دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا Content Seo چیست؟ + آموزش سئو محتوا مهدی عراقی

رتبه محتوای شما در موتورهای جستجو با گذشت زمان به دست خواهد آمد. تکنیک‌های رایج سئو برای بهینه‌سازی محتوا شامل مواردی چون انتخاب درست لینک‌های داخلی و خارجی در متن، تنظیم درست عنوان صفحه و توضیحات متا، انتخاب صحیح هدینگ‌ها و ساختن بک‌لینک است. تولید محتوای سئو شده را چگونه شروع کنیم؟ / مراحل تولید محتوای سئو شده. بسیار اهمیت دارد که در عنوان اصلی از اعداد و صفات توجه برانگیز استفاده کنید. برای مثال در تیتر همین محتوا از عبارت «اصول سئو محتوا در 6 گام» استفاده شده که باعث می‌شود نرخ کلیک و تبدیل بیشتر باشد.

  • گوگل حتی به طور واضح اعلام کرده که محتوا یک بخش فوق العاده مهم برای موفقیت در سئو است.
  • از هر چيزي كه ممكن است باعث شود در حل مشكلشان و یا پاسخ به سوالشان اختلال ایجاد شود، پرهيز كنيد.
  • پس فراموش نکنید محتوایی تولید کنید که نه برای گوگل، فقط و فقط برای مخاطبان تان باشد.
  • در نهایت صفحه را ترک می کند و این چرخه اگر ادامه داشته باشد مخاطبان زیادی را به مرور زمان از دست می دهید.
  • هرچند لینک‌های خروجی به بهبود متن کمک می‌کند اما تعدد آن‌ها می‌تواند آزاردهنده و ناخوشایند باشد که در این صورت، اثر آن در سئو هم معکوس و منفی خواهد شد.

اگر نگران آن هستید که پست‌های فعلی وبلاگ شما برچسب‌های مشابه زیادی دارند پس باید تلاش کنید که آن‌ها را حذف کنید. ۱۵ تا ۲۵ برچسب موضوعی مهم مربوط به وبلاگ خود را که شباهت زیادی به هم نداشته باشند انتخاب کنید. سپس تنها از همین برچسب‌ها برای پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید. در این صورت نیازی نیست نگران اثر منفی محتوای دوگانه باشید. در سال های اخیر سایت هایی که نتوانسته اند سرعت بارگذاری مطلوبی را برای کاربران به ارمغان بیاورند، جریمه های سنگینی را از سوی موتورهای جستجو به خصوص گوگل متحمل شده اند. طبق قانون هاب اسپوک باید یک صفحه که قدرت بیشتری نسبت به سایر صفحات از نظر سئو داشته را به عنوان صفحه اصلی در نظر گرفته و سایر صفحات سایت را به آن صفحه لینک داد.

صفحات زامبی در سئو، قاتلینِ خاموش سئو!

+ بروزرسانی محتوا مارا به راحتی به هدف نهایی (افزایش رتبه و افزایش کابران هدف) میرساند. عملا این فقط داره میگه رقیب تولید محتوا کرده یا نکرده است. به طور کلی عبارات کلیدی لانگ تیل رقابت کمی دارند اما بهتر است قبل از شروع کار رقبا را بررسی کنید تا مطمئن شوید رقابت روی آنها کم باشد. این نگاهی هست که گوگل به صفحات زامبی شما دارد و مسلما برای سایت شما خوب نیست.

بهبود رتبه سایت در گوگل (23 راهکار برای افزایش رتبه)

اما این گفته به چه معناست؟ مطمئناً محتوایی که گوگل در مورد آن صحبت می‌کند هر نوع محتوایی نیست. متاسفانه موتورهای جستجو برای اینکه مشخص کنند محتوایی با کیفیت است چک لیست ندارند و احتمالاً هرگز نخواهند داشت. تولید محتوای سئو شده، بدون درگیر کردن شبکه‌های اجتماعی دیگر معنایی ندارد. گوگل به دنبال سیگنال‌هایی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر می‌گردد تا ببیند محتوای شما در چه حد محبوب است. منتشر کردن محتواهای فوق العاده‌ای که ارزش خاصی را منتقل کنند، توسط مردم لایک و بارها به اشتراک گذاشته می‌شود. گوگل، این فعالیت‌ها را ثبت می‌کند و وب سایت شما را در صفحه نتایج جستجو بالا می‌برد.

هدف ما از تولید محتوا سئو چیست؟ ما به قصد بهبود رتبه‌بندی سایت شما در موتورهای جستجو، محتوای مورد نظر را به صورت سئو شده تولید می‌کنیم. شخصی که این کار را انجام می‌دهد، حتما باید از تخصص کافی برخوردار باشد، در غیر این صورت ممکن است نه تنها باعث رشد رتبه های شما نشود بلکه باعث افت آن شود. پس رعایت اصول سئو در محتوا باید حتماً توسط شخص متخصص در این زمینه انجام گیرد. سئو وبسایت فقط به سئو قالب و یا لینک سازی خلاصه نمی شود . سئو شاخه های زیادی دارد که یکی از این شاخه های مهم محتوا هست .

در این مطلب قصد داریم به 13 راهکار و ترفندی اشاره کنیم که به تسلط یافتن شما در نوشتن محتوایی با پتانسیل دست یابی به رتبه بالا، کمک کند. ✅ استراتژی محتوا سندی است که ما در آن برای تولید، توزیع و مدیریت محتوای سایتمان برنامه‌ریزی کرده‌ایم. این برنامه‌ریزی به‌ منظور رسیدن به اهداف کسب‌وکار و رفع نیاز کاربر تنظیم شده است. همان طور که می‌دانید آپدیت الگوریتم‌های گوگل به شکلی است که کاربران در آن بیشترین سود را ببرند پس محتوایی را در سایت آپلود کنید که مخاطبان دوست داشته باشند. محتوا می‌تواند اشکال مختلفی مانند متن، تصویر، ویدیو، صوت و یا ترکیبی از این موارد داشته باشد که همانطور که گفتیم عمدتا با محتوای متنی سروکار داریم.