دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟راهنمای سئو به زبان ساده سئو چیست و چه طور میتوان به درستی از آن استفاده کرد در اثر خاص

اگر بخواهید با رقبای خود در سئو و فروش محصولاتتان رقابت کنید باید در هر دو دسته، قدرتمند و بی‌نقص عمل کنید مگر نه شانس قرارگیری در رتبه‌های بالاتر گوگل را ممکن است از دست بدهید. چندین سال متوالی است که گوگل با فاصله‌ی بسیار زیادی نسبت به رقبای خود یعنی yahoo و bing و… در رتبه نخست استفاده توسط کاربران اینترنت در جهان شناخته می‌شود. نمونه بارز و کاملا شناخته شده موتورهای جستجوگر گوگل است که دیگر بعید است که با اینترنت آشنا باشید ولی حداقل یکبار هم از آن استفاده نکرده باشید. پس توصیه می‌کنیم حتماً از همین امروز با برنامه‌ریزی دقیق، برای آینده کسب و کار اینترنتی خود و تاکیدا روی سئو سرمایه‌گذاری کنید، که این سرمایه‌گذاری می‌تواند مالی و یا افزایش دانش شما در این حوزه باشد.

با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري ظاهر مي‌شدند که از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري استفاده مي‌کردند. اين الگوريتم‌ها با معيار تراکم کلمه کليدي ( تعداد دفعاتي که يک کلمه کليدي يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي فهم محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌کردند. به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندي صفحات توسط موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به دنبال پيدا کردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با استفاده از روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند. در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند.

  • همانند دیگر سیستم های پیچیده، الگویتم گوگل هم همواره نیاز به بروزرسانی و بهینه سازی دارد.
  • تقریباً نظرات متخصص های ایرانی خیلی بهتر، دقیق تر و جذاب تر از خارجی ها بود.
  • در‌حقیقت، تولید محتوای خوب و با‌کیفیت، از مهم‌ترین کار‌هایی است که برای جذب مشتری و کسب سود در کسب و کار خود، می‌توانید انجام دهید.
  • در پایان از سایت مدیر وب بابت مطالب سازنده و کاربردیش تشکر میکنم.

اگر فرض را بر این بگذاریم که گوگل فقط از اطلاعاتی که از نظر قوانین حریم خصوصی مشکلی ندارند، باز هم اطلاعات زیادی باقی می‌ماند که برای تحلیل رفتار کاربران کافی است. برای اینکه با انواع روش‌های لینک‌سازی سایت آشنا شوید مقالۀ دیگر وبلاگ نوین را با عنوان «بک لینک نخرید، بک‌لینک بسازید! » بخوانید یا از «سری آموزشی لینک بیلدینگ برای افراد مبتدی» استفاده کنید. منظور از سئوی خارجی یا Off-page SEO اقداماتی است که در بیرون از سایتمان (در صفحات دیگر دامنه، سایت‌های دیگر و شبکه‌های اجتماعی) انجام می‌دهیم تا جایگاهمان را در نتایج گوگل بهتر کنیم و رنک بهتری بگیریم. پس اگر سایت شما در صفحات سوم، چهارم (وبالاتر) نتایج جستجو باشد، به ندرت کسی می‌تواند شما را پیدا کند یا اصلاً از وجود وبسایت شما مطلع شود. در حقیقت شما ۸ هزار مشتری بالقوه که مستقیما به دنبال شما بوده‌اند را از دست داده‌اید.

پر کردن این بخش به افراد نابینا و کم بینا کمک میکند تا موضوع عکس را بهتر درک کنند. زمانی که یک تصویر را در سایتتان بارگذاری میکنید، علاوه بر مشخص کردن نام و توضیحات تصویر، محلی برای مشخص کردن متن جایگزین یا alt در نظر گرفته شده است. آمارهای مختلفی از رتبه ها، کیلیکها و غیره را در اختیار ما قرار می دهد. دقیقاً مثل Domain authority اعتبار صفحه هم توسط شرکت moz ساخته شده و هر قدر به 100 نزدیک تر باشد قابل قبول تر است. فالو یا نوفالو بودن لینک از طریق بررسی کد درون لینک مشخص میشود. لینک، پیوندیست که شما در فضای اینترنت برای منتقل شدن از صفحه ای به صفحه دیگر روی آن کیلیک میکنید.

