دسته‌ها
اخبار

سئو چیست؟ راهنمای گام به گام سئو سایت در 2022 نردبان-دنی سالیوان | سئو

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو امروزه حول محور گوگل می چرخد. با این حال، پیشینه دانشی که ما اکنون به عنوان سئو می شناسیم، به محبوب ترین موتورهای جستجوی جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، باز می گردد. تبلیغ برند؛ گوگل دوست دارد برند های شناخته شده را در بالای فهرست نتایج جستجو قرار دهد زیرا مردم به آن ها اعتماد بیشتری دارند.

  • پس یادتان باشد که گوگل در سئو بر اساس بیگ دیتا یا داده های زیادی که از رفتار کاربرانش جمع آوری میکند، تصمیم گیری می نماید.
  • از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است.
  • کلمه کلیدی که موضوع صفحه شما را به بهترین شکل نشان می دهد.
  • نمونه هایی از مواردی که ممکن است به آن پیوند دهید شامل آمار، اینفوگرافیک، ویدیو و غیره است.
  • ✅ تایتل یکی از مهم‌ترین تگ‌هایی است که به صفحات سایت اضافه می‌شود و به موتورهای جستجو و ربات‌ها این مفهوم را می‌رساند که موضوع این صفحه درباره چیست.

بنابراین برای انتخاب کلمه کلیدی صفحات دسته‌بندی احتیاج به تفکر بیشتری دارید. صفحات مهم سایت‌های فروشگاهی برای جذب ترافیک؛ صفحات دسته‌بندی محصولات هستند که معمولا روی کلیدواژه‌های رقابتی هدف‌گذاری می‌شوند و رقابت بسیار سنگینی برای کسب رتبه وجود دارد. مقدمه مقاله یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقاله یا صفحه محصول است. ضمن اینکه مقدمه مقاله باید جذاب و کوتاه باشد و کاربر را ترغیب به خواندن ادامه متن کند.

دلایل انجام بهینه سازی وب سایت:

هر وبلاگ یا مجله؛ احتیاج به ۱ یا چند سئو کار (تیم سئو) دارد. چنانچه در شروع کار هستید و نمی‌توانید هزینه کنید؛ مجبور هستید خودتان یادگیری سئو را آغاز کنید و سایتتان را سئو کنید. برای موفقیت در سئو اینگونه سایت‌ها؛ حداقل به ۴ ابزار نیاز دارید.

روش های کار با این ابزارها و راه های افزایش سرعت سایت را داخل بلاگ به صورت کامل توضیح داده‌ایم. این روش از SEO به طور کل به استفاده از روش های اصولی و تکنیک های استاندارد برای افزایش رتبه سایت در نمایش گوگل و سایر موتور های جستجو گفته می شود. شما می توانید یک پیج اینستاگرام، یه کانال در یوتیوب، یک صفحه در لینکدین و…

با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجو الگوریتم های خود را با تغییر زیاد بروز می کند که به طور قابل توجهی بر SERP ها تأثیر می گذارد. عنوان متا و توضیحات متا شما اولین چیزهایی هستند که کاربر در صفحه‌ی نمایش نتایج موتورهای جستجو می بیند و بر روی کلیک یا عدم کلیک آن تأثیر می گذارد. با گنجاندن کلمات کلیدی در متا داده های خود (از جمله تگ های تصویر و تگ های عنوان) گوگل می تواند، ارتباط صفحه شما را سریعتر درک کند. کلمات کلیدی عباراتی هستند که معمولاً در گوگل، بینگ و غیره جستجو می شوند و بخش مهمی در تعیین رتبه وب سایت شما دارند. اگر از تعداد کلمات کلیدی مناسب در جای درست استفاده کنید، به مرور زمان شاهد پیشرفت خود می شوید. باید جستجوی کلمات کلیدی خود را انجام دهید، از طیف گسترده ای از کلمات کلیدی استفاده کنید و آنها را به طور طبیعی در متن خود جای دهید.

قیمت سئو سایت چقدر است؟

Sandbox اصطلاحی استعاره‌ای است برای توضیح اینکه چرا اکثر وب سایت‌های تازه بوجود آمده، رتبه‌های پایینی در صفحات نتایج موتور‌های جستجو دارند. سند‌باکس گوگل استعاره از جعبه شنی دارد که کودکان در آن مشغول به بازی می‌شوند تا به چیزی آسیب نزنند. از آنجاییکه گوگل هرگز وجود چنین سیستمی را تایید نکرده، ممکن است عده‌ای از وجود آن بی‌خبر باشند؛ اما بنظر می‌رسد سندباکس گوگل، فیلتری باشد که در حدود سال 2004 به الگوریتم‌های گوگل اضافه شده است. وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد.

شناخت و پیاده سازی استراتژی های لینک سازی به ما کمک میکند که در رقابت های پیچیده تر نیز شانس موفقیت بالایی داشته باشیم. سئو دانشی نیست که بتوان چیزی را به صورت صد در صد در آن از قبل پیش بینی کرد. به عنوان مثال در صورت هدف گیری صد کلمه کلیدی رقابتی برای سایت، در بهترین و ایده آل ترین شرایط شصت درصد آنها به صفحه اول گوگل خواهند رسید. در چنین شرایطی نمی توان حتی با تلاش فراوان، رتبه یک کلمه کلیدی را از قبل پیش بینی کرد. مهمتر از همه سئو به منزله رقابتیست که رقبای آن بیکار ننشسته و مطمئنا همزمان با شما در حال فعالیت هستند و کنترل میزان فعالیت آنها در اختیار شما نیست.

تکنیک های سئو کلاه سیاه روش هایی هستند که تلاش می کنند به طور مصنوعی وب سایتی را در حداقل زمان و کوشش به بالاترین جایگاه برسانند. Google Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رایگان وب سایت است که ترافیک وب سایت و رفتار کاربران را ردیابی و گزارش می کند. Google Analytics یک ابزار قدرتمند است که داده های مفیدی را ارائه می دهد. در نهایت قطعه محتوای جدیدی ایجاد کنید که روی آن کلمه کلیدی تمرکز داشته و آن محتوا را را در آن صفحه قرار دهید.

حتی اگر این موضوع خیلی در مورد زمینه محتوای شما صدق نمیکند، به روزرسانی یک راه نسبتا آسان برای بهبود کیفیت محتوای شما است. مهم نیست که یک محتوا چقدر خوب باشد، این احتمال وجود دارد که ترافیکی که از آن کسب می کنید به تدریج کاهش یابد، مگر اینکه آن را تازه و به روز نگه دارید. ایجاد محتوایی که 10 برابر بهتر از رقبای شما است که به عنوان استراتژی «محتوای 10 برابر بهتر» نیز شناخته می شود. بسیاری از متخصصین سئو استفاده از به اصطلاح کلمات کلیدی LSI را توصیه می کنند.

این بروزرسانی ها همیشه به صورت رسمی توسط گوگل اعلام شده و به دنبال آن سروصدای زیادی در جامعه سئو ایجاد می شود. در پاراگراف های بعدی نگاه دقیق تری به الگوریتم جستجوی گوگل می اندازیم. میشه اگر مقاله خوبی در مورد پاک کردن لیک های مخرب دارید لینکش رو بدید و یا اگر ندارید یه توضیحی در این مورد بدید لطفا؟ ممنون .