دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

برای آموزش تکنیک های کاربردی سئو کلاه خاکستری میتوانید به صفحه سئو کلاه خاکستری مراجعه کنید و تکنیک های حرفه ای این نوع سئو را یاد بگیرید. یادگیری تکنیک های سئو کلاه سیاه میتواند دید بهتری به شما بدهد و شما را برای استفاده از تکنیک های خلاقانه برای سئو گوگل کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو کلاه سفید و تکنیک های این سئو میتوانید مقاله سئو کلاه سفید چیست را مطالعه کنید. تا اینجای مقاله متوجه شدیم سئو چیست و چه کاربردی دارد اما کار هنوز تمام نشده است. همه میدانیم سئو مهمه و تاثیر فوق العاده ای در بهبود کسب و کار و سودآوری شما دارد.

  • در واقع نمیتوان یک نسخه کلی برای سئو همه سایت ها نوشت و این گونه بیان کرد که مراحل سئو سایت به این ترتیب است که ابتدا فلان کار را انجام دهید و در مرحله دوم کار دیگری را انجام دهید.
  • یا نقشه سایت XML یک فایل با فرمت XML است که شامل آدرس تمام صفحاتی از سایت است که فهرست شدن آن‌ها توسط موتورهای جستجو برای شما مهم است.
  • برای آشنایی کامل با استراتژی و نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید.
  • بعد از سال‌ها و مطالعه و تجربه توانستیم به جایگاه خوبی در گوگل برسیم و البته این تلاش همیشه ادامه دارد.

دقت کنید که اضافه نکردن کدهای اسکیما به سایت مشکل خاصی برای سئو آن به وجود نمی آورد. ساخت sitemap در وب سایت های وردپرسی به کمک افزونه هایی مثل yoast seo انجام میشود و عملا شما نیاز به فعالیت خاصی در قبال آن ندارید، پس نگران نام ترسناکش نباشید! در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید. شمایی که می دانید سئو چیست قطعا می دانید که هدف از بهبود وضعیت سایت و سئو کردن آن، رسیدن به صفحه اول و رتبه 1 گوگل است، با این کار میزان فروش سایت بالا می رود.

تبلیغات اینترنتی شامل بنر‌‌های تبلیغاتی، پاپ آپ‌‌ها و تبلیغات کلیکی در انواع وب سایت‌‌ها است. وقتی یکبار روی کلمه‌ای رتبه بگیرید دیگر مسیر را آموخته‌اید و می‌توانید هر کلمه‌ای که دوست داشتید را به صفحه اول گوگل بیاورید. در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. اینجاست که به کلمه سئو می‌رسیم که به معنی انجام عملیاتی روی سایت می‌باشد که به گوگل اثبات کند من لیاقت رتبه‌های اول را دارم.

بررسی سئو کلاه سیاه و کلاه سفید

لینک سازی داخلی تکنیک سئویی است که در اغلب مواقع نادیده گرفته می شود. یکی از دلایلی که به‌روزرسانی محتوا ممکن است تأثیر مثبتی بر رتبه شما داشته باشد این است که گوگل به تعداد دفعات به‌روزرسانی صفحات توجه می‌کند و تمایل به نمایش صفحاتی دارد که اغلب به‌روزرسانی می‌شوند. در حالی که در حقیقت محتواهای طولانی‌تر در گوگل معمولا رتبه بهتری دارند، اما این تعداد کلمات نیست که باعث کسب رتبه بالاتر می‌شود.

سئو به تنهایی کارآمد نیست

موتور جستجو یک ابزار آنلاین است که به افراد برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظرشان در اینترنت کمک می‌کند. موتور جستجوی گوگل و موتور جستجوی بینگ مایکروسافت از معروفترین موتورهای جستجو هستند. همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید گوگل در حال حاضر اختلاف فاحشی با سایر رقبای خود در میزان سهم از بازار موتورهای جستجو دارد. کمی بررسی شما را متقاعد خواهد ساخت که رعایت اصول سئو و استانداردهای مد نظر موتورهای جستجو، می‌تواند هم‌زمان با بهبود سئو سایت، رضایت خوانندگان و کاربران شما را نیز افزایش دهد. به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه – سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.

در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟

اکنون می دانید که یک شرکت سئو چیست و چگونه کار کردن با آن می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. بنابراین بیایید در مورد آنچه این شرکت ها انجام می دهند و نقش متخصصان چیست صحبت کنیم. شاید بتوان سئوی کلاه خاکستری را به روشی بین سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه به شمار آورد. استفاده از روش سئوی کلاه خاکستری معمولا به تکنیک‌هایی منتهی می‌شود که اجرای آن، در چهارچوب قوانین موتورهای جستجو نیست. معمولا کسانی که از این روش استفاده می‌کنند سعی در فریب کاربران خود را دارند. برای مثال فرد با قراردادن محتوای دانلود رایگان یک نرم‌افزار از موتورهای جستجو ورودی می‌گیرد و اگر شما به آن سایت وارد شوید، هیچ لینک دانلودی را مشاهده نخواهید کرد!

قبل از هر توافقی برای مشتری خود مشخص کنید که در چه بازه زمانی چه نتایجی به دست خواهد آمد و برای دستیابی به آن چقدر هزینه باید کرد. تکنیک های خود را برای مشتری شرح دهید و مشخص کنید که برای پیاده سازی آنها چقدر زمان و دانش هزینه میکنید. ما یک سری مقالات داریم با عنوا ۲۰ نکته کلیدی در سئو سایت که فکر میکنم اونها خیلی به خواسته شما نزدیک باشند. اگر محتوای سایت جدید از نظر موضوعی به سایت قبلی شباهت دارد شما باید از طریق ابزار google search console همه صفحات سایت قبلی را شناسایی کرده و آدرس های آنها را جایی ذخیره کنید. پاسخ گویی در این مورد نیازمند بررسی دقیق سایت و وضعیت آماری آن از طریق سرچ کنسول و ابزارهای جانبی سئو است.

هر دفعه که شخصی از جایی خارج از دامنه وب سایت شما، به سایتتان دسترسی پیدا کند، یک Visit یا بازدید صورت گرفته است. اگر شخص بازدید کننده، مادامی که در سایت شماست، چندین صفحه در وب سایت شما باز کند، همچنان یک بازدید صورت گرفته است. یک بازدید زمانی به پایان می‌رسد که بازدید کننده سایت شما را ترک کند؛ یا روی لینکی خارجی کلیک کند و صفحه‌ای از یک سایت خارجی، جایگزین صفحه سایت شما شود و یا اینکه پنجره مرورگرش را ببندد. اگر فردی با یک IP یکسان، دوبار از یک سایت بازدید کند، دو بازدید به حساب خواهد آمد. SERP به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که نتایج مربوط به عبارتی که کاربر جستجو کرده، در آن نمایش داده می‌شوند.