دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

تکنیک هایی مانند پرکردن محتوا و لندینگ ها با کلمات کلیدی، مخفی کردن لینک ها برای کاربران و… از روش هایی هستند که برای رشد سریع از آنها استفاده می کنند. اما باید بدانید حتی در بهترین شرایط اگر جواب بگیرید در یک بازه کوتاه مدت است و قطعا با جریمه شدید گوگل مواجه خواهید شد. علاوه بر کمک به رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، شرکت های سئو می توانند به شما کمک کنند تا کیفیت ترافیک ورودی به سایت خود را افزایش دهید.

  • موتور های جستجویی مانند گوگل که در بحث سئو بیشتر با این جستجو گر کار داریم، در وب کار جستجو را انجام میدهند.
  • چرا که این خزنده ها، هر سال بوسیله الگوریتم های مختلفی هوشمند تر می شوند و زمانی که گوگل متوجه تخلفات زیاد شما در زمینه بهینه سازی غیر اصولی سایت شود، تصمیم به اجرای جریمه های سختی (حتی حذف از نتایج جستجو) خواهد گرفت.
  • من به شخصه همیشه نتایج بلندمدت سئو را انجام داده‌ام و معتقدم که این راه درست بهترین راهی است که باید برای سئو سایت انجام شود.
  • هر کسب‌وکاری که بخواهد سئو و بهینه‌سازی را در سطح حرفه‌ای انجام دهد باید لیستی از کلمات کلیدی ارزشمند حوزه فعالیت سایت خود تهیه کرده و از آن‌ها در سایت و محتوای درون سایت خود استفاده کند.

در صورتی که محتوای منتشر شده در وبسایت مفید باشد سایر وبسایت‌ها به مطالب سایت ارجاع خواهند داد. این روش سئو مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و در کل با توجه به ریسک آن پیشنهاد نمی شود. به این دلیل که روش های سئو کلاه خاکستری نه به دسته کلاه سفید و نه به دسته کلاه سیاه تعلق دارند زیرا شرایط و ضوابط مربوط به این سئو نامشخص است. با این وجود، استفاده از روش های سئو کلاه خاکستری منجر به محدودیت سایت در موتورهای جستجو نمی شود.

لینک سازی در بخش سئوی داخلی سایت به دو دسته تقسیم می‌شود:

در پایان شرکت در دوره های آموزشی میتواند سرعت و کیفیت یادگیری شما را افزایش دهد. اگر محتوای شما از جنس خبر یا مقاله است از هیچ طریقی امکان اضافه کردن ستاره به نتایج جستجو را ندارید. پیشنهاد میکنیم با فریب دادن گوگل و استفاده از روش های دیگر سلامت سایت خود را به خطر نیاندازید. بهترین مسیر پیشنهادی ما برای یادگیری عمیق و کاربردی سئو در همان ویدیو “نقطه صفر سئو” به صورت کامل توضیح داده شده است.

🔵 اصطلاحات رایج و پرکاربرد سئو

به همین خاطر سعی میکنم یک واژه نامه در ادامه برای شما قرار دهم، که شامل اصطلاح تخصصی سئو و معنی کامل آن باشد. این سایت هم سرویسی مشابه سایت قبلی ارائه میکند، با این تفاوت که سایت moz مخترع معیارهایی مثل اعتبار دامنه و اعتبار پیج نیز هست. شما باید زبان سرچ مخاطبین خود را بشناسید تا بتوانید روی بهترین عبارات جستجو شده متمرکز شوید.

گوگل متوجه شده بود که به کمک ربات ها در خیلی مواقع توانایی مقابله با فریب کاری سئوکارها را ندارد اما در مقابل، انسان ها به خوبی میتوانند تعیین کنند که کدام سایت محتوای نامناسب را به جای محتوای با کیفیت ارائه میکند. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است. در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود جای میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را شناسایی کنند. به عنوان مثال، سرعت سایت یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی سئو آن است. اما اگر شما یک بار سرعت وب سایت خودتان را بهینه کنید، نیاز به فعالیت مداوم و دوباره برای آن ندارید.

زمانی که سئو میتواند به شما با حضور در تیم های مارکتینگ صرفه جویی بودجه را یاد آور شود در خیلی از امورات زندگی شخصیتان نقش خود را ایفا می کند. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. از بخش اخبار سئو یا ابزارهای سئو وب سایت رادزاد میتونی اون ها رو دنبال کنی. در مطلب روش های ساخت بک لینک، اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه شده است. لینک سازی تنها بخشی از فرایند سئو محسوب میشه و شما نبایست سایر مسائل مهم تر سئو رو نادیده بگیرید.

بهینه سازی محتوا

چون به هر حال جستجوی معنایی گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار در حال پیشرفت است و پر کردن متن با کلمات کلیدی بدون در نظر گرفتن بار معنایی آن‌ها نه تنها سودی ندارد بلکه به ضررتان هم خواهد بود. توصیه میکنم برای آشنایی بیشتر با بهینه سازی کلمات کلیدی در محتوا، مقالۀ «چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟» را بخوانید. با توجه به توضیحات بالا؛ مهم‌ترین هدف کارشناس سئو این است که ترافیک سایت را به صورت هدفمند افزایش دهد. با این حساب باید گفت هدف اصلی سئو افزایش بازدید هدفمند وب‌سایت است. پیشنهاد می‌شود که سری آموزشی تحقیق کلمات کلیدی را دنبال کنید تا بتوانید اول گام‌های سئو سایت را عالی بردارید. منظور از سئو خارجی فعالیت‌هایی است که خارج از سایت خودمان انجام می‌دهیم تا بهینه‌سازی بهتری برای موتورهای جستجو داشته باشیم.

برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید. بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند. بک لینک ها یکی از مهمترین بخش های سئو محسوب شده و به واسطه افزایش رتبه، موجب جذب ترافیک از موتورهای جستجو می گردند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. درس‌های مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشده‌اند. بیشتر از دو ماه هست در این مورد بررسی انجام دادم ولی متاسفانه به نتیجه ای نرسیدم. در تاریخ 5 مارس سایت Moz الگوریتم محاسبه اعتبار دامنه را به روزرسانی کرده است و تقریبا تمام سایت ها با افت یا تغییرات شدید مواجه شدند. در نتیجه این عدد به تنهایی معیار مناسبی برای سنجش اعتبار سایت شما نیست و مقایسه آن با اعتبار سایت های رقیب میتواند معیار دقیق تری باشد.