دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ بهینه سازی سایت یا Seo چیست و اهداف سئو در تجارت الکترونیگ وب جوان

اما در زمینه لینک سازی خارجی چون به روش کلاه خاکستری معمولا صورت می گیرد باید تنوع را در انکرتکست ها رعایت کنید تا این روند لینک سازی طبیعی جلوه کند. الگوریتم های پیچیده گوگل یک راز است، ولی متخصصان سئو یا سئو کارانسایت بر اساس تجربه، آزمون و خطا بیش از 205 فاکتور و سیگنال سئو که بر نتایج گوگل تاثیرگذار هستند را معرفی کرده اند. البته با آپدیت الگوریتم های گوگل اثرگذاری هر کدام از این فاکتورها تغییر می کند. از معروفترین الگوریتم های گوگل می توان به الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار ، گوگل پنگوئنو رنک برین اشاره کرد البته حتی اثرگذاری این فاکتورها در زبان فارسی با انگلیسی تفاوت می کند. رتبه‌بندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل درون صفحه (سئو داخلی On-page SEO) تعیین می‌شود. فاکتورهای سئوی درون صفحه همه چیزهایی هستند که شما، تاثیر مستقیمی بر آن‌ها دارید.

  • توضیحات یا دسکریپشن نیز در جذب کاربر به کلیک بسیار اهمیت دارد.
  • به صفحۀ SpyFu بروید و آدرس سایت رقیبتان را وارد کنید.اسپای‌فو اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی طبیعی، تبلیغات گوگل ادوردز، استراتژی لینک‌سازی، این‌که بیشترین ورودی بر اساس کدام کلمات کلیدی بوده و …
  • به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها از روش‌های متداول و مورد تایید گوگل هستند و از نظر تقسیم‌بندی جزو کلاه سفید حساب می‌شود.
  • به طور کلی، اینطور در نظر بگیرید که هر‌چه یک وبسایت بالا‌تر رتبه بندی شود، موتور جستجو محتوا‌ی آن را مرتبط‌تر با جستجوی شخص می‌داند.
  • سوالم اینه که آیا پیج رنک گوگل هنوز جز فاکتورهای سئو محسوب میشه؟ پاسخ های ضد و نقیضی در این باره شنیدم.

از آنجاییکه ساختار فنی یک وبسایت می‌تواند تاثیر کلانی بر عملکردش بگذارد و در بهینه سازی آن نیز امری حیاتی باشد، برای صاحبان کسب و کار‌های دیجیتال ضروری است که با قواعد و اصول کلی آن آشنا شوند. اما دستیابی به این مهم، بدون درک اصطلاحات و مفاهیم آن امکان پذیر نخواهد بود. به همین دلیل، در این بخش سعی کرده‌ایم اصطلاحات کاربردی Technical Seo یا سئو‌ی فنی را برای شما عزیزان گرد‌آوری کنیم. Organic Search یا Natural Search یا جستجوی طبیعی، به نتایجی اشاره دارد که در صفحات نتایج موتور‌های جستجو، زیر تبلیغات گوگل فهرست می‌شوند و رتبه‌هایشان را با رعایت اصول سئو بدست می‌آورند. از اولین چیز‌هایی که باید قبل از ساخت یک وبسایت در نظر داشته باشید، طراحی ساختار کلی وبسایت است. این ساختار باید به راحتی دنبال شود و همسو با ترجیح کاربران برای چگونگی پیمایش وبسایتتان باشد.

دریافت یک ویدیو آموزشی بسیار مهم

در واقع سئو عملیاتی است که ما روی یک صفحه از سایتمان انجام میدهیم تا در موتورهای جستجو در دسته نتایج برتر قرار بگیریم. بخشی از این مفاهیم با دیگر تخصص‌ها مثل تولید محتوا، تجربه و رابط کاربری و طراحی وبسایت هم‌پوشانی دارند. در توضیحات متا حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید، اما آن را بیش از حد با کلمات کلیدی پر نکنید. سعی کنید خیلی ساده و راحت، طوری که هم گوگل متوجه شود و هم کاربر مقصود و کلیات محتوای صفحه را بفهمد، توضیحات متا را بنویسید. عنوان سئو چیست؟عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده می‌شود.

Google Webmaster Tools (GWT) یا Google Search Console چیست؟

آن ها به دنبال عبارات یا کلمات کلیدی مطابق با نیازها خودشان می گردند و سپس به وبسایتی می روند که می تواند راهکار خوبی را به آن ها ارائه کند. در صورتی که آن ها اول با کسب و کار شما رو به رو شوند، احتمال خریدشان از شما بسیار بالا است. چند روش وجود دارد که فعالیت در رسانه های اجتماعی بر اساس آن ها می توانند بر روی سئو و رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشند. به صورت کلی، محتوای رسانه های اجتماعی شما باعث می شود که ترافیک بیشتری به وبسایت شما جذب شود. این تغییرات در صفحه نمایش قابل رؤیت نیستند و تنها برای ربات های موتور جستجوگر گوگل کارایی خواهند داشت. ربات ها یا لینک های سایت را با دقت پیمایش می کنند و مسیر داده شده توسط لینک ها را به عنوان مسیر رفت و آمد خود انتخاب می کنند.

© ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سلام وقت بخیر، من یک سایت دارم با نزدیک به 100 مطلب که توسط خودمون به صورت اختصاصی تولید شده.

این موضوع نرخ تبدیل شما را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به رشد کسب‌وکارتان می‌شود! البته نرخ تبدیل تنها مربوط به فروش نیست و می‌تواند شامل موارد دیگری نظیر افزایش کاربران عضو شده در سایت هم باشد. اولین مزیت سئو این است که شما می‌توانید مخاطبان هدف خود را جذب کنید. در واقع هنگامی که کاربران کلمات کلیدی موردنظر خود را جستجو می‌کنند، به این معنی است که به آن حوزه نیاز دارند. حال اگر سایت شما در رتبه‌های اول گوگل باشد، می‌توانید مخاطبان هدف کسب‌وکارتان را جذب کنید. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود حتماً محتوای مرتبط با حوزه کاری خود منتشر کنید تا هنگام جذب کاربر، مطمئن باشید که مخاطب هدف شما هستند.

دانلود رایگان خلاصه 5 جلسه اول دوره جادوی سئو

از نگاه یک بازاریاب خلاق، باید راه جایگزینی وجود داشته باشد و آن بازاریابی محتوایی است. یعنی از‌طریق تولید محتوای خوب، ارزشمند، مرتبط و مفید به جذب و حفظ مخاطب بپردازیم و اینگونه سئو‌ی سایت خود را ارتقا دهیم. به بیان دیگر، بازاریابی محتوایی فراهم آوردن محتوای کارآمد، مفید و مرتبط برای مخاطبان بمنظور حل مشکل و کمک به آن‌ها، به جای سخنرانی سر دادن پیرامون محصولات یا خدماتمان است. Conversion Rate یا نرخ تبدیل به درصد بازدید کنندگانی اطلاق می‌شود که تبدیل شده‌اند و عملی را انجام داده‌اند که شما می‌خواستید انجام پذیرد. برای مثال، اگر معیار تبدیل مد‌نظر شما خرید کردن باشد و از مجموع 100 بازدید کننده، 5 نفر از آن‌ها از سایت شما خرید کنند، نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود. ناگفته نماند که با استفاده از گوگل آنالیتیکس هم می‌توانید نرخ تبدیل خود را مشاهده کنید.