سئو چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند

دو بخش مهم دیگر می ماند به نام های سئو فنی و سئو محلی که هر سئوکاری باید آن ها را به خوبی بشناسد. سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد. اهمیت Dwell Time برای RankBrain خیلی زیاد است، چرا که نشان‌دهنده دوست‌داشته‌شدن محتوا از سوی کاربر است‌.

آنالیز تخصصی سئوکار

قبلاً در مورد اهمیت سرعت بارگذاری صفحات سایت صحبت کردیم؛ شما می‌توانید با استفاده از ابزار Google PageSpeed Insights سرعت سایت‌تان را بررسی کنید و مطمئن شوید که بهینه است. در ضمن این ابزار نقاط ضعف شما را هم می‌گوید و راه‌کارهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد. هر وقت از کارکنان و کارشناسان بخش جستجوی گوگل می‌پرسند که گوگل از چه اطلاعاتی برای تحلیل رفتار جستجوی کاربران استفاده می‌کند؟ آنها در جواب می‌گویند فقط رفتار کاربران موقع جستجو را رصد می‌کنیم. کارهایی مثل برگشت به نتایج، رفتن به صفحه بعدی، کلیک روی نتایج پایین‌تر به جای نتیجه اول و موارد مشابه این.

به صورت تئوری هر چه قدر رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر باشد، ترافیک بیشتری برای وب سایت شما ایجاد خواهد شد و این موضع موجب رونق کسب و کارتان می گردد. در این روش سئو، نه آنقدر کلاه سفید کار میکنیم که چند سال از زمانمان صرف شود و نه آنقدر کلاه سیاه جلو میرویم که موتور جستجو جریمه مان کند. ما تلفیقی از روش های قانونی و غیرقانونی سئو را در پیش گرفته و جلو میرویم تا در مدت زمان مناسب و به صورت ماندگار، در نتایج گوگل سئو شویم. بِیس دوره مگاسئو فرین آکادمی، آموزش سئو کلاه سفید به همراه تکنیک های کلاه خاکستری سئو است.

Search Engine یا موتور جستجو چیست و چه کاربردی دارد؟

استراتژی تولید محتوای شما باید بر اساس درک مناسب از کسب و کار و نیازهای مخاطبان باشد. کلمات کلیدی Long-tail معمولا دشواری کمتر و نرخ تبدیل بالاتری دارند. علت این موضوع هم اینست که عبارت جستجو شده خاص تر است، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که کاربر در طول زمانی که از سایت استفاده می کند به مشتری تبدیل شود. البته که موتورهای جستجو جزییات دقیق الگوریتم های خود را مخفی نگه می دارند.

سئو بر بهبود رتبه‌بندی در نتایج ارگانیک (طبیعی و نه پرداختی) متمرکز است. اگر شما یک سایت داشته باشید و بخواهید ترافیک بیشتری کسب کنید، سئو باید بخشی از تلاش‌های بازاریابی شما باشد. زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید.

برای بسیاری از وبسایت ها و کسب و کارهای فعال، این مسئله اهمیت دارد که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل، خصوصا در سه نتیجه طبیعی اول قرار گیرند زیرا طبق آمار 58.4 درصد کلیک‌ها به این سه نتیجه اختصاص می‌یابد. وقتی قرار است رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید، کافیست ابتدا داخل سایت را بهینه سازی کنید و سپس به سراغ سئوی خارج از سایت بروید که این عملیات در سه قسمت وابسته به هم دسته‌بندی می‌شوند. الگوریتم‌های گوگل چیزی بیش از سنجش میزان رضایت‌مندی کاربران نیستند و هدفی جز این هم ندارند. گوگل با آپدیت‌های مکرر الگوریتم‌هایش سعی می‌کند تا به‌طور دقیق‌تری متوجه شود نیاز کسانی که جستجوهایشان را در این موتور جستجو انجام می‌دهند چیست و چطور می‌تواند با نمایش بهترین نتایج رضایت آن‌ها را کسب کند. سئو داخلی شامل بهینه سازی عناصری از یک سایت است که قابل مشاهده باشند.