دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین-دنی سالیوان | سئو

برای شما چقدر مهم است که در زمان جستجوی کاربران در اینترنت، سایت شما مقصد آنها باشد؟ یکی از کارهای مهم و اساسی برای بهبود جایگاه سایت در بین نتایج موتورهای جستجو، سئو است. Seo سایت منجر به ورود کاربران به صورت ارگانیک به سایت شما می شود. با ما همراه باشید تا بدانید سئو چیست و با مزایای سئو و کاربرد های مهم آن آشنا شوید. نشانگر صفحات یا همان بردکرامب به شما کمک می‌کند تا ساختار سایت خود را به شکل کارآمد تهیه کنید، بدین ترتیب ربات‌ های جستجوگر گوگل راحت‌ تر می‌توانند ساختار سایت شما و لینک‌ های صفحات را بررسی کنند. Breadcrumb تجربه کاربری دلپذیری برای کاربران سایت شما فراهم می‌کند، بنابراین بر سئو سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارد.

  • محتوای صفحه با سئو داخلی ایده آل باید اختصاصی و باکیفیت باشد.
  • آیا تاکنون به سئو تصاویر فکر کرده‌اید؟ آیا تصاویر نیز به سئو نیاز دارند؟ این سوالاتی است که به طور مرتب در نظرات مقالات پرسده می‌شود.
  • لزوما مجبور به استفاده از تگ H1 در تایتل نیستید ولی حتما باید کلیدواژه های اصلی مطلب شما در هر دو آنها وجود داشته باشد.
  • PHP یک زبان اسکریپت نویسی متن باز (Open-Source) سمت سرور است.
  • در این نوع از محتواها؛ یک صفحه درست می‌کنیم و آمارهایی که در هیچ جای دیگری وجود نداشته باشد؛ کاملا واضح باشد و توسط خودمان جمع‌آوری شده باشد ارائه می‌کنیم.

این دسته بندی‌ها نیز متناسب با کلمات کلیدی هدف گذاری شده و یا نوع محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن‌ها را دارید، شکل خواهند گرفت. برای مثال، مشتریان شرکت‌های آرایشی عمدتا بانوان هستند و یا مشتریان بسته‌های آموزشی کنکور، دانش‌آموزان خواهند بود. بطور کلی، محتوای سایت شما روی مجموعه‌ای از یک سری کلمات کلیدی سئو می‌شود که افراد با جستجو‌ی آن‌ها، می‌توانند سایت شما را در میان سایت‌های مشابه ببینند. حال، تعیین این که چه افرادی وارد وب سایت شما شوند امری است کاملا نسبی و وابسته به تصمیم و استراتژی خودتان. این شمایید که تعریف می‌کنید چه افرادی و با چه هدفی وارد وب سایتتان شده و از خدمات و محصولات سایتتان بهره ببرند. به این معنی که گوگل هرگز جایگاهی را در صفحه نتایج جستجو به کسی نمی‌فروشد.

بازاریابی B2B چیست؟ ( تفاوت بازاریابی b2c با b2b در چیست؟ )

یکی از فواید لینک نوفالو، هدایت و تقویت ترافیک بر روی وب سایت است. پس از افزونه یوست، افزونه آل این وان سئو محبوب‌ترین بهینه‌ساز صفحات وب سایت محسوب می‌شود. این افزونه به طور رایگان ارائه شده است و به راحتی می‌توانید از مخزن افزونه‌های وردپرس دانلود و استفاده کنید. برخلاف عقیده برخی از افراد که این افزونه با فروشگاه‌ساز ووکامرس هماهنگی ندارد، این افزونه کاملا سازگار بوده و پشتیبانی حرفه‌ای از ووکامرس به عمل خواهد آورد.

در قسمت مقدمه آموزش سئو سایت به طور مختصر به این مبحث اشاره کردیم. به هیچ عنوان نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم که ارزش محتوای متنی بالاتر از محتوای تصویری و پادکست است. اهمیت بخش کانتنت و محتوا در سئو سایت بسیار بالاست و به همین دلیل قدم دوم در آموزش سئو رایگان دی ام روم را به تدوین و قرار دادن محتوا در سایت اختصاص داده‌ایم.

