دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022-دنی سالیوان | سئو

یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. کلیدواژه یا کلمه کلیدی، به کلمات یا عباراتی گفته می‌شود که کاربران اینترنت برای بدست آوردن اطلاعات مختلف در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. کلمه کلیدی دروازه‌ای است که کاربران را به صفحه نتایج موتورهای جستجو و در نهایت وبسایت شما خواهد کشاند.

افزونه لایت اسپیدکش Lite Speed Cache یک افزونه وردپرسی بوده که می‌تواند به بهینه‌سازی سرعت صفحات سایت کمک شایانی نماید. یکی از مواردی که شما می‌بایست در زمان نصب و استفاده از افزونه بهینه ساز کش لایت اسپید توجه داشته باشید، این است که می‌بایست سرور شما از نوع Lite Speed Cache باشد. معمولا در بهینه‌سازی سرعت سایت به اولین موردی که اشاره می‌کنیم، فشرده سازی حجم تصاویر و محتوای بصری است. به طور معمول بیش از 60 درصد از حجم یک صفحه را تصاویر تشکیل می‌دهد و بهینه‌سازی حجم این محتوای بصری به بهبود سرعت صفحات سایت، کمک شایانی خواهد کرد.

اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد. اینجا بود که زبان اسکریپت نویسی (که خود یک زبان برنامه نویسی است) پا به عرصه وجود گذاشت. تفاوت اصلی بین زبان‌های برنامه نویسی و زبان‌های اسکریپت نویسی، در نحوه عملکرد آن‌ها است. زمانی که یک صفحه از وب سایت شما توسط یک مرورگر بارگذاری شود، Page View رخ داده است. اگر یک صفحه چندین بار توسط یک بازدید کننده تازه سازی شود، هر بار یک Page View جدا محسوب می‌شود.

  • در چنین شرایطی میتونید به دنبال بلاگ هایی بگردید که حداقل تاکنون چند مطلب مرتبط با زمینه کسب و کار شما منتشر کردن.
  • لینک‌ها برای موتور‌های جستجو، نشانه این هستند که سایت شما مرجع با ارزش و با کیفیتی در یک حیطه خاص است و مطالبی قابل استناد در خود دارد.
  • باتوجه به مستندات موجود و همچنین تجربه تیم فنی دی ام روم، توضیحات منحصربفرد و بهینه شده می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به سمت موتورهای جستجو ارسال نماید.
  • در هریک از این بخش‌ها، معیارهای متفاوتی بررسی می‌شود که می‌توانید برای مطالعه و یادگیری دقیق کار بار جی تی متریکس به مقاله “راهنمای کار با ابزار GTmetrix” مراجعه نمایید.

1-سایت من سایت بازی کامپیوتر هست و تا جایی که بشه در روز دارم پست جدید میزنم و پست های قدیمی مربوط به 2 سال پیش رو با بخش های جدید مثل متن و تصویر و ویدیو بروز رسانی میکنم. خوشحال میشوم جناب آقای اسماعیلی نظرشون رو درمورد این نوع بخش بندی بفرمایند. از url inspect تو وبمستر گوگل استفاده کرده اما فایده ای نداشت.

اهمیت سئو و کاربرد آن چیست؟

پس قبل از هر چیز، این مهارت مهم و کار با ابزارها را در دوره تحقیق کلمات کلیدی آکادمی نوین بیاموزید. مثلا شما در SERP می‌بینید که لینک چهارم عنوان جذابی دارد و سریع روی آن کلیک می‌کنید و وقتی وارد لینک می‌شوید با یک محتوای عالی مواجه می‌شوید و مدت زمان زیادی در صفحه صرف بلعیدن تک‌تک واژه‌ها می‌کنید! برای مثال می‌توان به هدرها ، فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت. Wiki سایتی است که طراحی شده تا کاربران محتوا‌ی آن را ایجاد یا بروز رسانی کنند. این نوع سایت‌ها، دانش و اطلاعات گروهی از مردم را برای ساخت بهترین منبع اطلاعاتی ممکن بکار می‌گیرند.

