با بهینه کردن حجم عکسها میتوانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک میکنیم. توصیه میکنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وبسایت Optimizilla کمک بگیرید. عمل نشانهگذاری صفحات مختلف سایت برای موتورهای جستجو (گوگل، بینگ و یاهو) Schema Markup یا نشانهگذاری اسکیما میگویند. کدهای اسکیما به گوگل کمکمیکند تا راحتتر بتواند محتوای صفحه شما درباره چیست تا در نتایج مرتبط در رتبهبندی قرار بگیرید. همچنین خوب است بدانید که تاثیر سئو در کسب و کار آنلاین موضوعی قابل چشم پوشی نیست و به شدت مهم است. از این طریق میتوانید به جای یک محل یا یک شهر، محصول خودتان را در سطح استان، کشور یا حتی دنیا معرفی کنید پس هرگز قدرت اینترنت را دست کم نگیرید و از همین حالا به آموزش سئو بیاندیشید.
از سایتهایی بک لینک دریافت کنید که میزان اتوریتی دامنه آنها بالا باشد. از سایتهایی بک لینک بگیرید که امتیاز اسپم آنها زیاد بالا نباشد. به نظرم در مبحث سئوی داخلی نکته ای نماند و اگر مطلبی به ذهنم رسید، مجدد آن را مورد باز نگری قرار خواهم داد.
- این کار می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه سایت شما را بهتر درک کند و برای بازدیدکنندگان شما هم با ارزش تر است.
- این کار تجربه کاربری خوبی را ایجاد نمی کند، چرا که کاربران به طور طبیعی تمایل دارند روی تصاویر و تیترها کلیک کنند تا در ادامه چیزی را بخوانند.
- در واقع ساختار لینک سازی داخلی سایت شما، یک درک بهتر هم به افراد، و هم به رباتهای جستجو میدهد.
- به همین دلیل برخی از متخصصان سئو هزینه دریافتی خود را با توجه به میزان فروش سایت که به دلیل سئو آن ها بوده است، تعیین می کنند.
راستش را بخواهید سئو آنقدرها هم که فکرش را میکنید استراتژی بزرگ و پر پیچ و خمی نیست، پیادهسازی این استراتژی در کسب و کارتان فقط مستلزم دو مرحله است؛ در واقع باید بگویم دو خوان! آگاهی، فراگیری مسائل تئوری و در نهایت عملی کردن آنچه فرا گرفتهاید که آن هم اصول خودش را دارد؛ این دو عمل تنها کارهایی است که شما را به اوج موفقیت در پیادهسازی استراتژی سئو درکسب و کارتان میاندازد. حقیقتا به تازگی با آپدیت های جدید گوگل اثر بک لینک های رایگان کمتر شده ولی بی اثر نشده و هنوز تاثیرات مثبتی هم دارد ولی بهترین نوع بک لینک ها نوع رپورتاژ آگهی هستند که واقعا تاثیر فوق العاده دارند.
چگونه متخصص سئو شویم؟
البته هرچند ماه یکبار گوگل این تکنیکهای کلاه سیاه را شناسایی کرده و سایتهایی که از این روش استفاده کردهاند را تنبیه خواهد کرد. سئوکار فردی است، که مهمترین وظیفه او ایجاد بالاترین رتبه در گوگل برای سایت موردنظر است. یک سروکار باید قادر باشد که با بهینهسازی موتورهای جستجو، محصولات و خدمات افراد را توسط موتورهای جستجو از قبیل گوگل برای کاربران به نمایش بگذارد. سئو شامل 3 نوع مختلف است که به ترتیب به سئو کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه معروف است. ما در مقاله ” انواع سئو و بهینه سازی سایت ” به طور مفصل درباره هریک توضیحات ویژه ای را بیان کرده ایم.
سوال بسیار خوبی پرسیدید اغلب کسانی که در دوره ها و یا وبینارهای سئو مدیر سرور شرکت می کنند این سوال برایشان پیش می آید. پیمان محمدپور متخصص سئو و بازاریابی اینترنتی، مدیر و موسس وبسایت مدیر سرور میباشد. ایشان برگزار کننده دوره جامع و پیشرفته سئو موسوم به استادی سئو بوده و همچنین مشاور برندهای مختلفی در زمینههای متنوع کسب و کار اینترنتی نیز میباشد. مورد بعدی که باید به آن خیلی توجه کنید آدرس لینکهای صفحات سایت شماست باید سایت شما به ازای هر صفحه یک لینک مجزا داشته باشد و آدرس آن کوتاه و برای موتورهای جستجوگر قابل درک باشند. سئو داخلی سایت تکنیکها و روشهایی است که بر روی وبسایت و محتوا پیاده شده و باعث میشوند گوگل بهتر مطالب و سایت ما را درک کرده و آنها را Crawl نمایند.
