دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان-دنی سالیوان | سئو

صفحات استاتیک، هر بار که بارگذاری می‌شوند، حاوی همان محتوای یکسان از پیش ایجاد شده هستند درحالیکه صفحات دینامیک، حاوی محتوا‌ی متفاوتی برای بازدید کنندگان متفاوت هستند. برای آنکه بهترین نتیجه را از این دو ابزار گوگل بگیرید، می‌توانید آن‌ها را به یکدیگر متصل کنید. با متصل کردن این دو ابزار، اطلاعات دریافتی از هر دو منبع را با‌هم ادغام کرده و به گزارش‌های اضافه‌ای دست پیدا می‌کنید، که فقط در صورت متصل کردن آن‌ها به یکدیگر قادر به دستیابی به آن‌ها خواهید بود. Scripting Language یا زبان اسکریپت نویسی اغلب بصورت مترادف بکار می‌روند، در صورتیکه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

  • بنابراین وقتی روی سئو کار می‌کنید به صورت اتوماتیک؛ مجبور می‌شوید روی بهینه‌سازی تجربه کاربری کار کنید و این باعث می‌شود سایتتان برای کاربران لذت‌بخش‌تر باشد.
  • این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود.
  • از بعدی دیگر، بهینه‌سازی عملکرد و تجربه کاربر است و در نهایت مهمترین بعد آن این است که بهترین پاسخ را برای سوال و در خواست کاربر ایجاد کنیم.
  • ابزارهای متنوعی نیز وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی نماید.

سئو کلاه سفیدبه تکنیک هایی اطلاق می شود که شامل استراتژی ها و راهکارهاییست که از قوانین موتورهای جستجو پیروی می کنند. تمرکز اصلی این راهکارها، ارائه محتوایی ارزشمند به کاربران است. Knowledge Graph گوگل سیستمی از اطلاعات است که گوگل از آنها در جهت ارتقا کیفیت پاسخ دهی به کاربران بهره می برد.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو سایت

پیج رنک گوگل سالهاست که بروزرسانی نشده و گوگل نیز برنامه ای برای بروزرسانی آن ندارد. طبق شنیده ها پیج رنک گوگل جزیی از الگوریتم پیچیده گوگل شده و قرار نیست که به عنوان پارامتری مجزا به آن نگاه شود. اما باید انکر تکست های متنوعی داشته باشید و از دستکاری انکر تکست خودداری کنید. یک لینک nofollow به همان اندازه یک لینک استاندارد ارزشمند است. تنها تفاوت این است که اطلاعات مربوط به انکر تکست را منتقل نمی کند. اصطلاحی که برای توصیف سرعتی که یک صفحه پیوندهای جدیدی دریافت می کند، استفاده می شود.

بازاریابی محتوا چیست؟ ( مزایای استفاده از بازاریابی محتوایی ✔ )

در این سایت کاربران در حال تولید محتوا و صفحات جدید هستند، هنر مدیر سایت دسته بندی و مدیریت محتوایی ست که کاربران درج میکنند. استفاده از تکنیک‌های سئو درجهت رضایت مشتریان و پیروی از استانداردهای معرفی شده توسط گوگل برای رسیدن به جایگاه برتر در نتایج جستجو را سئو کلاه سفید می‌نامیم. برچسب عنوان را باید یکی از اصلی ترین و مهم ترین اصول در سئو دانست که می توان از آن در بهینه سازی بهره جست. در زمان نوشتن برچسب عنوان فراموش نکنید که از کلید واژه هدف خود نیز استفاده کنید و حتما آن را در ابتدای عنوان قرار دهید.

با سئوی داخلی، موتورهای جستجو به راحتی سایت شما را پیدا کرده و می‌خوانند، موضوع آن را درک می‌کنند و اگر استاندارهای لازم را داشته باشد، آن را به عنوان یک سایت مفید برای کاربران می‌شناسند. Hidden Content محتوای متنی یا لینک‌های یک وبسایت است که در کد‌های منبع وجود دارد اما برای بازدید کنندگان قابل مشاهده نیست. Hidden Content بطور کلی یک تکنیک سئو‌ی کلاه سیاه بحساب می‌آید.

این ابزار یک سایت را به صورت عمقی بررسی، تجزیه و تحلیل کرده و در پایان پیشنهادانی را بنا به بهبودی سایت مطرح می‌کند. از کلمات کلیدی سایت گرفته تا انتخاب بک لینک‌های بهتر و مشکلات سئوی داخلی و خارجی، بخشی از کارهای این ابزار هستند. با استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، محتوای یک صفحه از سایت به بخش‌ها و صفخات دیگر سایت یا سایت‌های دیگر ارتباط پیدا می‌کند. به این ترتیب و با استفاده از این راهکار، گوگل این سایت را سایتی پر بازدید شناسایی کرده و به مرور سئوی آن را رشد یافته در نظر می‌گیرد.

الگوریتم BERT سال ۲۰۱۹

اگر شما صاحب یک سایت باشید و سایت شما در صفحه اول SERPs قابل مشاهده نباشد پس باید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید. در این روش تمام فعالیت‌ها با هدف دور زدن الگوریتم‌های گوگل و به قول گوگل ««دستکاری نتایج جستجو»» انجام می‌شود. براساس نتایج سایت رتبه بندی الکسا، موتور جستجوی گوگل در ایران دارای رتبه یک و محبوب ترین سرویس جستجوی آنلاین در جهان به حساب می آید و بیش از 80 درصد ترافیک یک وب سایت از طریق گوگل تامین می شود. برای درک بهتر اینکه سئو چیست؟ و چگونه می توانید محتوا ها و مقالات سایت خود را در موتورهای جستجو مثل Google رتبه بندی و SEO کنید، ابتدا باید با نحوه عملکرد متور های جستجو و الگوریتم های گوگل آشنا باشید. Ahref برای آنالیز محتوای رقبا و یافتن بک لینک های آنها فوق العاده عمل می کند.

منظور از لینک داخلی، لینکی است که شما در یک صفحه از سایتتان قرار می‌دهید و از آن به یک صفحه دیگر در وبسایت خود ارجاع می‌دهید. همانگونه که در ابتدای مقاله اشاره شد ربات گوگل دائماً در فضای وب جستجو می‌کند، در صفحات جدید و بروز شده می‌چرخد و رفتار کاربران را شبیه‌سازی می‌کند. خزنده وب لینک‌های موجود در صفحات مختلف در اینترنت را دنبال می‌کند، روشی که به عنوان خزیدن یا Crawling شناخته می‌شود.در نهایت ربات خزنده هر آنچه را پیدا می‌کند به سرورهای گوگل گزارش می‌دهد. سه نتیجه برتر بیش از ۶۰ درصد از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کنند و با رفتن به رتبه ۹، نرخ کلیک به ۳٪ کاهش می‌یابد. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند. این ربات‌ها در واقع برنامه‌های کامپیوتری هستند که از سایتی به سایت دیگر می‌روند و اطلاعات مربوط به صفحات موجود در سایت‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند.