دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای کامل و تکنیک‌ها + دانلود چک لیست SEO نوین

در سال 2015 گوگل رسماً اعلام کرد، سایت‌هایی که ریسپانسیو یا همان واکنش‌گرا نباشند به جایگاه‌های پایین‌تر نتایج گوگل نزول خواهند کرد. ریسپانسیو بودن سایت به این معنی است که وقتی صفحه را کوچک و بزرگ می‌کنید، یا در دستگاه‌های دیگری مثل موبایل و تبلت آن را باز می‌کنید، ساختار ظاهری آن بهم نریزد. برای آشنایی کامل با استراتژی و نحوۀ بهینه‌سازی انکر تکست‌ها مقالۀ «چگونه انکر تکست (متن لینک) را بهینه سازی کنیم؟» را بخوانید. در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت است. به این دو بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO) و سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) می‌گویند.

  • امروزه 60 درصد کاربران وب‌سایت‌ها از طریق موبایل صفحات را بازدید می‌کنند و جست‌وجو در موبایل روبه افزایش است.
  • سئو به‌طور کلی دارای تعریف و کاربرد مشخصی است که قبل‌تر به آن اشاره کردیم.
  • اگر تمامی موارد رعایت شده و صفحه مجدداً در گوگل فچ شده، باید منتظر بمانید تا تایتل جدید در نتایج دیده شود.
  • به این شکل که، دارندگان وبسایت در Google AdSense ثبت نام کرده و با این کار اعلام می‌دارند که برای نصب آگهی‌های گوگل در سایتشان داوطلب هستند.
  • و از آنجا که چشم انداز جستجو دائما در‌حال تغییر است، مهم است تا از به روز بودن دانش سئو‌ی داخلی خود اطمینان حاصل کنید.

چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید. نکته مهمی که تعریف سئو سایتو بک لینک ها باید بدانید این است که یک وب سایت زمانی به نتایج برتر گوگل می رسد که سایت های دیگر به آن لینک داده باشد. از نگاه ای ساده تر، سایت های دیگر، سایت شما را به کاربرانشان، توصیه کنند.

پاسخگویی

به مجموعه فعالیت های اصولی سئو که منطبق با استاندارد های گوگل است و ریسکی در آن وجود ندارد. اما با سرمایه گذاری در این بخش، شما میتوانید بعد از چند ماه ورودی‌هایی چند برابر بیشتر از تبلیغات پولی خود، به صورت رایگان از گوگل دریافت کنید. محتوا را طوری طراحی کنید که افراد آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و لینک بدهند. برای این که معنای این کلمه جادویی را قدم به قدم و به راحتی متوجه شویم بهتر است قبل از اینکه به سراغ معنای کلی آن برویم، کارمان را با یک مثال شروع کنیم.

هر از چند وقت به سئو نیاز دارم؟

نکته مهم در این کار اینست که تنها بر روی یک کلمه کلیدی انگشت نذاشته و بر روی موضوعات متنوعی در کسب و کارتان تمرکز کنید. برای تصمیم گیری بهتر در نظر داشته باشید که اغلب وب سایت های معتبر، هفته ای حداقل یک بار محتوای سایت رو بروزرسانی می کنند. سئو کلاه سیاهبه تکنیک هایی اطلاق می شود که سعی در فریب موتورهای جسنجو دارند. با اینکه ممکن است سئو کلاه سیاه موجب افزایش رتبه سایت گردد اما، ریسک پنالتی شدن و خارج شدن از نتایج جستجو را افزایش می دهد.

در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم. در اصل این نوع سئو بسیار زمان بر است اما در مقابل ریسک کمتری داشته و نتایج به دست آمده به کمک آن، پایدارتر هستند. از نظر گوگل و بقیه موتورهای جستجو، اگر شما واقعا یک وب سایت معتبر، با محتوای مفید و کاربرپسند باشید، در وب دوستداران و طرفداران زیادی دارید. پس در این حالت باید دائما در سطح وب، به سایت شما لینک هایی داده شده و از شما به عنوان یک وب سایت خوب صحبت شود. گوگل ادسنس یک بستر تبلیغات بنری زیرمجموعه گوگل است که به ازای کلیک های صحیح و درست کاربران، از تبلیغ دهنده پورسانت می گیرد. ممکن است گاهی اوقات بسته به شرایط سایت، به ازای جایگاه نمایش بنر و بازدید صفحه، نیز پول دریافت کند.

منظور این هست که اغلب کاربران اصلاً به صفحات دیگر موتورهای جستجو نمیروند. وقتی کاربران زیادی روی اثر خاص کیلیک کنند و از سایتهای رتبه اول و دوم زود تر از سایت اثر خاص خارج شوند، خود این عمل به تنهایی باعث میشود رتبه سایت ما در این عبارت خاص بهبود داشته باشد. باید در وبسایت و مطالبی که در آن قرار میدهیم چیزهایی را رعایت کنیم که گوگل، ما را به عنوان بهترین نتیجه، و یا به عنوان یکی از بهترین نتایج نشان دهد. برای سایت‌های تازه تاسیس، سعی کنید از همون اول اسپم نکنید، محتوای با کیفیت و مداوم تولید کنید، بک‌لینک‌های باکیفیت بگیرید و تجربه کاربرا رو هم جدی بگیرید. سایت‌های تبلیغاتی که نگران این الگوریتم هستند باید دقت کنند که اگر محتوای صفحاتشان از استاندارد یا کیفیت لازم برخوردار باشد، با وجود لینک دادن به سایت‌های خارجی جریمه نخواهند شد؛ پس اولویت با کیفیت محتواست. الگوریتم پاندای گوگل روی محتوای متنی صفحات حساس است و متن‌های کپی شده، پر از تبلیغات و محتواهای بی‌کیفیت او را به شدت عصبانی می‌کند.