دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای قدم به قدم بهینه سازی سایت آپدیت 2022

ممکن است این جذابیت، به معنای ایجاد حس کنجکاوی یا طرح یک پرسش باشد. بنابراین اگر تایتل از یک الگوی جذاب پیروی کند، قطعا سبب خواهد شد تا کاربر کلیک کند و مدت زمان بیشتری را در سایت سپری کند که نتیجه آن بهینه سازی سایت خواهد بود. بدین ترتیب اگر زمان بارگذاری سایت بیشتر از 2.5 ثانیه باشد، علاوه بر آنکه از نظر گوگل بهبود سئو سایت به درستی انجام نشده است، بلکه تجربه ی کاربری نامناسبی را برای کاربران به وجود می آورد.

یکی دیگر از مواردی که باید در اصول سئو در نظر داشته باشید این است که تمام صفحات سایت تان در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود و ایرادی در نمایش سایت وجود نداشته باشد. به این ترتیب حتی سایت هایی که در صفحات پایین هستند و کسب و کارشان دیده نشده میتوانند با پرداخت هزینه به گوگل از گوگل ادز بهره ببرند و کسب در آمد داشته باشند. از دیگر انواع سئو که باید برای پیشرفت کسب و کار به آن توجه بیشتری داشت سئو موبایل میباشد. در واقع میتوان گفت سئو موبایل به خودی خود یک سئو محسوب نمیشود بلکه یک زیر مجموعه از سسو برای گوشی میباشد.

  • ما در مقاله ” انواع سئو و بهینه سازی سایت ” به طور مفصل درباره هریک توضیحات ویژه ای را بیان کرده ایم.
  • بخشی از این استراتژی شامل شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مناسبی است که مخاطب هدف شما بیشتر از آن استفاده می کند.
  • برای رسیدن به این نقطه باید استانداردهای سئو را به درستی بشناسیم، در ادامه مهمترین فعالیت هایی که برای موفقیت در سئو باید انجام دهیم را با هم مرور خواهیم کرد.
  • تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
  • اطلاعات بروز در اختیار کاربرانتان قرار دهید و هرچند وقت یکبار مقالات وبسایت را بروزرسانی کنید، بخش‌های جدید اضافه کنید و توضیحات دقیق‌تری از مطلب ارايه دهید.
  • سئو چیست؟ سئو یا SEO همان چیزی است که باعث میشود در زمان جستجو واژه “خرید موبایل” در گوگل، از میان چند هزار سایت فروشنده این محصول، سایت دیجی کالا یا mobole.ir در نتایج اول قرار گرفته باشند.

در حوزه‌هایی که با سلامت جسمی و روانی جامعه، اقتصاد، سرمایه‌گذاری، حقوق و قضاوت، قوانین مدنی و به طور کلی سرنوشت یک انسان سروکار دارند؛ کیفیت محتوا و سئو تکنیکال کافی نیست. اینجا فاکتور دیگری به اسم اعتبار، تخصص و اعتماد (E-A-T) اهمیت خواهد داشت. در واقع اینکه محتوا را چه کسی منتشر کرده است حتی از اینکه با چه کیفیتی ارائه شده مهم‌تر است. فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم. فعالیت‌هایی که در بیرون از سایت ما رخ می‌دهند ولی مستقیما بر جایگاه و رتبه ما تاثیر خواهند داشت.

چک لیست سئو: مهمترین گام‌های لازم برای ارتقا رتبه سایت در گوگل

بسیاری از موتورهای جستجوگر وب، امروزه به توانمندی یادگیری یا Learning مجهز شده‌اند. شما باید با کارکرد موتور جستجو به طور کامل آشنا باشید، تا فرایند و چیستی سئو را به درستی درک کنید. هر موتور جستجو چه گوگل باشد و چه هر چیز دیگری، از سه بخش کلیدی تشکیل شده است. در واقع گوگل به یک مرجع تبدیل شده و موتورهای جستجو دیگر، خودشان را با او تتبیق میدهند. در واقع تفاوت دیده شدن در نتایج اولیه موتورهای جستجو، فرقش از زمین است تا آسمان. در این جستجو که ما یا دیگران آن را انجام میدهیم، یک سری نتایجی به دست میآید که بعضی از آنها درصفحه اول هستند و برخی دیگر در صفحات دیگر گوگل نشان داده میشوند.

‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا

ما توصیه می‌کنیم به دنبال روش‌های سئو کلاه سفید برای بهینه‌سازی عملکرد و رتبه‌بندی وب‌سایت خود باشید. درست است که این تکنیک یک راه طولانی است اما مطمئن باشید شما مزد طی کردن این راه طولانی را خواهید گرفت. هنگامی که یک کلمه را در گوگل جستجو می‌کنید، یک لیست از نتایج در صفحات مختلف به شما نمایش داده می‌شود.

۴- اقتصادی بودن سئو نسبت به سایر روش های تبلیغاتی

این کلمه انگلیسی زمانی ساخته شد که فرآیند رسیدن یک سایت به رتبه‌های اول گوگل تبدیل به عملیاتی شد که می‌توان با اجرای آن رتبه‌های خوبی در گوگل کسب کرد. تصاویر موجود در سایت می‌توانند در قسمت جستجوی تصاویر گوگل رتبه کسب کنند و برای سایتتان ترافیک ارگانیک جذب کنند. اگر تا الان روی سئوی سایتت کاری نکردی، بهتره که از همین امروز شروع کنی. این مقاله را در مرورگر خود بوکمارک کنید و هر چند وقت یکبار از این صفحه بازدید کنید. ما در نردبان بطور مستمر محتوای این مقاله را ویرایش و بروزرسانی خواهیم کرد. خوش‌بختانه طی سال‌های اخیر، با بهبود الگوریتم‌های موتورهای جستجو و توسعه دانش هوش مصنوعی و تحلیل متن، باعث شده است که چنین مواردی کمتر و کم‌رنگ‌تر شوند.

خصوصاً با توجه به توسعه‌ی الگوریتم‌های جستجو و هوشمندتر شدنموتورهای جستجو، عملاً همه‌ی کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در وب‌سایت یک کسب و کار نقش ایفا می‌کنند، لازم است با اصول و مبانی و منطق سئو آشنا باشند. طبق آخرین نظرسنجی های انجام شده در سایت های مختلف، بیش از 60 درصد از کل ترافیک وب سایت ها طریق موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و یوتیوب بدست می آید. در مجموع، جستجو 10 برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد.