دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!

استفاده‌ی بیش از حد از کلمه‌ی کلیدی در متن (تراکم بیش از حد بالا)، بهره بردن از تگ‌های غیرمرتبط با محتوا، استفاده از مطالب کپی و امثال آن از جمله تکنیک‌های رایج در سئوی کلاه سیاه محسوب می‌شود. باید توجه داشته باشیم که سئوی کلاه سفید فرآیندی زمان‌بر است و شاید نتواند نتیجه‌ی دلخواه ما را در سریع‌ترین زمان ممکن حاصل کند اما در دراز مدت بسیار زیاد تاثیرگذار است. در واقع این بهترین تکنیک سئو است اما با این روش زمان می‌برد تا شما به رتبه خوبی برسید البته بعد از رسیدن به رتبه‌های بالا، احتمال افت رتبه سایت شما بسیار کم خواهد بود. سئو کلاه سفید ارزش واقعی سئو را نشان می‌دهد زیرا بسیار نزدیک به رفتار کاربر است. به عنوان یک کاربر، اگر بخواهید در مورد یک کلمه کلیدی محتوایی بخوانید ابتدا آن را در گوگل جستجو می‌کنید. پس از جستجوی کلمه کلیدی موردنظر، چندین نتیجه جستجو به شما نمایش داده می‌شود که معمولاً کاربران بر روی یک از 3 لینک اول کلیک می‌کنند.

  • استفاده یا عدم استفاده از سایت مپ در رتبه بندی سایت در گوگل تاثیر ندارد و تنها باعث شناخت درست گوگل از صفحات سایت می شود.
  • بنابراین اینجا تکرار مکررات نمی‌کنم و فقط نکاتی را مطرح می‌کنم که مربوط به نوشتن مقاله یا صفحه محصول در وردپرس است.
  • اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید.
  • این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود.
  • به افزایش بازدید سایت شما کمک می کند اصلاح اشتباهات راهی برای ترافیک سایت شماست.

در ابتدا برامون سخت بود که هزینه ای رو صرف کنیم، بدون اینکه نتیجه کوتاه مدتی رو مشاهده کنیم. اما بعد از چند ماه همه چیز عوض شد و این سیل ترافیک بود که به سایت ما سرازیر میشد. بسته به علاقه شما به یادگیری و پیچیدگی وب سایت می توانید برخی از مبانی سئو را خود نیز در آن پیاده سازی نمایید. شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد. امروزه نتایج جستجو (با نام صحیحSERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست.

محتوایی که قدیمی شده است را بروز رسانی کنید

برای مثال، وقتی مطلبی می‌نویسید و عبارت “کلمه کلیدی” را در آن بار‌ها و بار‌ها بکار می‌برید، در اصل به گوگل می‌گویید که این مطلب درباره “کلمه کلیدی” نوشته شده است. عبارت‌ها و کلماتی که کاربران برای جستجوی یک وب سایت و محتوای دلخواه خود در سرچ از آنها استفاده می‌کنند را Keyword یا همان کلمه کلیدی می‌نامند. یکی از اصطلاحات کاربردی متخصصن سئو انتخاب کلمات کلیدی مناسب با میزان جستجوی کاربران و محتوای موجود در وب سایت است.

چیست؟

سئو مخفف واژۀ Search Engine Optimization است و به معنای بهینه‌سازی یک وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. شما با یک سئوی خوب می‌توانید رتبۀ خود در موتورهای جستجو را ارتقا دهید تا وب‌سایت شما در جستجوهای بیشتری نمایش داده شود. همانطور که می‌دانید ابزارهای جستجو در بین کاربران اینترنت بسیار پر طرفدار هستند و حجم عظیمی از ترافیک یک وب‌سایت از طریق آنها تامین می‌شود. سئو درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می‌شود؛ به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می‌کنید مربوط به SEO On Page می‌شود.

Meta Keyword چیست و چه تفاوتی با Keyword دارد؟

لینک سایت شما در سایت‌های دیگر همانند یک رای اعتماد به سایت شماست. توسعه‌دهندگان موتورهای جستجو به این باور رسیدند که اگر صفحات معتبری در اینترنت درباره یک موضوع به یک صفحه خاص ارجاع بدهند، این بدان معنی است که آن صفحه ارزشمند و دارای اعتبار است. صفحاتی که مدام محتوای آنها آپدیت میشود و اطلاعات توسط کاربر وارد میشود شانس زیادی برای کسب جایگاه دارند. این صفحات فقط نیازمند ساختار درست و نمایش محتوای مرتبط هستند و ارزش واقعی را از بروزرسانی مستمر دریافت میکنند. عوامل مختلفی بر رتبه شما در یک عبارت تاثیرگذار هستند و محتوا نیز یکی از آنهاست. معمولا رتبه بندی گوگل یک فضای رقابتی است و جایگاه سایت ها در مقایسه با سایر صفحاتی که در آن حوزه فعالیت میکنند تعیین میشود.