دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-دنی سالیوان | سئو

به طور خلاصه سئو فرصت کسب ترافیک 20 برابری نسبت به تبلیغات کلیکی در موبایل و گوگل ایجاد می کند. شاید شما با این کار افزایش رتبه موقتی را مشاهده کنید، اما از دید گوگل بک لینک هایی تاثیر گذار هستند که به صورت طبیعی و تنها با هدف ایجاد ارتباط بین محتواهای مشابه ایجاد شده باشند. بله؛ شبکه های اجتماعی بر روی سئو اثر گذار هستند و محتوایی که قابلیت اشتراک گذاری بیشتری دارد، لینک های بیشتری از این پلتفرم ها دریافت کرده و این مسئله از دید موتورهای جستجو به معنای کیفیت بالای محتواست. نقشه سایت با فرمت XML به موتورهای جستجو کمک می کنند تا از اطلاعاتی همانند آخرین زمان بروزرسانی صفحه آگاه شده و از مهمترین صفحات سایت شما برای ایندکس شدن مطلع گردند.

  • به طور سنتی PageRank به طور مساوی در بین صفحات لینک داده شده توزیع می شود.
  • بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کرده‌اند.
  • پیج رنک (امتیاز یک صفحه) از طریق لینک‌های داخلی و خارجی بین صفحات منتقل می‌شود.
  • همچنین دقت کنید که در بین انکر تکست ها تنوع خوبی وجود داشته باشد.
  • پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی نوین بیاموزید.

ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند. این فایل حاوی دستوراتیست که نحوه تعامل گوگل با وب سایتتان را برای ربات ها تعریف می کند. در صورتی که در وب سایت شما پوشه ها و مسیرهایی وجود دارند که علاقه مند به پایش و ایندکس آنها توسط گوگل نیستید، می توانید از طریق دستوراتی در این فایل ربات های گوگل را از این کار منع کنید. بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود. خیر، موتورهای جستجو مانند گوگل همواره به دنبال ارائه بهترین نتایج به کاربران هستند.

الگوریتم possum سال ۲۰۱۶

تغییراتی همچون تغییر فونت، سایز و رنگ عناصر (مثل متن‌ها و لینک‌ها). یعنی به شما این امکان را می‌دهد تا قالب سایت خود را طراحی نمایید، سایت خود را برای نمایش در دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و ویندوز واکنش گرا سازید و فونت و رنگ اجزای مختلف صفحات سایتتان را شخصی سازی کنید. بطور کلی، با استفاده از CSS قادر خواهید بود تا وب سایت خود را User Friendly (کاربر پسند) کنید. همانطور که قبلا گفته شد، موتور‌های جستجو هرگز به دنبال فهرست کردن لیستی از سایت‌های پر شده با محتوا‌های بی‌کیفیت و بی‌استفاده، در صفحات نتایج جستجو‌ی خود نیستند. این به آن معنا است که با حذف کردن و یا بروز رسانی کردن و به دنبال آن بهینه سازی کردن زامبی پیج‌ها، می‌توانید رتبه‌های بهتری کسب کرده و ترافیک سایت خود را افزایش دهید. Zombie یا زامبی به موجودات مرده متحرکی گفته می‌شود که در دنیای فیلم و کتاب‌های تخیلی و ترسناک، تحت تاثیر ویروسی توجیه ناپذیر، میل به خوردن انسان‌ها دارند.

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

عملکرد رسانه های اجتماعی مرتبط را زیر نظر بگیرد و اقدامات اصلاحی مانند ایجاد صفحات طرفداران و غیره را برای بهبود آن ها انجام دهد. لینک سازی یا همان لینک بیلدینگ یکی دیگر از وظایف اصلی سئوکار است. یک متخصص سئو مسئول تجزیه و تحلیل هدف مشتری و طراحی برنامه بازاریابی می باشد. بررسی کنید که برای هر کلمه کلیدی رقبا چه فعالیتی (تهیه فیلم، پادکست، متن و عکس) انجام داده اند و شما یک گام بالاتر را انجام دهید.

زمانیکه یک صفحه از سایت شما در منوی اصلی سایت قرار میگیرد به واسطه لینک سازی خوبی که برایش انجام میشود جایگاه بهتری در نتایج جستجو کسب می‌کند. اگر این صفحه از نظر سئو ارزش و اهمیت زیادی ندارد حذف آن از منوی اصلی تصمیم خوبی است ولی اگر صفحه مهمی در سایت شماست این کار را نکنید. برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم مقاله لینک سازی داخلی را مطالعه کنید.

بسیاری از کسب و کارها احساس می کنند که نمی توانند در صفحه اول یک نتیجه جستجو قرار گیرند. اما اگر یک کسب و کار پشتکار داشته باشد و همیشه قواعد سئو را رعایت کند قطعا از رقبای خود پیشی خواهد گرفت. موتور جستجو یک نقش واسطه گری بین کاربران و سایت ها را دارا است. وظیفه ی آنان پاسخ به نیاز کاربران است، تا از بین هزاران سایت بتواند سایت مورد نیاز آنان را با توجه به رتبه بندی بطور دقیق پیدا کرده و به کاربر نشان دهد. با گذر زمان افراد بیشتری به فکر ایجاد کسب و کارهای اینترنتی افتادند و بهینه سازی سایت در این بازه زمانی رشد چشمگیری پیدا کرد. در این قسمت از آموزش سئو چیست آغاز چگونگی آمدن سئو به کشور ایران بود، که امروزه به عنوان مهمترین تخصص در زمینه دیجیتال مارکتینگ و سایت شناخته می شود.

شامل ۶ تگ است که در بخش body قرار می‌گیرد و برای ساختاردهی، بخش بندی و زیبایی صفحه استفاده می‌شود. مهم‌ترین تگ HTML در سئو است و در قسمت head زبان HTML قرار می‌گیرد. همانطور که در ابتدای این مطلب عرض کردم؛ یک متخصص سئو ضرورتی ندارد به صورت کامل با تمام کدهای HTML آشنا باشد اما حتما باید با کدهای مهم HTML آشنا باشد. مثلا بعضی از سایت‌های استارتاپی، خدمات خاصی ارائه می‌دهند که کاملا جدید است و با وردپرس امکان پیاده‌سازی آن وجود ندارد.

اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که صاحب سایت، صفحه‌ای را حذف کرده و با استفاده از Redirect قصد دارد تا بازدید کنندگان و کرالر‌ها موتور‌های جستجو را به صفحه مرتبط دیگری راهنمایی کند. وب سایت‌ها ساختار عوض می‌کنند، صفحاتی را حذف می‌کنند و یا از دامنه‌ای به دامنه دیگری منتقل می‌شوند. در این مواقع، بکار بردن درست و به جا‌ی Redirect ها برای جلوگیری از افت رتبه و نیز کمک به موتور‌های جستجو برای درک بهتر این تغییرات، امری حیاتی به شمار می‌رود. SEO در لغت به معنی بهینه سازی موتور جستجو می‌باشد اما در تعریف، به بهینه سازی وب سایت برای موتور‌های جستجو اطلاق می‌شود. در این روش سئوکار به جای صبر کردن، سعی میکند به کمک یک سری تکنیک های سئو حرفه ای و البته غیرقانونی، موتورهای جستجو را فریب داده و سریعا به نتایج اول صعود کند. این مسئله یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه بود که طی آن کاربران مختلف برای عبارت کلیدی های متعدد وارد یک صفحه می شدند و آن صفحه رنک و ورودی کلی وب سایت را به شدت افزایش می داد.