دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ + اهمیت SEO و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ایران هاست

Indexing یا ایندکس کردن، به فرآیند اضافه کردن صفحات وب به موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. به بیان دیگر، ایندکس کردن به جمع‌آوری محتوا‌هایی که در روند پروسه Crawling پیدا می‌شوند، گفته می‌شود. محتویات موجود در صفحات ایندکس شده، می‌توانند در صفحه نتایج جستجو برای جستجو‌های مرتبط به نمایش در‌آیند. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. اطلاعات و آموزش‌های زیادی در مورد موتورهای جستجو و اصول سئو و بهینه سازی در سایت‌های مختلف وجود دارد. اگر از مهارت کافی در زبان انگلیسی برخوردار هستید شما می‌توانید با مطالعه جدیترین اخبار و آموزش‌های سئو موجود در سایت‌های انگلیسی زبان در این زمینه مهارت کسب کنید.

  • با توجه به اینکه مخاطبان ایرانی به رتبه الکسا به عنوان یک روش اعتمادسازی نگاه میکنند، سئو باعث کاهش رتبه الکسا و افزایش اعتماد مخاطبان شما میشود.
  • محتوا سایت خود را مرتباً به روز رسانی کنید تا این پیغام به گوگل برسد که شما به سایت خود اهمیت می دهید.
  • اگر لینک‌های ارجاعی از سایت‌های نامرتبط و در عباراتی هستند که هدف شما در سایت جدید نیست، پیشنهاد می‌کنیم تا همه آنها را از طریق ابزار Disavow به گوگل معرفی کنید.
  • بعد از مرحله سئو و بهینه سازی کلی سایت نوبت به سئو صفحات سایت میرسید.
  • مواردی از قبیل محتوا، کلمات کلیدی، آدرس صفحات، تصاویر و ده ها استراتژی دیگر در سئو داخلی پیاده سازی می شود.

مثلا اگر سایت شما در حوزه فروش عطر و ادکلن است؛ کلمات بذر شما عطر و ادکلن می‌شوند. اینکه فقط بگویید پیشرفت داشته‌ایم برای کارفرما قابل قبول نیست. در این مواقع ارائه KPI قابل سنجش می‌تواند اعتمادسازی کند تا همکاری را ادامه دهید.

۸. لینک‌بیلدینگ مختص سایت فروشگاهی

مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده می‌کنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیاده‌سازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید. چنانچه مصاحبه‌های خوبی انجام دهید و منتشر کنید؛ احتمالا بک‌لینک‌های مناسبی دریافت خواهید کرد. با اینکار ربات‌های گوگل عادت می‌کنند و هر روز راس ساعت برای ایندکس صفحات جدید وارد سایت می‌شوند.

Crowler Robot Spider چیست و چگونه کار می‌کند؟

برای آگاهی از بروز چنین خطاهایی بایستی دائما اقدام به بررسی بک لینک های سایت کنید. در صورت مشاهده بک لینک های اسپم آنها را لیست کرده و توسط ابزار Disavow به گوگل اطاع دهید. تاثیر میزان سن دامنه هیچگاه به صورت روشنی توسط گوگل شفاف نشده است، اما بر اساس مشاهدات می توان برداشت کرد که سن دامنه در رتبه سایت موثر است. اگر دامنه با حوزه کاری شما مرتبط بوده و اسپم نباشد، مطمئنا تاثیرات مثبتی را مشاهده خواهد کرد. همچنین در نظر داشته باشید که گوگل به واسطه الگوریتم سندباکس، تا چند ماهی به وب سایت هایی که در دامنه های جدید قرار می گیرند، بهای زیادی نمی دهد.

پس از رفع تمام مشکلات و بازبینی کلی سایت، باید منتظر بمانید تا به مرور زمان از پنالتی گوگل خارج شوید و مجدد به نتایج جستجو بازگردید. گوگل و بینگ سالانه صدها تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود پیاده سازی می کنند. کسب رتبه نیز به اندازه بسیار زیادی به شدت رقابت در زمینه کاری شما وابسته است و این خود متغییر دیگریست. همچنین میزان نیاز به یک محصول یا سرویس نیز همیشه در حالت تغییر است. همانند دیگر فعالیت ها، گارانتی برای میزان بازگشت سرمایه در سئو وجود ندارد. با این حال با وجود داده های با ارزشی که برای جستجوی کلمات کلیدی وجود دارد، می توانید ارزش واقعی سئو را تا حدی برای کسب و کارتان پیش بینی کنید.

شما نمی‌توانید هر روز به دنبال یک مقاله برای ترجمه کردن باشید. کار حرفه‌ای که باید در شروع کار انجام دهید این است که حداقل ۱۰ منبع برای نوشتن محتوهایتان پیدا کنید. برای رسیدن به اهداف سئو؛ باید تیم مقاله‌نویسی حرفه‌ای داشته باشید. اما افرادی که اهل چالش نیستند و می‌خواهند هزینه کنند؛ با خرید رپورتاژ؛ لینک‌سازی می‌کنند.

به خاطر داشته باشید که محتوای وب سایت هایی که می خواهید به وب سایت شما لینک بزنند، باید با محتوای وب سایت شما هماهنگ باشد، زیرا در غیر این صورت، لینک مزبور، اعتبار و ارزش زیادی نخواهد داشت. سئوی محتوا زیرمجموعه ای از سئوی داخلی سایت است و با کیفیت محتوا و نحوه بهبود آن مرتبط است. از آنجا که محتوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم موفقیت در سئو می باشد، بسیاری از متخصصات سئو آن را یکی از انواع سئو می دانند. یک نقشه سایت XML ایجاد کنید و به همه موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید.

این یک طرز فکر کاملا اشتباه میباشد که تقریبا تمام وب مستران اینگونه نظری دارند. درواقع SEM یک نوع پلتفورم تبلیغاتی است که با استفاده از کمپین های تبلیغاتی در انواع رسانه ها از تبلیغات گوگل و بینگ تا تبلیغات در انواع رسانه های اجتماعی دیگر است صورت میگیرد. این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید. نظر شما کاملا صحیح است ولی درک درست از مفهوم سئو برای افرادی که به تازگی به این فضا ورود میکنند بسیار ارزشمند خواهد بود.