چرا سئو مهم است؟

به عنوان مثال شما می‌توانید به تمامی ربات‌ها یا به یک ربات خاص دستور دهید که به یک سری از فایل‌ها دسترسی نداشته باشد و آنها را ایندکس نکند. افرادی برای تحقیق از شما به محله می‌آیند (الگوریتم‌ها) و از افرادی درباره شما سوال می‌کنند. اگر یک فرد که دارای اعتباری در محل است از شما تعریف کند قطعا اعتبار شما نیز افزایش پیدا کرده و شانس زیادی برای استخدام دارید.

مثلا وقتی با کارکرد نقشه سایت در سئو آشنا شدید و از جوملا استفاده می‌کنید، فقط باید افزونه مناسب ساخت و پیاده‌سازی نقشه سایت را برای جوملا پیدا کنید. یک دوره رایگان و گام به گام که با آن می‌توانید تکنیک‌‌های سئو را به صورت رایگان و کامل بیاموزید. در پایان، یک چک لیست سئونیز در اختیار شماست که حاوی لینک دروس است.

فرق سئو با سئو سایت

در سرچ کنسول شما تعامل سایت با موتورهای جستجو را مشاهده می‌کنید، اما در گوگل آنالیتیکس تعاملات سایت با کاربر قابل ارزیابی می‌باشد. با استفاده از ابزار بخش URL inspection می‌توانید وضعیت یک آدرس از سایت خود را بررسی نمایید. این بخش اطلاعاتی درباره ایندکس شدن یا دلایل ایندکس نشدن، مشکلات فنی یک صفحه، تعداد اسکیما به کار رفته و… در اختیار شما قرار دهد. همچنین می‌توانید از این بخش جهت دستور ایندکس به ربات‌های گوگل، اقدام نمایید. طبق این مستند نتیجه می‌گیریم که می‌بایست ابتدا به بهینه‌سازی سئو داخلی سایت بپردازیم و سپس شروع به لینک‌سازی خارجی و دریافت بک لینک برای سایت خود کنیم.

اما اینجا می‌خواهم بگویم کلمات را چگونه روی صفحات هدف‌گذاری کنید. بیایید ببینیم در صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی چه کلماتی باید هدف‌گذاری شوند. برای ریدایرکت صفحات می‌توانید از بخش ریدایرکت افزونه یواست استفاده کنید. ضمن اینکه صفحاتی که ارور ۴۰۴ دارند و هیچ معادلی در سایتتان ندارند، می‌توانید روی صفحه تماس با ما ریدایرکت گروهی کنید. وردپرس به صورت پیش‌فرض عنوان صفحه را هم در تگ h1 وهم در تگ تایتل قرار می‌دهد.

دو مفهوم SEM وSEO عناصری منحصر به فرد در دیجیتال مارکتینگ هستند. تفاوت اصلی بین این دو اصطلاح، بهینه سازی موتورهای جستجو است که می ‌توان آن بخشی از بازاریابی در این فضا دانست. از تفاوت های بین Seo و SEM می توان به موارد زیر اشاره نمود. مهمترین قدم برای سئو کردن یک وب سایت انگلیسی، خرید دامنه است.

Heading Tags یا Header Tags یا تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که بمنظور شناسایی عنوان‌ها و زیرعنوان‌های موجود در محتوای صفحات (H1 تا H6)، از دیگر انواع متن (مثل پاراگراف) استفاده می‌شوند. عنوان‌ها به موتور‌های جستجو و کاربران کمک می‌کنند تا متن را خوانده و درک کنند. هر عنوان باید به خواننده ایده‌ای از اطلاعاتی که در متن زیر آن قرار گرفته است، بدهد. صفحات استاتیک، صفحاتی هستند که با زبان برنامه نویسی سمت کلاینت مثل HTML، JavaScript و CSS نوشته می‌شوند. وقتی سرور یک سایت، برای صفحات استاتیک از مرورگری درخواستی دریافت می‌کند، بدون انجام فرآیند اضافه‌ای، به درخواست پاسخ می‌دهد.