دسته‌ها
اخبار

سئو محتوا Content SEO ️ محتوای سئو شده چیست؟ + ویدیو آکادمی دیجیتال مارکتینگ فرین-دنی سالیوان | سئو

حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه‌ سازی محتوا حضور داشته باشد. خصوصا در سال ۲۰۲۱ که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه می‌کنیم، بهینه‌سازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است. شما در ابتدا با کلمات کلیدی و نیت جستجوی کاربر شروع به کار کردید. البته که باید بدانید از کدام کلمات کلیدی باید در محتوای خود استفاده کنید اما این گام مربوط به نحوه به کار بردن کلمات کلیدی در محتوا است. داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوایی روشن و بی‌ابهام برای کنترل و پیش بردن یک کسب‌وکار…

  • محتواهای ویدیویی نیز همچون دیگر محتواها، تاثیر مثبتی در سئو سایت دارند و از این جهت از محبوبیت بالایی برخورداند که پیام را به صورت مستقیم­تر و واضح­تر به مخاطب هدف می­رسانند.
  • همانطور که در بطن این مقاله به آن اشاره شد، ارائه محتوای خود به مخاطب مناسب بسیار مهم است.
  • بازاریابان ابتدا محتوای خود را تولید می کنند و سپس شروع به سئو محتوا خود می کنند.
  • برای سئو محتوا، در داخل متن به نوشته‌های قبلی خود در سایت لینک دهید.

گوگل تنها به سایت هایی اهمیت می دهد که دارای محتوای ارزشمند باشند. در ابتدا من تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دادم و حدود 15 عبارت را حول عبارت “سئو محتوا” استخراج کردم. در واقع برای سنجش سختی کلمه کلیدی باید “تمام” سئو سایت رقیب رو بررسی کنید که قطعا تمام توضیحش در یک محتوا نمیگنجد. روش های بالا از جمله روش هایی هستند که شما را از شر صفحات مضر زامبی خلاصه میکنند و محتواهای سئو شده مناسبی را در اختیار گوگل و کاربران شما قرار میدهند.

متن لینک باید کاملا شفاف و واضح انتخاب شود تا کاربر در هنگام کلیک کردن بداند که انتظار چه محتوایی را داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که صحت و کارایی تمام لینک‌ها را بررسی کنید تا از خطاهای 404 و لینک‌های شکسته اجتناب شود. چرا که چنین خطاهایی هم برای کاربران و هم موتورهای جستجو ناخوشایند است. اگر به هریک از دلایل بالا اقدام به تولید محتوای متنی می‌کنید هرچه زودتر باید روند خود را اصلاح کنید. محتوا همچنان یکی از قوی‍ترین فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل در صفحات جستجو است.

اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. یک مسئله دیگر اشاره به منابع و لینک سازیبه سایت های معتبر است. وجود چنین لینک های خروجی به گوگل نشان می دهد شما به فعالیت خود واقف هستید و با جمعیت درستی در حال حرکت هستید. هر محتوایی که برای وبسایت خود می‌نویسید حتما از عکس هم استفاده کنید.

مرحله ۳: محتوای مناسبی تولید کنید

با موضوع بزرگتری که می­خواهید روی آن تمرکز کنید شروع کنید. گوگل اکنون توجه بیشتری به نحوه پوشش دادن شما نسبت به یک کلمه کلیدی دارد. به یاد داشته باشید کلمات کلیدی عبارت‌های جستجوی جداگانه‌ای هستند که افراد استفاده می‌کنند، در حالی که موضوعات ارتباط معنایی بین آن کلمات کلیدی را پل می‌کنند. برای ساده‌سازی این فرآیند، می‌توانید از ابزار Topic Research استفاده کنید. ابتدا یک ایده کلی که فکر می­کنید ممکن است بین مخاطبان شما طنین انداز شود را تایپ کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک سرویس تحویل غذای سالم هستید، ممکن است بخواهید با موضوع «رژیم غذایی سالم» شروع کنید.

در نوشتن محتوا سئو شده از موارد زیر اجتناب کنید

با توجه به اولويت هاي مخاطب هايتان ميتوانيد محتواي منحصر بفرد و عميق تري داشته باشيد. اكثر كسب و كارها هيچ تلاشي براي ضبط ويدئو يا فايل صوتي و غيره نمي كنند. اينكه فقط پشت ميز بنشينيد و يك مقاله بنويسيد، كار سختي نيست!

اما در این مطلب یک سری تکنیک فوق العاده که در تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند را آورده ایم. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد داشتن پاراگراف‌های کوتاه در متن باعث می‌شود تا خواندن مطلب برای مخاطب آسان‌تر شود. کوتاه سازی پاراگراف هاتجربه کاربررا بهبود می بخشد و اثر مثبتی بر جای می‌گذارد.

اگر می‌خواهید از یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید که در آن سئو مورد بررسی قرار نگرفته است، دوباره شروع به کار کنید و سئو محتوا را نیز مدنظر قرار دهید. هنگامی که چرخ ها و موتور با هم کار می‌کنند، سواری بسیار نرم‌تری خواهید داشت. میزان ارتباط یک صفحه عموما با توجه به محتوای متنی موجود در آن صفحه سنجیده می‌شود. اما عکس‌ها و ویدیوها بدون شک باعث تعامل هرچه بیشتر کاربران خواهد شد. که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا می‌شود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. آیا از خودتان پرسیدید که فرق محتوای عادی با محتوای سئو شده در چیست؟ در این مقاله می‌توانید به پاسخ این سوال برسید.