بهینه سازی وب سایت

البته بارها دیده شده است که برخی از نویسندگان، بیش از حد از علائم نگارشی استفاده می‌کنند که این عمل نیز سبب سردرگمی کاربر در هنگام مطالعه خواهد شد. شما می‌بایست ابتدا با علائم نگارشی آشنا باشید و سپس طرز استفاده صحیح از آنها را بدانید. اما در همین قسمت به طور قطع می‌گوییم که هیچ تفاوتی میان پیلار و کلاسترها وجود ندارد. در واقع برای نشان‌دادن موضوع یا عنوان محتوا از H1 استفاده می‌شود. H2 و H3 برای نشان دادن زیر عناوین اصلی و از H4 و H5 و H6 برای نشان دادن زیر ساختارها استفاده می‌گردد.

تا سال ۱۹۹۷، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وب‌سایت‌ها تلاش می‌کنند که در موتورهای جستجوی آن‌ها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبه‌های خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دست‌کاری می‌کردند. [۱] معمولاً وب‌سایت‌هایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست می‌آوردند و این بازدیدکنندگان می‌توانند به مشتری تبدیل شوند.

اعتبار صفحه با در‌نظر گرفتن فاکتور‌ها و معیار‌های متعددی مشخص می‌شود. Moz الگوریتم خود در تعیین این امتیاز را دائما بروزرسانی می‌کند؛ به همین خاطر ممکن است امتیاز صفحه شما در زمان‌های مختلف متفاوت باشد. بطور کلی، Page Authority توانایی رتبه گیری یک صفحه خاص از یک وبسایت را پیش بینی کرده و حدس می‌زند، در‌حالیکه Domain Authority توانایی رتبه گیری کل سایت در صفحات نتایج موتور‌های جستجو را تخمین می‌زند. Google Ads راهی موثر برای افزایش ترافیک و سوق دادن مشتریان بالفعل به سمت کسب و کار خودتان، در بهترین زمان ممکن است.

با این حال، اگر به نتایج جستجو نگاه کنید، متوجه خواهید شد که تمام نتایج صفحه اول جستجو برای “بهترین قهوه ساز خانگی” نظرات و راهنمای خرید هستند، نه صفحات محصول. به عبارت دیگر، گوگل آن را یک کلمه کلیدی تحقیقی و نه تراکنشی می داند. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند. هدف از این اقدامات فراهم نمودن بهترین محتوا در کنار بهترین تجربه کاربری برای نمایش موضوع صفحه به موتورهای جستجو است. عکس می‌دونید چرا اهمیت داره؟ مهمترین دلیلش رفتار کاربران هست. یعنی اینکه کاربران اینترنت به پست‌هایی که حاوی عکس‌های مرتبط و زیبا هستند علاقۀ بیشتری نشون می‌دن.

نمونه‌‌‌های ایرانی تبلیغات کلیکی صباویژن و کلیک یاب هستند که شما به ازای هر کلیک پول پرداخت می‌‌‌کنید و قوی‌‌‌ترین تبلیغات کلیکی در دنیا سایت Adwords است که برای گوگل کار می‌کند. پس از سئو ترافیک سایت به صورت مفید و هدفمند بالا می‌‌رود و می‌‌توانید فروش خوبی داشته باشید. معایب این روش، این است که معمولا باید هزینه زیادی پرداخت کنید و ریسک اینکه سئوکار خوبی نصیب‌تان شود یا نه و رتبه‌ خوبی بگیرید را باید قبول کنید. در این حالت شما مبلغ عملیات سئو را پرداخت می‌کنید و کار را واگذار می‌کنید، معمولا اکثر مسئولیت‌ها به عهده فرد سئوکار است ولی در اکثر پروژه‌ها مسئولیت تولید محتوا و بهبود سایت را به عهده شما می‌گذارند. سرمایه‌‌‌گذاری در سئو چه از لحاظ زمانی و چه از لحاظ مادی، قادر است یک رتبه استثنائی در مقایسه با دیگر انواع مارکتینگ‌‌‌ها و کسب و کارهای پر رونق داشته باشد.