دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما در این امر کمک کند. گوگل از هزاران کارمند خود تحت عنوان ارزیابی کنندگان کیفیت نتایج جستجو تحت شرایطی خاص استفاده می کند تا آنها به ارزیابی دقیق تر نتایج جستجو و امتیازدهی به کیفیت صفحات جستجو شده بپردازند. همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد. در کنار بروزسانی های کوچک تری که هر روز در الگوریتم گوگل اتفاق می افتند، گوگل معمولا بروزرسانی های بسیار مهمی را هم هر سال پیاده سازی میکند.

  • بک لینک هایی را که ایجاد می کنید با انکر تکست های متفاوت باشد.
  • یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله.
  • پیش از شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.
  • محتوای صفحه را بیان میکند.اسنیپت بسیار کوتاه است و باید به صورت بهینه نوشته شود.
  • LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که موتور‌های جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط می‌دانند.

اما امروز متاسفانه؛ اکثر سایت‌‌های محتوایی؛ فقط اخبار را ترجمه می‌کنند و منتشر می‌کنند. ربات‌های گوگل برای ایندکس صفحات، درخواست خزش ارسال می‌کنند. چنانچه سایت شما نتواند درخواست‌‌ها را به سرعت پاسخ دهد؛ این ربات‌ها؛ سرعت خزش را اتوماتیک پایین می‌آورند تا سایت شما به اصطلاح Down نشود. مثلا سایت searchenginejournal در دستورالعمل مقالات مهمان و تبلیغاتی خود آورده است حداقل متن باید ۱۰۰۰ کلمه باشد و البته اکثر مقالات نویسندگان خودشان هم بیش از ۱۰۰۰ کلمه است. بعد از پایان کیورد ریسرچ و شناخت موضوعات مهم سایت و البته سایر موضوعاتی که باید برای آن‌ها محتوا بنویسید؛ حالا نوبت نصب وردپرس و افزونه‌های وردپرس است. نکته مهم در لینک‌سازی با رپورتاژ این است که صفحات دسته‌بندی مهم اولویت‌بندی شوند و برای آن‌ها رپورتاژ تهیه شود.

این یک توصیه مهم است، اما شگفت‌انگیز است که من با سایت های زیادی رو به رو می‌شوم که چنین استراتژی نامناسبی در آنها وجود دارد. پس از انتشار پست یا صفحه جدید، چند لینک داخلی از سایر صفحات مرتبط با آن، به آن صفحات اضافه کنید. افراد عادت دارند به روش خاصی در وب سایت ها پیمایش کنند و شما باید این روند را تا حد امکان برای آنها آسان و واضح کنید. بازنشر پست فرصتی عالی برای تبلیغ مجدد آن در رسانه های اجتماعی و خبرنامه است. در حالی که تغییرات کوچک در صفحات شما نیازی به اقدامات خاصی پس از آن ندارد، اما یک بازسازی بزرگ احتمالاً ارزش انتشار مجدد پست را دارد.

External Link یا لینک خارجی چیست و انواع آن کدام است؟

بارها و بارها این سوال را شنیده ایم که چگونه یک سایت را سئو کنیم و به نتیجه دلخواه برسیم؟… استفاده از سئو در دنیای مدرن برای رسیدن به جایگاه بالاتر در سایت‌ها و مرورگرهای مختلف اهمیت بسیاری دارد. قیمت سئو چگونه برآورد می‌شود؟ اگر بدانید که می‌توانید با استفاده از روش‌های خلاقانه سایت خود را به منبع درآمد… همکاری با مشاور سئو در شرایطی که اینترنت تمامی بخش‌های زندگی ما را… چنانچه مشغول به تجارت الکترونیک هستید و به کسب و کار اینترنتی می‌پردازید باید بدانید که سنگ بنای تجارت مدرن…

جستجوی کلمات کلیدی

اتکا به روش های زودبازده که غالبا جز تکنیک های سئو کلاه سیاه محسوب می شوند، جز پشیمانی عایدی برای آنها نخواهد داشت. لینک های داخلی موجب انتقال کاربران از یک صفجه به صفحه دیگری از همان دامین می شوند. مطالعات بسیاری در این زمینه نشان می دهد که وب سایت های در صدر نتایج جستجو حداقل از 2000 کلمه محتوا برخوردار هستند.

Domain Authority چیست و چه کاربردی دارد؟

به این فکر کنید که “چگونه ارتباط پست را تا حد ممکن با کلمه کلیدی بیشتر کنیم”، نه اینکه “چگونه پست را با کلمات کلیدی پر کنیم تا گوگل فکر کند که آن پست با کلمات کلیدی مورد نظر ما مرتبط است”. نکته آخر اینکه باید از کلمه کلیدی هدف در انکر تکست لینک های داخلی خود استفاده کنید. وقتی در مورد موضوع خاصی محتوا می نویسید، طبیعی است که کلمه کلیدی مورد نظر در عناصر داخلی صفحه که محتوای صفحه را خلاصه می کنند ظاهر شود. همیشه این موضوع را در ذهن داشته باشید تا در نهایت برای کلمات کلیدی اشتباه، صفحه ای را بهینه سازی نکنید.

اگر صفحات سایتتان قبلا با آدرس http ایندکس شده است وضعیت کمی متفاوت است و کارتان کمی سخت است. ضمن اینکه بهترین روش پیاده‌سازی کدهای اسکیما مارک‌آپ هم JSON-Ld است. پس از برنامه نویس سایتتان بخواهید در صورت امکان به صورت جیسون پیاده‌سازی اسکیما را انجام دهد. چنانچه توانستید برنامه‌نویسی پیدا کنید که روی مباحث اسکیما هم مسلط باشد؛ می‌توانید پروژه را به او بدهید. اما چنانچه برنامه‌نویسی دارید که کارش خوب است اما روی اسکیما مسلط نیست می‌توانید دوره اسکیمای سفینه را تهیه کنید و به او بدهید تا اسکیمای سایتتان را کد نویسی کند.

مطالعه این بخش به شما کمک میکند مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر سئو را شناسایی کنید. بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید. از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند.

و اگر دو بک لینک از سایت تسنیم داشته باشد، در‌واقع باز هم فقط یک Referring Domain دارد. امروزه، راه‌های اخلاقی مطابق با شیوه‌نامه‌های موتور‌های جستجو، برای پنهان کردن متن و تصاویر وجود دارد که به پنالتی شدن منجر نخواهد شد. اگر محتوا پشت دکمه “بیشتر بخوانید” پنهان شده باشد، اشکالی ندارد.

پیشنهاد می‌کنم ویدیوی این دوره ارزشمند را دریافت و مشاهده کنید. به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه. البته در کنار سئو داخلی و سئو خارجی صحیح و اصولی می توانید از کامنت ها هم در این خصوص بهره ببرید. تعداد کاراکترهای کامنت محدودیت ندارد و مهم این هست که شما پاسخ صحیح و کامل را به کاربر بدهید. می توانید در این رابطه مقاله “کامنت مارکتینگ چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ ” را مطالعه بفرمایید.