور نکنید و سعی کنید از آنها تا حدی که خوش آیند باشد استفاده کنید. زمانی که سئو محتوا خوبی داشته باشید، تجربه کاربری‌تان نیز خوب است. زمانی که کاربران با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند، زمان بیشتری روی محتوایتان می‌گذارند، با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. سعی کنید از ساختار کلی تا جزئیات محتوای خود را خوب طراحی کنید. محتوایی است که به خواننده کمک کند و به یک نیاز خاص کاربر پاسخ دهد.

آموزش سئو محتوا #۲: ایجاد ساختار مبتنی بر سئو

این کلیدواژه در توضیحات متا به صورت برجسته نشان داده می‌شود و به خوانندگان کمک می‌کند که ارتباط بین هدف جستجو و نتایج را در یابند. پس توضیحات متای شما علاوه بر اینکه باید کاربر پسند باشد (یعنی رضایت‌بخش و مرتبط باشد) باید شامل کلیدواژه‌ای باشد که می‌خواهید رتبه بالایی را در آن کسب کنید. عناوین توصیفی و جذاب می توانند به خوانندگان کمک کنند تا بفهمند پست وبلاگ شما در مورد چیست و از خواندن آن چه چیزی به دست خواهند آورد. اگر می خواهید محتوای عالی ایجاد کنید، از یک ساختار منظم پیروی کنید. تقسیم آن به قسمت های مختلف می تواند نوشتن شما را آسان تر و سریع تر کند. هنگامی که محتوای خود را ساختار می دهید، می توانید بدون هیچ زمانی برای سازماندهی افکار خود، روی هر قسمت جداگانه کار کنید.

15_ انتشار و اشتراک گذاری محتوا

بازگشت سرمایه در فرایند بازاریابی محتوا، در صورت اجرای درست بسیار بالاست و به همین دلیل رادزاد خدمات تولید محتوا را برای هر گونه سایتی پیشنهاد می کند. رادزاد با بررسی سایت شما و نیاز شما به نوع محتوا، استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما پیاده سازی کرده و محتوای مناسب و جذب کننده ترافیک برای شما تولید می کند. وقتى صحبت از “آموزش سئو محتوا” مي شود، اكثر مردم فكرشان به سمت “محتوای یک مقاله” ميرود. محتواى سئو شده برای هر صفحه اى از سایت كه كلمه ى كليدى خاصى را مورد هدف قرار مي دهد، استفاده می شود.

از لیست کشویی و لینک های لنگری برای تیترهای داخل مقاله استفاده کنید. با اینکار می توانید مخاطب را دقیقا به همان قسمتی از محتوا که نیاز دارد ارجاع می دهید. با کلیک روی عنوان آن مستقیما به همان بخش از صفحه ارجاع داده می شود. در کنار لینک سازی داخلی و ارتباط بین صفحات گاهی اوقات لینک دادن به صفحاتی که خارج از سایت شما هستند هم لازم است. البته لینک دادن به خارج سایت معمولا در مقالات سایت اتفاق می افتد.

در مورد سئو فروشگاهی چطور باید عمل شه؟ ایا تحقیق کلمه کلیدی به همان میزان میتونه تاثیر گذار باشه؟ ممنون میشم اگر مطلبی در این باره ارائه کردید عنوانش رو برام بنویسید. در ابتدا من تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادم و حدود 15 عبارت را حول عبارت “سئو محتوا” استخراج کردم. روش های بالا از جمله روش هایی هستند که شما را از شر صفحات مضر زامبی خلاصه میکنند و محتواهای سئو شده مناسبی را در اختیار گوگل و کاربران شما قرار میدهند. وقتی با عبارات long tail رتبه میگیرید و کاربران از محتوای شما رضایت داشته باشند، با کلمات کلیدی کوتاه هم میتوانید راحت‌تر رتبه بگیرید.