دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست-دنی سالیوان | سئو

طبق آمار منتشر شده بیش از 70% سرچ ها در وب در گوگل انجام می شود، از اینرو می توان اهمیت گوگل را نسبت به سایر موتورهای سرچ بیش از بیش احساس کرد. انقلاب دیجیتال، دنیای تجارت را به ویژه در زمینه بازاریابی دیجیتال دگرگون کرده و فرصت های جدیدی را به عنوان شغل در زمینه سئو ایجاد کرده است. امروزه مجموعه ابزارهای جدیدی در بازاریابی پدیدار شده است که چند دهه پیش غیرقابل تصور بودند. در حال حاضر، سئو یکی از مشاغل حیاتی در بازاریابی دیجیتال است که همچنان هم در تعداد فرصت های شغلی و هم در اهمیت فزاینده آن برای شرکت ها در حال پیشرفت است. لینک داخلی ایجاد به صفحات دسته بندی و مقالات خود ایجاد کنید.

  • برای آگاهی از بروز چنین خطاهایی بایستی دائما اقدام به بررسی بک لینک های سایت کنید.
  • سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران .
  • بهترین پیشنهاد ممکن راه اندازی بلاگ بر روی فولدر و ریدایرکت 301 همه صفحات زیردامنه به آن است.
  • این روش هزینه‌های به مراتب بیشتری در مقایسه با برون‌سپاری خواهد داشت ولی نقطه قوت آن بازدهی بالا و کسب نتیجه در زمان کوتاه‌تر است.
  • همین مساله موجب شده تا سایت هایی در نتایج گوگل موفق باشند که در کنار تولید محتوا، به رضایت کاربر از این محتوا، توجه ویژه ای دارند.

ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود. بسیاری از متخصصین سئو استفاده از به اصطلاح کلمات کلیدی LSI را توصیه می کنند. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند.

هر چه بازدیدکنندگان باکیفیت بیشتری را به سایت خود جذب کنید، احتمال افزایش conversion بیشتر می شود. اگر صاحب یک سایت، وبلاگ یا کسب و کار آنلاین هستید و در تلاشید که رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید، حتماً بارها با عباراتی نظیر «سئوی تضمینی و ارزان» رو به رو شده اید. همه ما به دفعات شنیده ایم که هیچ ارزانی بدون دلیل نیست؛ مسلماً کسی که با دادن وعده و وعیدهای وسوسه انگیز مانند افزایش فروش در مدت زمان کم و… بنابراین برای کسب موفقیت بهتر است انتخاب کارشناسان سئو با دقت و واقع بینی انجام شود. امروزه به واسطه عوامل مختلف، کسب و کارهای آنلاین به شدت گسترش پیدا کرده است و نیاز به بهینه سازی سایت ها بیش از پیش احساس می شود.

در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا با وجود تاثیر منفی این پاپ‌آپ‌ها، وب‌سایت‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. پاپ‌های مزاحم معمولا تمام یا بیشتر صفحه را اشغال می‌کنند و به صورت ناگهانی و بدون درخواست کاربر؛ در صفحه ظاهر می‌شوند. او در مقاله خود نوشته است اندازه‌گیری میزان تاثیر کلیک پایانی و سایر سیگنال‌های مبتنی بر کلیک تقریبا غیر ممکن است.

در این بخش می‌توانید ببینید کدام صفحات ایندکس شده‌اند و کدام صفحات سایتتان مشکل خزش و ایندکس دارند. ضمن اینکه می‌توانید صفحات را بر اساس تاریخ، کلمات و نوع جستجو فیلتر کنید. همچنین این ابزار به شناسایی و رفع مشکلاتی مانند متاتگ‌های نادرست، محتوای تکراری، خطاهای ۴۰۴، ۵۰۰ و ۳۰۱ (تغییر مسیرها) کمک می کند. سرویس validator.schema.org متعلق به وب‌سایت schema.org است و به شما امکان می‌دهد اسکیمای صفحات سایت خود را آزمایش کنید. کلادفلیر صفحات را به صورت استاتیک در سرورهای خود ذخیره می‌کند و به هر کاربر از نزدیک‌ترین سرور؛ سرویس می‌دهد.

سئو (SEO) چه بخش‌هایی دارد؟

تکنیک های خود را برای مشتری شرح دهید و مشخص کنید که برای پیاده سازی آنها چقدر زمان و دانش هزینه میکنید. نام سایت شما یک کلمه عمومی است و اشاره به یک نام برند یا سایت ندارد. به همین دلیل در نام سایت خود با سایت های دیگر رقابت میکنید. انتخاب یک کلمه هدف برای عنوان یا برند سایت ارزشی برای شما ایجاد نمیکند.

اساسا، به شما می‌گوید که چند درصد از کل صفحه را متن تشکیل داده است. بطور فنی، وجود متن کم در مقایسه با کد‌های یک صفحه، باعث می‌شود که کرالرهای موتور‌های جستجو ، در ارزیابی ماهیت و محتوای وبسایت شما اطلاعات کافی دریاف نکنند. همچنین، وجود کد‌های بیشتر به معنی سرعت کمتر در بارگذاری صفحه است؛ و سرعت بارگذاری صفحات نیز یک فاکتور اساسی در سئو‌ی سایت از نظر موتور‌های جستجو است. پس هرچه این درصد (نسبت متن به کد) بیشتر باشد، برای سئوی آن بهتر خواهد بود.

در اینجا بخش‌های مربوط به سئو خارج سایت و بک‌لینک را تمام می‌کنم و در ادامه به سایر موضوعات مهم سئو می‌پردازم. بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید و سعی کنید از سایت‌های اتوریتی بالا بک‌لینک فالو دریافت کنید. همه می‌دانند که موثرترین انکر تکست آن است که دقیقا همان کلمه کلیدی صفحه مقصد باشد. طبق تمام آزمایش‌هایی که تا امروز انجام شده است، از بین ۲۰۰ فاکتور رتبه‌بندی، بک‌لینک مهم‌ترین و تاثیرگذاترین فاکتور است.

ممکن است در یک حوزه بتوان در 3 ماه موفقیت های مهمی کسب کرد ولی در حوزه دیگری بیش از یک سال زمان لازم باشد. از آموزش فردی و سازمانی گرفته تا اجرای کامل پروژه و مشاوره حرفه‌ای. برای آشنایی بیشتر با تیم وبسیما و مدل کاری ما به صفحه خدمات سئو سایت مراجعه کنید. در واقع سئو مجموعه‌ای از فعالیت‌های متنوع و مستمر است که اجرای آن هم به دانش و هم به تجربه نیازمند است. تصمیم‌گیری در مورد این که چه کسی سئو سایت ما را بر عهده بگیرد بستگی به 3 فاکتور اصلی شامل بودجه، منابع انسانی و زمان خواهد داشت. یک فروشگاه لباس را تصور کنید که بهترین برندهای دنیا را با پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کند ولی در شهری کم جمعیت، طبقه زیرهمکف پاساژی متروک یا یک کوچه فرعی در محله‌ای مسکونی قرار گرفته است.