سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد
انتشار: آذر 06، 1402
بروزرسانی: 20 تیر 1404

سئو چیست؟ راهنمای کامل SEO رادزاد

سئو کلاه سیاه که بدترین حالت ممکن در سئو سایت است و معمولاً ریسک بالایی در پنالتی شدن سایت توسط گوگل دارد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در ابتدا برای سئو کردن سایت فقط نیاز بود که آدرس URL صفحات سایت در تمامی موتورهای جستجو توسط وبمسترها Submit شود و چیزی در مقیاس و معنی امروز سئو وجود نداشت. خدمات سئو قطعا برای هر سایتی که قصد ارتقاء فروش و بهبود رنک خود را داشته باشد، نیاز است. بنابراین بهتر است با سپردن پیاده سازی سئو به آژانس های سئو، کسب و کار آنلاین خود را ارتقاء دهید. سئوی خارجی یا OFF-PAGE یکی از مهم ترین مواردی است که در خدمات سئو بسیار به آن پرداخته می شود. به طور کلی این نوع سئو سبب می شود تا authority دامنه افزایش یابد چرا که این معیار به خوبی یک سایت را به بازدیدکنندگان و گوگل معرفی می کند.

  • بک لینک ها لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده اند.
  • بسیاری از افراد بی هدف مشغول به درج مطلب در سایت خود می شوند و تصور غلط آنها این است که هرچه مقالات و یا محتوای بیشتری در سایت قرار دهیم سئو بهتری داریم!
  • همانطور که در مقالۀ الگوریتم مرغ مگس خوار مفصلاً توضیح دادم، این الگوریتم در عین حال که محتوای سایت شما به صورت دقیق آنالیز می کند، رفتار کاربران را نیز زیر نظر دارد.
  • گاهی اوقات اعتبار اجتماعی شما هم بر روی رتبه بندی سایتتان تاثیر دارد.
  • چه بسا دیده شده که وبمستران زیادی با پیاده سازی اشتباه همین افزونه از جهات بسیاری متضرر شده اند.

ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود. بسیاری از متخصصین سئو استفاده از به اصطلاح کلمات کلیدی LSI را توصیه می کنند. این متن تصویر را برای بازدیدکنندگان کم بینا و همچنین پایشگر ها توصیف می کند. این صفحات به هم مرتبط هستند و یک نمای کلی از موضوع اصلی و همچنین بینش عمیق تری در مورد موضوعات فرعی ارائه می دهند. ما اولین مرحله در این فرآیند یعنی یافتن کلمات کلیدی مناسب را در فصل قبل پوشش داده ایم.

یک مثال واقعی از ثروتمندشدن سایت ها در نتایج اول گوگل

سئو در برنامه نویسی به این معنی است که شما باید اصول سئو سایت را از ابتدای طراحی سایت، برنامه نویسی سایت، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی سایت ریسپانسیو و لینک گذاری های داخلی و تبلیغات در ساید بار ها رعایت کنید. از جمله موارد سئوی خارجی یا off page seo میتوانم به، لینک دادن سایر افراد به سایت شما، فعالیت در شبکه های اجتماعی و سابقه شما در موتور جستجو اشاره کنم. الگوریتم هیلتاپ یا تپه گوگل در سال 2003 معرفی شد و از همان زمان تا الان تاثیرات غیرقابل انکاری روی نتایج جستجو داشته است. هدف الگوریتم هلیتاپ گوگل چه بود؟ هدف این الگوریتم شناسایی سایت های مرجع و دایرکتوری های معتبری بود که به سایت های کوچک دیگر لینک داشتند. فایده شناسایی دایرکتوری های معتبر چه بود؟ با شناسایی دایرکتوری های معتبر فرصت خوبی در اختیار سایت های کوچکی که در آن ها لینک داشت قرار می گرفت تا بتوانند جایگاه خوبی در گوگل کسب کنند. سئو مجموعه ای از کارها برای بهبود رتبه وبسایت در نتایج جستجوی گوگل است.

سئو یعنی از داده های خام گوگل برای خودتان غذا بپزید!

Web 2.0 بر پایه همکاری و مشارکت کاربران و ماشین ها با یکدیگر استوار است. شبکه های اجتماعی، بلاگ ها، ویکی ها، سایت های به اشتراک گذاری ویدئو و تصاویر و سایت هایی از این دست، نمونه هایی از تکنولوژی Web 2.0 هستند. اینترنت روی پروتکلی به نام اجرا می شود که تعیین می کند URL ها چگونه کار کنند. ریدایرکت 302 به این معنی است که صفحه ای که کاربر و موتور های جستجو به دنبالش هستند، روی URL دیگری در HTTP نسخه 1.1 پیدا شده اما موقتا به HTTP نسخه 1.0 منتقل شده است. ریدایرکت 302 به کاربران و موتور های جستجو می گوید که URL مد نظر بطور موقت به آدرسی دیگر منتقل شده و برای رجوع های بعدی باید از URL اصلی استفاده کنند. زمانی که موتور های جستجو به این نوع ریدایرکت بر می خورند، درمی یابند که نباید لینک های صفحات نتایج جستجو ی خود را به آدرس جدید تغییر داده و نیز رتبه های صفحه، به صفحه جدید منتقل نمی شود.

ابزارهای آنالیز تحقیق کلمات کلیدی (معرفی 12 ابزار کاربردی)

انجام روش های سئو کلاه خاکستری می تواند به سایت در طولانی مدت آسیب وارد نماید. با این حال جهت کسب اطلاعات بیشتر به محتوای سئو کلاه خاکستری مراجعه شود. SEO یا بهینه سازی وب سایت عملی است که طبق خواسته های موتورهای جستجو مانند گوگل بروی سایت رفتار میشود تا سایت رتبه و اعتبار بالایی به دست آورد و همین بالا رفتن اعتبار سایت باعث آمدن صفحات سایت به صفحه اول گوگل میشود. به کلیه اقداماتی که در داخل وبسایت شما رخ می دهد تا رتبه شما را در گوگل بالاتر ببرند. برخی از این اقدامات شامل تولید محتوای سئو شده و بهینه، لینک های داخلی و بهینه سازی سورس و سرعت سایت می باشد.

هر کسب وکاری که بخواهد سئو و بهینه سازی را در سطح حرفه ای انجام دهد باید لیستی از کلمات کلیدی ارزشمند حوزه فعالیت سایت خود تهیه کرده و از آن ها در سایت و محتوای درون سایت خود استفاده کند. سئو مخفف سه کلمه Search Engine Optimization به معنی فرآیند بهینه کردن سایت برای موتورهای جستجوگر است. البته اگر واضح تر بخواهیم توضیح دهیم یعنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجو که در اینجا تأکید ما قطعاً SEO برای موتور قدرتمند گوگل است که حجم بسیار بالایی از جستجوها روزانه در آن اتفاق می افتد.

این اطلاعات متا دیتا نامیده می شوند و فقط برای موتور های جستجو و کرالر ها قابل مشاهده هستند. موتور های جستجو از تگ های متا برای رتبه بندی و نحوه نمایش اسنیپت ها در صفحات نتایج جستجو استفاده می کنند. با استفاده از Technical Seo اطمینان حاصل می کنید که صفحات وب شما علاوه بر کاربران، برای کرالر ها نیز بهینه سازی شده است.