دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

LSI مخفف عبارت و از نظر لغوی به معنای ایندکس معنایی پنهان است. LSI Keyword یا کلمه کلیدی هم معنی، به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که موتور‌های جستجو از نظر معنایی با یک موضوع مرتبط می‌دانند. برای مثال، وقتی درباره اتومبیل صحبت شود، خودرو، موتور، جاده، لاستیک و تابلو‌های راهنما کلمات کلیدی هم معنی هستند. بطور کلی، SMO به بهینه سازی یک وبسایت از‌طریق ترغیب کاربران به استفاده و به اشتراک گذاری لینک‌های آن وبسایت در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد.

  • واقعا باید از متخصصینی که دانششون رو در اختیار بقیه میزارن تشکر کرد.
  • بعنوان مثال، همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، بدون بردن نام شخصیت یعنی “هالک”، گوگل متوجه شد منظور ما چه کسی است.
  • البته اگر سایت شما با آدرس https باز میشود به چهار حالت نیاز دارید در غیر اینصورت همان دو حالت مربوط به http کفایت میکند.
  • مثلاً هرروز مقاله سئو شده در سایت خود منتشر کنید و از طریق فرایند لینک سازی عنکبوتی، لینک‌های داخلی دهید تا کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کند.

بعضی افراد برای یادگیری سئو نیاز به حضور استاد دارند که برای این افراد شرکت در کلاس های آموزش سئو بهترین گزینه است. البته که در آموزشگاه آریا تهران این کلاس ها به صورت حضوری و آنلاین برگزار میشود و شما میتوانید برای کلاس های حضوری انواع کلاس های خصوصی و عمومی را انتخاب کنید. شما میتوانید از تمام امکانات پولی و رایگانی که مهیاست برای یادگیری سئو بهره ببرید و از هیچ چیز ساده نگذرید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر میخواهید در این زمینه حرفه ای شوید بهتر است آموزش اصولی و پایه ای را شروع کنید. برای این کار آموزشگاه ها، کتاب ها و اساتید و کتاب ها و سایت های ارزشمندی وجود دارند که میتوانید از همه آن ها کمک بگیرید. وقتی سایت شما در نتایج اول جستجو کاربران باشد احتمال کلیک شدن روی آن چندین برابر سایت هایی است که با تبلیغ در جایگاه های بالا قرار گرفته اند.

به بیانی تربیتی که ارتباط صحیح با جامعه هدف و جذب دوستان بیشتر که همانا مشتری یا بازدیدکننده سایت هستند. وقتی یک صفحه در بخش exclude قرار می‌گیرد دلیل آن نیز ذکر میشود. مثلا ممکن است نوشته باشد crawled currently not indexed یعنی صفحه توسط گوگل دیده شده ولی هنوز ایندکس نشده است. ما باید از انواع انکر تکست استفاده کنیم تا لینک سازی طبیعی باشه. اگر در کنار تولید محتوا به فکر ایجاد ارتباط واقعی با مخاطب خود باشید، شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. در تجارتی که قواعد آن به سرعت در حال تغییر هستند زمان ارزش بسیاری زیادی دارد.

آکادمی آموزشی نوین

که به دنبال سئو کلاه سیاه میروند که به شدت پر ریسک و معمولا غیر عملی است. Search engine optimization همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو می باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو به کمیت و کیفیت وب سایت ها می پردازد و باعث افزایش آنها می شود. استفاده از ابزار آنالیز سئو سریعترین و بهترین روش برای بررسی نتایج است که از جمله ضروری ترین آنها می توان به گوگل وبمستر و گوگل آنالیتکس اشاره کرد. Keywordtool.io و Ahrefs برای زبان فارسی نیز گزینه های تجاری خوبی هستند.

یک کارشناس سئو با علم و دانشی که در زمینه تحلیل داده های موجود در ابزارهایی همچون Search Console و گوگل آنالیتیکس دارد، میتواند به بهترین شکل از کلمات کلیدی طولانی و ارزشمند استفاده کند. این یعنی شما و گوگل در حال کار متقابل با یکدیگر هستید تا بهترین نتیجه (غذا) را به کاربر برسانید. گوگل و بینگ سالانه صدها تغییر را در الگوریتم رتبه بندی خود پیاده سازی می کنند.

بررسی رفتار کاربران!

اگر شما صاحب یک سایت باشید و سایت شما در صفحه اول SERPs قابل مشاهده نباشد پس باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. اینجاست که سئو یا بهینه سازی موتور جستجوگر مطرح می‌شود و برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که در واقع سئو چیست و چگونه انجام می‌شود. به بیان ساده سئو به تمامی اقداماتی گفته می‌شود که باید بر روی سایت شما انجام گیرد تا رتبه‌ی سایت شما بهتر شود. بخشی از حیاتی‌ترین اقداماتی که باید در سایت خود پیاده کنید شامل طراحی بهینه سایت، استراتژی صحیح محتوا و تولید محتوا ارزشمند می‌باشد که جز اساسی‌ترین موارد در بهینه‌سازی یک سایت می‌باشند. شاید در نگاه اول اصطلاح تولید محتوا یک اصطلاح سئو محسوب نشود اما نقش بسیار بسیار مهمی در بهینه سازی سایت دارد. هر صفحه از سایت می بایست شامل محتوایی باشد تا به خوبی به کاربران معرفی شود.

در نتیجه آنچه در این صفحه میخوانید صرفا تعریفی عمومی از سئو نیست. Ahref برای آنالیز محتوای رقبا و یافتن بک لینک های آنها فوق العاده عمل می کند. Content explorer ابزار Moz برای یافتن منشن های بدون لینک کارایی خوبی دارد و SEMrush نیز برای دنبال کردن رتبه کلمات کلیدی بسیار عالیست. هر یک از این ها دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند و بسته به نیاز و بودجه خود میتوانید اقدام به تهیه اکانت یکی از این ابزارها کنید. گوگل سرچ کنسول داده های خود را بر اساس موتور جستجوی گوگل ارائه داده و این داده ها کاملا قابل استناد هستند. در واقع گوگل سرچ کنسول ابزاری برای مشاهده وب سایت از دید گوگل و رفع خطاهای گزارش شده از طرف این پلتفرم می باشد.

تمام این منابع دارای مقالات راهنما، تحلیل و مطالب کوتاه درباره اتفاقات جدید در دنیای سئو هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پست‌هایی که حداقل یک عکس در آن‌ها به‌کار رفته نسبت به پست‌هایی که بدون عکس هستند جایگاه خیلی بالاتری دارند. منظور از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن متنی است که برای نمایش داده شدن در قسمت توضیحات گوگل نوشته می‌شود (مانند تصویر زیر). این آمار عالی است؛ یعنی ماهانه 8000 نفر قصد خرید موبایل دارند و در اینترنت به دنبال جایی برای خرید موبایل می‌گردند. این که تعریف سئو رو از دیدگاه متخصصین این حوزه می بینیم خیلی جذابیت داره. مخصوصا قسمت متخصصین ایرانی واقعا جالب و خاص بود به نظرم از متخصصین خبره ای هم استفاده کردید.