دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

نوعی ریدایرکت است که به جای سطح سرور، در سطح صفحه اجرا می‌شود. Meta Refresh معمولا با شمارش معکوس 5 ثانیه‌ای و متنی با مضمون “اگر بعد از 5 ثانیه به صفحه مورد نظر هدایت نشدید، اینجا را کلیک کنید” همراه است. مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد.

  • دو راه پیش روی شما بیشتر نیست، یا سایت خود را به دست متخصص سئو بسپارید که برای شما روی کلمات هدف عملیات سئو انجام دهد و به رتبه‌های اول گوگل برسید یا خودتان این کار را یاد بگیرید و انجام دهید.
  • هر موتور جستجو چه گوگل باشد و چه هر چیز دیگری، از سه بخش کلیدی تشکیل شده است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه دوره جامع جادوی سئو مراجعه کنید.
  • همین مسئله باعث می‌شود تا همیشه نیاز به رسیدگی به سئوی سایت داشته باشید و برای بالا ماندن سایت، باید فعالیت‌های سئو نظیر تولید محتوا و لینک‌سازی انجام دهید.
  • پس رسیدن به رتبه‌های اول گوگل می‌تواند به رشد جایگاه برند شما کمک زیادی کند.

شاید هم به این نتیجه برسید که کمک گرفتن از یک متخصص می تواند گزینه بسیار بهتری باشد. امروزه نتایج جستجو (با نام صحیحSERP) شامل ترکیبی از تبلیغات و نتایج ارگانیک پویا تریست. از نمونه نتایج طبیعی جستجو پویا می توان به بخش هایی با عنوان Answr Box، People Also Ask، اسلاید تصاویر، و بسیاری از دیگر موارد اشاره کرد. این ویژگی ها با توجه به چیزی که کاربران به دنبال آن هستند در حال ارتقا و تغییر هستند.

اگر تعداد کاربرانی که مدت زمان زیادی در صفحه می‌مانند زیاد باشد، گوگل جایگاه صفحه را ارتقا می‌دهد. یک بررسی نشان داده که میانگین Dwell Time برای ده نتیجه اول گوگل 3 دقیقه و 10 ثانیه است. فایل Robots.txt به موتور‌های جستجو می‌گوید که به کدام بخش‌های یک وبسایت می‌توانند بروند و به کدام بخش‌ها نمی‌توانند. به عبارت دیگر، فایل Robots.txt یک فایل متنی است که وبمستر‌ها ایجاد می‌کنند تا به ربات‌های موتور‌های جستجو (اسپایدر‌ها) نحوه بررسی صفحات وبسایت خود را آموزش دهند. البته لازم به ذکر است که برخی موتور‌های جستجو (مطمئنا بجز گوگل، بینگ و یاهو)، این فایل‌ها را کاملا نادیده می‌گیرند و به بخش‌هایی که نباید، وارد می‌شوند.

سئو یا بهینه سازی سایت چیست ؟

حال که فهمیدیم سئو چیست و اهمیت بهینه سازی وب سایت تا چه میزان است، باید بدانیم که چگونه گوگل به سئو وب سایت ما اعتماد می‌کند و چه پارامترهایی را مد نظر دارد. مجموعه وب جوان در این مقاله قصد دارد تا شما دوست داران یادگیری سئو و بهینه سازی وب سایت را با این موضوع آشنا سازد و در یک کلام با شما در رابطه با سئو چیست توضیح مختصر و مفیدی را ارائه دهد.. برای بهبود رتبه صفحه‌ای از سایت ابتدا لازم است متوجه هدف کاربر از جستجوی عبارت مورد نظر شوید؛ متناسب این هدف، جواب کاربردی قرار دهید که بتواند سوالات احتمالی کاربر را پس از ورود به وبسایت شما، پاسخ دهد. در نتایج جستجو، گوگل به صفحاتی که مرتبط و معتبر باشند لینک می‌دهد و این آن برگ برنده‌ایست که به سایت شما اصالت و آبرو می‌بخشد. می‌پرسید یعنی چه؟ معتبر بودن سایت‌ها براساس تعداد و کیفیت وبسایت‌هایی که لینک گرفته شده مشخص می‌شود. به عبارت ساده‌تر وبسایت شما می‌تواند تا زمانی که از سایر صفحات لینک می‌گیرد در گوگل رتبه‌بندی شود.

بهینه‌سازی انکرتکست‌ها

سئو کردن سایت یا بلاگ شما، به معنای سئو کردن مطالب، محصولات و خدماتی است که شما آن را انجام میدهید و قصد دارید آنها را به جستجو کنندگان نشان دهید. قبل از این که بخواهید مطلبی را در وبسایت یا وبلاگ شخصی یا تجاریتان منتشر کنید، باید یک سری پیش فرض ها و مطالبی را بدانید. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که تعداد جستجوها معمولا بیش از تعداد گفته شده در مثال است و همچنین خیلی بعید است که از 700 نفر فقط 200 نفر سفارش ثبت کنند و در نهایت سود حساب شده نیز حداقل درنظر گرفته شده است. یک خوش شویی با رسیدن به رتبه اول گوگل در این مثال 300 میلیون تومان سود می‌کند و اینگونه سئو می‌تواند یک مجموعه یا فرد را ثروتمند کند.

بنابراین در صورتی که وب سایت شما در دستگاه های موبایل به خوبی مشاهده نشود، احتمال کاهش رتبه در جستجوهای موبایلی وجود دارد. در حالت کلی با روند رو به رشد استفاده از دستگاه های موبایل، بهینه سازی وب سایت برای آنها امری ضروریست. مسئله بزرگی که بعد از چنین رویدای اتفاق می افتد احتمال جریمه شدن سایت توسط موتورهای جستجوست، چرا که آنها تصور می کنند که شما با ایجاد محتوای تکراری در صفحات مختلف قصد شبیه سازی دارید.

مطمئنا بله، با تولید محتوا در وبلاگ شانس های جدیدی برای دیده شدن وب سایت شما در کلمات کلیدی جدید ایجاد می شود. با تولید محتوای با کیفیت حول موضوع کسب و کار خود در نتایج جستجو بیشتر دیده شده و از این طریق به برند معتبری در بین رقبا تبدیل خواهید شد. برای کسب رتبه خوب در گوگل نیاز است که محتوای شما بالاترین کیفیت ممکن را داشته باشند. اما با داشتن این پیش شرط نیز ضمانتی برای کسب رتبه های بالای گوگل وجود ندارد.

سرعت بارگذاری صفحه یکی از مهمترین جنبه های سئو تکنیکال و یک فاکتور مهم در UX است. هیچ کس حاضر نیست بیشتر از چند ثانیه برای بارگذاری یک صفحه منتظر بماند. الزاما نه، به خصوص اگر یک وب سایت کوچک با چند صفحه به هم لینک شده دارید. یکی از رایج‌ترین «اشتباه‌هایی» که می‌بینم این است که افراد تیترهای صفحات خود را قابل کلیک کردن نمی‌کنند، به خصوص وقتی صحبت از وبلاگ‌ها به میان می آید. هر بار که می‌خواهید یک پست جدید منتشر کنید، به سایر محتواهای وب سایت فکر کنید، مخصوصا آنهایی که برای خواننده ممکن است مفید باشد.