دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند. بسیار مهم است که بدانید چه کسی در حال ایجاد پیوند یا تغییر مسیر به وب سایت شما است. سئوی خارجی ارزشمند بوده و به اعتبار دادن سایت نزد گوگل مرتبط است. در حالی که انواع قبلی سئو بیشتر بر زیرساخت و محتوای وب سایت متمرکز بود، سئوی خارجی مربوط به تکنیک هایی است که می توانید برای تبلیغ وب سایت خود در اینترنت و سایر وب سایت ها از آن استفاده کنید. وقتی با اصول و قواعد و تکنیک‌ها آشنا شدید، باید فرق بین راه خوب و بد، زشت و زیبا، راه صاف و کج را به خوبی بشناسید تا در اجرای این تکنیک‌ها اشتباه نکنید و کلاه سرتان نرود. از خوب‌های کلاس شروع می کنیم و در این جلسه به معرفی تکنیک‌های سئو کلاه سفید می‌پردازیم.

  • به عبارت بهتر میتوان گفت، سئو یعنی گوگل به صفحه شما دسترسی داشته و متقاعد شود که این صفحه همان محتوایی ست که کاربر به دنبال آن بوده است.
  • در نتیجه این بررسی‌ها، لینک‌های بی‌کیفیت و اسپم شناسایی خواهند شد.
  • هرچه نام تجاری شما بهتر تبلیغ و شناسانده شود، فرصت های بیشتری برای رشد خواهید داشت.
  • 90% یا تگ هستن که تقریبا” هر هفته با اد کردن محصول جدید آپدیت می شن یا صفحاتی که به مرور زمان با اضافه کردن محصولات خود به خود بهشون لینک داخلی میدم.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی درباره متمم مراجعه کنید.

تولید محتوای با کیفیت؛ یکی از بهترین روش ها برای بهبود رتبه بندی سئو، تولید کردن محتوای با کیفیت منحصر به فرد و مهم می باشد. هر چه محتوای با کیفیت تری تولید کنید، موتور های جستجو اهمیت بیشتری به سایت شما میدهند و متوجه می شوند که سایت شما مفید می باشد. حال به فرآیند و مجموعه فعالیت هایی که در یک وبسایت جهت مطابق شدن با معیارهای موتورهای جستجو و ارتقاء جایگاه سایت در نتایج سرچ انجام می شود، سئو گفته می شود. PBN مخفف عبارت Private Blog Network و شبکه‌ای از وبسایت‌های معتبر است که برای لینک سازی بمنظور گرفتن رتبه‌های بالا‌تر برای وبسایت هدف، از آن استفاده می‌شود. به بیان دیگر، یک شخص شبکه‌ای از وبسایت‌هایی معتبر بوجود می‌آورد که رتبه‌های خوبی در موتور‌های جستجو دارند.

SERP چیست؟

گاهی اوقات هم باید از طناب استفاده کنیم و یواش یواش بالا بریم ( لینک سازی ) گاهی اوقات در دامنه کوه خسته میشیم و کلا بی خیال کوهنوری. بعد از خوندن نظرات و البته ویدیوی ارزشمند داشتم به این فکر می‌کردم که تعریف من از سئو چی می تونه باشه. این کوهنوردی می‌تونه به تنهایی ( فریلنسر) یا به صورت جمعی انجام بشه ( تیم سئو ) انجام بشه. قبل از اینکه شروع به حرکت کنیم باید نقشه راه رو داشته باشیم ( طراحی استراتژی) باید با خودمون یک سری تجهیزات مثل کیسه خواب، کاپشن، کفش کوهنوردی و غذای سبک رو به همراه ببریم ( سئو تکنیکال). صفحاتی که در بخش crawled – currently not indexed قرار می‌گیرند عموما صفحاتی هستند که ارزش محتوایی بالایی نداشتند یا به دلیل تعداد زیاد از بودجه خزش سایت شما بیشتر بوده اند. با حذف تگ‌های اضافی و صفحات کم ارزش صفحات نمایش داده شده در این بخش نیز به مرور کاهش می‌یابد.

صفحات آرشیو

Client-Side Rendering یا تفسیر سمت کاربر، به تفسیر اطلاعات (تبدیل فایل‌های HTML به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران) در مرورگر اطلاق می‌شود. در این حالت، وقتی شما از وب سایتی بازدید می‌کنید، مرورگر فایل‌های HTML را از سرور دریافت می‌کند و خودش آن‌ها را به محتویات قابل مشاهده برای شما تبدیل می‌کند. در این روش، بارگذاری اولیه سایت ممکن است کمی بیشتر طول بکشد اما پس از آن، تفسیر اطلاعات بسیار زودتر اتفاق می‌افتد. همچنین نسبت به تفسیر سمت سرور، در این روش ارزیابی سئو‌ی سایت توسط موتور‌های جستجو به درستی اتفاق نمی‌افتد و در‌نتیجه به سئوی سایت لطمه وارد می‌شود.

بهترین روش یادگیری و آموزش مفاهیم سئو چیست؟

از آنجا که الان اکثر قالب‌‌ها رسپانسیو طراحی می‌شوند بنابراین چالش طراحی رسپانسیو ندارید. ضمن اینکه طراحی رسپانسیو باعث می‌شود محتوای صفحه در نمایش دسکتاپ و موبایل یکی باشند. با نصب SSL، آدرس سایت شما به صورت HTTPS به نمایش در می‌آید. گوگل HTTPS را یکی از سیگنال‌های کوچک رتبه‌بندی در نظر گرفته است و توصیه کرده است صاحبان وب‌سایت‌ها از https استفاده کنند. برای بهینه‌سازی سایت از نظر core web vitals باید نکات زیر را در صفحه رعایت کنید. مثلا اگر یک فرم ثبت نام دارید که مخصوص تعداد خاصی از کاربران است و عمومی نیست؛ نیازی نیست در نقشه سایت ثبت شده باشد.