دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ به زبان ساده همه چیز را در مورد seo یاد بگیرید!-دنی سالیوان | سئو

همین اتفاق ساده موجب شده تا مفهوم سئو بیش از پیش مطرح شود. مادامی که کاربران به دنبال پاسخ سوالات خود هستند شرکت هایی که سریع ترین و بهترین پاسخ را برای آنها فراهم میکنند موفق هستند. در طول سالیان گذشته استراتژی های سئو به هدف هماهنگی با این تغییرات ایجاد شده اند و امروزه دانش سئو ترکیبی از یادگیری مداوم و تحلیل اطلاعات است. گوگل به صورت مداوم در حال طراحی و توسعه الگوریتم های خود برای ایجاد یک ابزار هوشمند است.

  • سئو سر واژه های بهینه سازی موتور جستجو است و یک استراتژی است برای صاحبان وبسایت ها تا ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند و رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقاء دهند.
  • در این شرایط احتمالا مخاطب علاوه بر اینکه به سراغ دیگر محتواهای سایت شما نخواهد رفت، حتی ممکن است محتوای باز شده خود را نیز نخواهد و استفاده خود را از سایت شما به صفر برساند.
  • این هرم بدان معناست که ابتدا تعاریف را ارائه داده و سپس به بیان جزئیات تکیل کننده ادامه می دهید.
  • ربات های موتورهای جستجو در اولین بازدید از وب سایت شما ابتدا به دنبال فایل robots.txt می گردند.

ساده‌ترین راه برای پیدا کردن یک لیست از کلیدواژه‌های مرتبط با کسب و کار شما استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است. شما یک کلمه کلیدی بنیادی معرفی می‌کنید و ابزار تحقیق کلمه کلیدی بر اساس آن کلیدواژه، از میان کلمات موجود در پایگاه داده‌ لیستی از کلیدواژه‌های مرتبط نشان می‌دهد. سرعت بارگذاری سایت شما یک فاکتور مهم در رنکینگ سایت در گوگل است. هدف گوگل نیز کسب رضایت کاربران است و به همین دلیل، به سایت‌هایی که نسبت به تعاملات کاربر واکنش سریعتری نشان بدهند، رتبه بهتری می‌دهد. از سال ۲۰۰۹ سرعت سایت رسما به عنوان یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی وبسایت‌ها در گوگل اعلام شد.

اما آگاه باشید اهمیت این بخش مقداری از تایتل کمتر است، ولی در صورتی که توضیحات خوبی در این قسمت قرار دهید، می‌توانید کاربر را مجاب کنید که روی لینک صفحه شما کلیک کند. یکی از مهم‌ترین روش های سئو، سئو داخلی است که می‌بایست توجه ویژه‌ای به آن شود. سئو داخلی به تمامی فرآیند و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که جهت بهینه‌سازی و افزایش رتبه و جایگاه، درون وبسایت انجام می‌پذیرد. از سوی دیگر ربات‌های گوگل باتوجه به این لینک‌ها، صفحات جدید بستر وب را پیدا می‌کنند. در مورد لینک‌ و اتواع لینک‌سازی در ادامه همین مقاله “سئو سایت چیست” به طور کامل توضیحاتی ارائه خواهیم کرد.

استراتژي سئو چیست؟

ارتقای رنکینگ سایت و قرار گرفتن در رتبه های بالای موتورهای جستجو مسلماً می تواند تأثیر زیادی روی فروش داشته باشد، از این رو اقبال صاحبان کسب و کارها به استفاده از خدمات سئو بیش از پیش شده است. یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان این خدمات که تقریباً در سراسر دنیا هم مشاهده می شود، هزینه ها و نرخ خدمات سئو می باشد. متأسفانه به دلیل عدم وجود استانداردهای یکسان قیمت گذاری در این حوزه متفاوت است ولی مجموعه ای از فاکتورها می تواند تا حدودی مشتریان را با نحوه قیمت گذاری سئوی سایت آشنا کند. به عنوان مثال با استفاده از ابزار Ahrefs این امکان را خواهید داشت که کلمات کلیدی رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و بر بهبود رتبه بندی سایت خود، ساخت بک لینک ها و معیارهای ترافیک سایت نظارت داشته باشید.

یکی دیگر از بحث‌های رایج در تحلیل سئو سایت‌ها، طبقه‌بندی راهکارهای سئو و بهینه سازی وب سایت است. این طبقه‌بندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید مطرح می‌کنند. در حال حاضر لینکدین، فیس بوک، توییتر جزو وب سایت های پر قدرت از نظر سیگنال شبکه های اجتماعی محسوب می شوند.

فاکتورهای سئو برون سایتی یا سئو خارجی (Off-Site SEO)

من تصمیم دارم اینکار رو با تعداد کمی از صفحات شروع کنم.ابتدا با صفحه خانه یا اولین صفحه سایت. فکر کردم که پایان هر مقاله در سایت قبلی لینک همون مقاله در سایت جدید رو قرار بدم اما نمی دونم این کار درست هست یا نه. با استفاده از تحلیل داده های مبتنی بر تاثیر فصول بر تعداد جستجوها و همچنین شناخت رقبا می توان فرضیه هایی ایجاد کرد و از آنها در تعیین هدف بهره برد.

UX Design چیست و چه کاربردی در سئوی سایت دارد؟

سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم. سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند. هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه.

سایت مپ یا نقشه سایت یک فایل متنی است که کلیه نشانی های موجود در سایت را دربر دارد و شامل اطلاعات متای موجود در هر URL از وب سایت نظیر آخرین به روز رسانی ها و شیوه ارتباط آن با دیگر صفحات می باشد. اگر سئوی سایت برای شما موضوع جالبی است، بهتر است سعی کنید بیشتر درباره آن بدانید. البته یادگیری همه چیز درباره این موضوع عملاً غیرممکن است، زیرا مباحث مربوط به آن دائماً در حال تغییر و بهبود است.