بازاریابان و متخصصین سئو به دلیل عدم انتشار این قوانین توسط گوگل ممکن است این الگوریتم ها را به طور کامل درک نکنند و از طرفی موتورهای جستجوی بزرگ هم از مزیت رقابتی خود صرف نظر نمی کنند. در حقیقت، بیش از 200 فاکتور رتبه بندی جستجو وجود دارد، اما همه آن ها به تجربه کاربران اشاره می کنند. عوامل زیادی تعیین می کنند که راهکارهای سئو با چه سرعتی به نتیجه برسند. اگر وب سایت جدیدی طراحی کرده اید و از یک نام دامنه جدید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است استفاده می کنید و محتوایی بدون سابقه تجاری دارید، ممکن است نتیجه گیری از سئو سایت شما مدتی طول بکشد. گاهی اوقات بیش از شش ماه تا یکسال زمان لازم است تا بتوانید در زمینه کاری خود در گوگل به نتیجه برسید.
بدست آوردن هر موفقیتی بهایی دارد که افراد موفق آن را پرداخت کردهاند. اگر بخواهیم بهای موفقیت کسب و کار دیجیتالمان را با پول نپردازیم، ناگزیر مجبور به صرف منابع دیگری خواهیم بود؛ یعنی انرژی و زمان. به عبارت دیگر، باید خودمان شخصا دست به کار شده و به یادگیری و تمرین مشغول شویم. با وجود شبکه اطلاعاتی عظیمی مثل اینترنت، ممکن است بتوانیم مطالب مورد نیازمان را به طور رایگان پیدا کنیم. در قدم بعدی به تمام آن آموزشها مسلط شویم و نیز چند بار آنها را بکار ببریم تا علاوه بر تسلط بر انجامشان، نتیجه را خود تجربه کنیم. درصورت داشتن چنین زمان، صبر و استقامتی، بله میشود رایگان سئو شد.
- لازم به ذکر است که با بهینه سازی سایت و بهینه سازی ترافیک خود میتوانید نرخ تبدیل خود را بهبود بخشید.
- بیش از ۶۰ درصد از کل ترافیک وب از موتورهای جستجو مانند Google ، Bing ، Yahoo و YouTube تامین می شود.
- همه تکنیک هایی که در گذشته یاد گرفتید را استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که در سال 2018 برندینگ، تجربه کاربری، طراحی زیبا و رعایت استانداردهای نگارشی را دست کم نگیرید.
- رتبه صفحه، میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر، که بهصورت تصادفی شبکه را جستجو میکند، مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین میزند و لینکهای یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال میکند.
بطور کلی ترافیک ورودی به سایت ناشی از سئو پایدارتر است و تغییرات رتبه به آرامی صورت می پذیرد. شما با وارد کردن یکی از کلمات اصلی در ابزار تحقیق کلمه کلیدی KWFinder لیستی از کلمات مرتبط را دریافت خواهید کرد. برای مثال اگر شما به دنبال تولید محتوا و یا کسب رتبه برای کلمه «قهوه ساز» هستید باید کلمه قهوه ساز را در این ابزار وارد کنید.
این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود. وب سایتی مثل دیجی کالا از همین قدرت seo استفاده کرده و ماهانه بیشتر از ده ها میلیارد تومان فروش محصول دارد. کاربرد سئو این است که در کوتاه ترین زمان ممکن، مخاطبان و مشتریانِ علاقه مند به محصولات و خدماتتان را در جلو درب فروشگاه اینترنتی شما قرار بدهد. البته این که شما چه تعدادی از این مشتریان را به خریدار تبدیل کنید، به یک سری عوامل دیگر مثل ظاهر گرافیکی سایت، خدمات مشتریان و… بستگی دارد.
چرا موتورهای جستجو به سئو نیاز دارند؟
به علاوه برای هیچ چیزی تضمینی وجود ندارد و سئوکار نمی تواند قول صد در صد برای بهبود رتبه بدهد. ما در سئو برای اینکه سایت را از تمام جهات مختلف، بهینه سازی کنیم، باید مسیر برخی از صفحات را تغییر دهیم. صفحاتی از محصولات که موجود نیستند، صفحاتی که پاک شده اند، صفحات که به اصطلاح ویروسی شده اند و… همگی به وسیله ریدایرکت های مختلف تغییر مسیر داده می شوند. علاوه بر این ها، شما می توانید طرفداران خود در شبکه های اجتماعی را به وب سایت خود دعوت کرده و از این طریق ورودی خوبی به دست بیاورید.
سئو چیست؟ سئو – بهینه سازی سایت
توسعه دهندگان موتورهای جستجو متوجه شدند که اگر بسیاری از منابع با کیفیت به یک صفحه خاص لینک داده باشند، به این معنی است که آن صفحه ارزشمند و قابل اعتماد است. یک راهکار عالی برای شروع تحقیق، استفاده از یک ابزار جستجوی کلمات کلیدی است، جای که میتوانید در آنها به طور خاص، کلمات کلیدی پرسشی را پیدا کنید. همانطور که در فصل قبل ذکر کردیم، تگ عنوان و متا دیسکریپشن یک صفحه، مکان خوبی برای استفاده از کلمه کلیدی هدف است. کلید داشتن یک وب سایت با لینک های داخلی خوب، داشتن عناصر با ساختار مناسب برای جا به جایی بین صفحات است.
راهنمای گوگل برای انتخاب بهترین شرکت سئو
البته ناگفته نماند روش دیگری میز موسوم به کلاه خاکتری نیز وجود دارد که ترکیبی از روشهای کلاه سفید و سیاه است و توسط برخی از سئوکاران حرفهای استفاده میشود. در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگسخوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد. بسیاری از وبسایتها روی تبادل، خریدوفروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز هستند. بعضی از این طرحها یا مزارع لینک، موجب ایجاد هزاران وبسایت برای فروش هرزنگاری لینکها میشوند. درواقع، این بدان معناست که برخی لینکها از سایر لینکها قویتر بوده، رتبه صفحه بالاتر احتمال دیده شدن صفحه توسط وبگردهای تصادفی را افزایش میدهد.