سئو سایت یعنی چه؟
بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر میبینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است. Spam Score یا امتیاز هرزنامه نشاندهنده درصد سایتهایی با ویژگیهای مشابه است که به جریمه و پنالتی شدن توسط گوگل منجر خواهد شد. اسپم اسکور یا امتیاز هرزنامه بر پایه 27 ویژگی مشترک بین میلیونها سایت جریمه شده توسط موتورهای جستجو، محاسبه میشود.
میتونید راهنمایی کنید که علت رو تشخیص بدم؟ از زمان طراحی سایت هم زیاد گذشته وسایت های دیگه ای که همزمان یا دیرتر از این سایت طراحی کردم ایندکس شدن. آکادمی وبسیما با طراحی دوره جامع سئو این فرصت را برای شما عزیزان فراهم کرده است که فرآیند یادگیری را در کمترین زمان ممکن و به صورت کاملا حرفهای به پایان برسانید. این کار شما را از دغدغههای مربوط به جذب و نگهداشت نیرو، تامین امکانات و فضای کاری و از همه مهمتر آزمون و خطا برای رسیدن به نتیجه مطلوب راحت خواهد کرد. همه این فاکتورها زمانی ارزشمند و اثربخش هستند که در راستای هدف بزرگتری به نام بهبود تجربه کاربری باشند.
این طبقهبندی را معمولاً به صورت تکنیک های سئو کلاه سیاه در برابر سئو کلاه سفید مطرح میکنند. هنگامیکه کاربران اینترنت در گوگل کلمهای را جستجو میکنند، سایتی را که در «صفحه نتایج جستجو» در رتبه بالاتری نسبت به بقیه قرار داشته باشد، بهعنوان سایت بهتر و معتبرتر ازنظر گوگل در نظر میگیرند. البته این طرز فکر کاربران بسیار درست است چراکه گوگل سایتی را که ازنظر سئو امتیاز بهتری داشته باشد در رتبه بالاتری نسبت به رقبا قرار میدهد. مثال اولی که زدیم را به خاطر بیاورید، میلیونها کاربر هر روز به دنبال پاسخ سوالات خود یا به دنبال حل مشکلاتشان هستند و این کار را از طریق موتورهای جستجو مانند گوگل انجام میدهند.
درحقیقت، وبلاگ نوعی وبسایت است که توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد اداره میشود. تنها تفاوت عمده وبلاگ با وبسایت این است که وبلاگ مرتبا با محتوای جدید بروزرسانی میشود و محتواهای آن به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده میشوند (پستهای جدید اول قرار میگیرند). علاوه بر اینکه وبسایتها ماهیتی استاتیک (ثابت) دارند و مکررا بروزرسانی نمیشوند، محتواهای آنها نیز در صفحات مختلف دسته بندی میشوند. بسیاری از سئوکاران و وبسمتران به اشتباه به این باورند که ارجاع دادن به سایتهای دیگر منجر به ترک سایت توسط کاربر خواهد شد و تاثیر منفی بر سئو سایت و اسپم اسکور سایت دارد. اما حقیقت این است که از نقطه نظر سئو ارجاع به منابع با کیفیت تاثیر مثبت بر سئوی سایت شما خواهد داشت.
در صورتی که مورد خشم پاندا قرار گرفتید و جریمه شدید، با اصلاح و بهروزرسانی صفحات ضعیفتان میتوانید شانس این را داشته باشید که جایگاه قبلیتان را پس بگیرید. یک منبع عالی برای درک فکر و سیاستها موتور جستجوی گوگل، کتابی است به نام «راهنمای ارزیابهای گوگل» این که این کتاب چیست و چه فایدهای دارد را در صفحه توضیحاتش بخوانید. برای مثال وبسایتهای پزشکی و سلامت نکاتی را باید رعایت کنند که در وبسایتهای تفریحی مهم نیست. چرا؟ چون این کار باعث میشود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و به گوگل این پیام را برسانند که سایت شما را دوست دارند، پس این فرایند به طور خود به خود باعث افزایش بازدید سایت شما میشود. گوگل اعلام کرد که تعداد کاراکترهای توضیحات متا به طور متوسط کمی کمتر شده، اما اینکه گوگل چه تعداد از آنها را نمایش دهد بستگی به محتوای صفحه و توضیحات نوشته شده در متا دیسکریپشن (توضیحات متا) دارد.