دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

بهینه سازی موتور جستجو برای کسب و کارهای کوچکی که میخواهند در بازار آنلاین رقابت کنند اهمیت بسیار زیادی دارد. بیشتر کسب و کارهای کوچک بودجه های بازاریابی دیجیتال کمی دارند. اگر چه ممکن است نتوانند با شرکت های بزرگ در زمینه تبلیغات رقابت کنند، اما باز هم سئو می تواند تاثیر خوبی بر روی کار آن ها داشته باشد. هر شرکت، فارغ از اندازه اش می تواند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کرده و سئو خو را بهبود بخشد.

علاوه بر متخصصین و فعالان سئو در ایران باید به نظر و تعریف افرادی که در سطح بین المللی شناخته شده هستند نیز توجه کنیم. در این بخش نظرات این افراد را در مورد سئو جمع آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید. جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .”

  • به جرات میتوان گفت که مهمترین و تاثیرگذارترین فاکتور برای موفقیت یک سایت توجه به استانداردهای سئو هنگام طراحی و کدنویسی آن است.
  • مقالاتی که مبتنی بر منابع معتبر و تجربه هستند و مهم‌تر از همه سعی کردیم به زبان ساده برای همه قابل درک باشند.
  • در صورتی هم که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر دارید، به مقاله نقشه سایت در فرین آکادمی مراجعه کنید.
  • سئو خارجی سایت شامل تمامی فعالیت هایی است که در محیط داخلی سایت انجام نشده و در ارتباط با سایت های دیگر است و هدف از آن ها ارتقا رتبه و اعتبار وب سایت مدنظر می باشد.
  • از این طریق می‌توانیم بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت وب‌سایت جذب کنیم و در نهایت مخاطبین و مشتریان ما بیشتر می‌شوند.
  • زیرا این روش در مقایسه با تبلیغات اینترنتی اعتماد بیشتری برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

هر عملیاتی در سئو که درون سایت اجرا شود رو سئو داخلی و هر کاری که به قوی شدن و شناخته شدن وب سایت از خارج از سایت خودمان انجام بشه سئو خارجی گفته میشه مشخصا سئو خارجی رو با ساخت و یا خرید بک لینک نیز میشناسند. روش‌هایی چون بهبود تایتل، افزایش نرخ کلیک، زمان ماندگاری در سایت، استفاده از تگ‌های هدینگ، لینک دهی داخلی، به کاربردن کلمه کلیدی در عنوان و آدرس صفحه و همچنین در توضیحات صفحه و … جز موارد سئو داخلی محسوب می‌گردند. ریسپانسیو بودن سایت، به تعبیر گوگل یکی از مهم ترین و اصلی ترین مواردی است که هر سایتی باید به آن توجه داشته باشد. قطعا تجربه کاربری برای گوگل بسیار مهم است و اگر از خدمات سئو که برای سایت شما در نظر گرفته می شود، این مورد رعایت نشود، قطعا بهینه سازی سایت به طور کامل شکل نگرفته است.

به عنوان مثال، برای بهبود سئو محلی، الگوریتم کبوتر را معرفی کرد یا برای مقابله با وبمسترانی که محتوای سایت های دیگر را میدزدند، الگوریتم پاندا معرفی شد. دیگر مثل گذشته نمیتوان صرفا با بررسی رفتار موتورهای جستجو و سئو کردن سایت برای آنها به نتایج اول رسید. امروزه اول از همه باید به تجربه کاربران دقت کنید، مطمئن شوید که آنها از فعالیت در سایت شما راضی بوده و محتواهای شما را دوست دارند، سپس و در اولویت دوم به فکر سئو کردن دقیق سایت بیوفتید. اسکیماها تعدادی کد برنامه نویسی هستند که در میان کدهای فعلی سایت شما قرار گرفته تا به ربات های گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات سایت بدهند.

موضوع را به صورت جامع پوشش دهید به گونه ای هر چیزی را که یک خواننده بالقوه ممکن است بخواهد درباره آن بداند، در محتوای شما چیزی درباره آن نوشته شده باشد. بسیاری از بازاریابان قبلاً فکر می کردند که محتوا و سئو بازیگران جداگانه ای هستند. بیایید دریابیم که چگونه می توانید از همکاری این دو عنصر بهره مند شوید. پس از وارد کردن URL، آخرین باری که آن صفحه مورد پایش قرار گرفته است نمایش داده خواهد شد و در صورت هر گونه مشکل در پایش هم از آن آگاهی می یابید. صرفا برای اینکه مقالات سئویی که مینویسم به عنوان guest post در سایت شما منتشر بشه کامنت گذاشتم.

سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید. در گذشته اگر وب سایتی پنالتی می‌شد، تمام کلمات کلیدی‌اش رتبه خودشان را از دست می‌دادند و دیگر در صفحات نتایج جستجو نمایش داده نمی‌شدند؛ اما در سال 2017، گوگل در یکی از بروز رسانی‌هایش تغییراتی را در این خصوص اعمال کرد. هر محصول یا کسب و کاری، با مارک و برند مخصوص به خودش شناخته شده و از رقبا متمایز می‌شود. برند شما به مشتریانتان می‌گوید چه فکری راجع به محصولاتتان کنند و چه حسی نسبت به کسب و کارتان داشته باشند.

RankBrain چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر گوگل نتایج بدردنخور و نا‌کار‌آمد برای کاربران فراهم می‌کرد یا تجربه‌ای بد را برای آنان رقم می‌زد، گوگل نمی‌شد. وظیفه گوگل فراهم آوردن مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین نتایج جستجو برای کاربران است. از دیدگاه گوگل، هر سایتی که تلاش در دستکاری نتایج جستجو کند، انجام درست وظایف گوگل را مختل کرده است. Google Penalty یا همان پنالتی گوگل مجازاتی برای وب سایت‌هایی است که محتوا‌ی آن‌ها با شرایط استفاده از خدمات، شیوه نامه و روش‌های مارکتینگ گوگل در تضاد باشد. پنالتی گوگل می‌تواند در اثر بروز رسانی الگوریتم‌های گوگل و یا استفاده از تکنیک‌های سئو‌ی کلاه سیاه باشد. از آنجاییکه همه ما برای دریافت ترافیک متکی به موتور‌های جستجو هستیم، با‌خبر بودن از آخرین بروز رسانی‌های الگوریتم‌های موتور‌های جستجو، برایمان یک الزام است.

معایب سئو وب سایت در بازاریابی آنلاین

قبل از آن که توضیح دهیم سئو چیست بهتر است به سوال سئو مخفف چیست پاسخ بدهیم تا بهتر با مفهوم این کلمه آشنا شوید. موتورهای جستجو، هر یک با الگوریتم‌ و شیوه‌ی خاص خود، همه‌ی آنچه را در فضای مورد بررسی دیده‌اند طبقه بندی می‌کنند و در جدول‌های خود نگه می‌دارند. این فهرست‌ها به آنها کمک می‌کند که بتوانند پاسخ‌ جستجوهای کاربران را سریع‌تر ارائه کنند. این الگوریتم یک سال بعد از پاندا به گوگل اضافه شد و وظیفۀ آن مبارزه با لینک‌سازی اسپم است. با ظهور الگوریتم پنگوئن گوگل، سایت‌هایی که بک‌لینک‌های انبوهی از سایت‌های بی‌کیفیت و اسپم دریافت کرده بودند از نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل حذف شدند.

سوم، هرچند استفاده از کلمات انگلیسی یا فارسی بر یک دیگر هیچ ترجیحی ندارند اما، برخی اوقات با توجه به رقابتی که بر سر کلمه کلیدی شما وجود دارد، میتواند این امر نیز برای سئوی داخلی شما مهم باشد. سئوی داخلی یا (On-Page SEO) خود شامل تمامیه بهینه سازی هایی میشود که شما باید در وبسایت خود انجام دهید. بهترین شیوه به نظر من استفاده از روش قانونی یا کلاه سفید است، اما با رعایت احتیاط میتوانید وارد سئوی کلاه خاکستری نیز بشوید. سئوی کلاه خاکستری دقیقاً میان سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید است. به بیان بهتر در سئوی کلاه سیاه، با فریب دادن گوگل، طوری وانمود میکنیم که ما بهترین نتیجه برای نشان داده شدن به افراد هستیم. ربات های گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری که باشد، در میان اطلاعات شروع به چرخیدن میکنند تا متوجه شوند که چه اطلاعات جدیدی اضافه شده و چه محتواهایی وجود داشته است.